MailCow: nedoručování mailů po změně ISP

MailCow: nedoručování mailů po změně ISP
« kdy: 29. 01. 2023, 19:15:56 »
Ahoj borci, od změny ISP se trápím s tím, že mi přestala přicházet spousta mailů. A už nevím, kam se podívat a kde hledat chybu. V konfiguraci se nic neměnil. Dnes jsem zkoušel MailCow nainstalovat do virtuálu, ale problém stále přetrvává. Dokázal by, prosím, někdo poradit jak z toho ven?

Když si pošlu mail z firemní mailovky, ten v pohodě dorazí (Exchange online). Pokud si pošlu mail z domény, která je hostovaná u Googlu, také dorazí. Ale spousta jiných ne, viz. v příloze výpis části logu z Postfixu.
« Poslední změna: 29. 01. 2023, 21:04:21 od Petr Krčmář »


Re:[MailCow] - nedoručování mailů po změně ISP
« Odpověď #1 kdy: 29. 01. 2023, 19:24:32 »
Dorazí vám pravděpodobně e-maily ze serverů, které máte whitelistované. E-maily z jiných serverů pravděpodobně narazí na nějaký váš filtr a jsou odmítnuty. Podezřelé je ve výpisu to, že se nepodařilo získat doménu odesílatele microsoft.com. Funguje vám na tom serveru správně překlad domén?

Re:[MailCow] - nedoručování mailů po změně ISP
« Odpověď #2 kdy: 29. 01. 2023, 19:37:10 »
Žádný whitelisty/blacklisty na serveru řešený nemám. Jak na původním, kdy to fungovalo bez problémů, tak na nově instalovaném. Na obou jsou stejné výpisy... Pokud se SSHčkem připojím na server a dám např. ping na Google, tak ten prochází v pohodě.

Re:[MailCow] - nedoručování mailů po změně ISP
« Odpověď #3 kdy: 29. 01. 2023, 19:42:45 »
Ten druhý řádek odspodu na obrázku s textem WHITELISTED znamená co?

Re:[MailCow] - nedoručování mailů po změně ISP
« Odpověď #4 kdy: 29. 01. 2023, 19:52:58 »
To nemám tušení... Nicméně ve "Spam filteru" mám obě tabulky prázdné. Tohle se začalo dít až poté, co se změnil poskytovatel internet, do té doby to fungovalo úplně bez problému.


Re:MailCow: nedoručování mailů po změně ISP
« Odpověď #5 kdy: 29. 01. 2023, 21:35:34 »
Mozny problem: server pri pripojeni na port 25 vyzaduje TLS session pomoci STARTTLS, ale poskytuje neplatny (self signed) certifikat. Otestujte napr. pomoci:

Kód: [Vybrat]
openssl s_client -starttls smtp -crlf -connect mail.lintner.dev:25
Dalsi mozny problem: zen.spamhaus.org muze odesilatele blokovat. Z me domaci IP mi na jednoduchy SMTP handshake server odpovedel chybou 550:
Kód: [Vybrat]
EHLO test.microsoft.com
250-mail.lintner.dev
250-SIZE 104857600
250-ETRN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-8BITMIME
250 CHUNKING
MAIL FROM:<no-reply@microsoft.com>
250 2.1.0 Ok
rcpt to:<tomas@lintner.dev>
550 5.7.1 Service unavailable; client [78.80.xxx.xxx] blocked using zen.spamhaus.org
Muze to byt prkotina, ale kazdopadne by to melo byt videt v logu.

Re:MailCow: nedoručování mailů po změně ISP
« Odpověď #6 kdy: 29. 01. 2023, 21:38:15 »
Jinak server odpovida dost pomalu, jak kdyby se snazil resolvovat domeny a nedarilo se mi to (cemuz by napovidala i chyba ze screenshotu), neni mozne, ze tam je nejaky problem s rekurzivnim DNS?

Re:MailCow: nedoručování mailů po změně ISP
« Odpověď #7 kdy: 29. 01. 2023, 23:40:02 »
Podle té chybové hlášky "domain not found" bych hádal, že je tam problém s DNS. Není v tom dockeru DNS nějak napevno a nezůstalo tam to od minulého providera? Případně odkud se DNS bere? Nedává DHCP server nějaký nesmysl?

Re:MailCow: nedoručování mailů po změně ISP
« Odpověď #8 kdy: 30. 01. 2023, 09:18:48 »
Mailcow má vlastní DNS resolver - Unbound, takže bych začal tam. Zjistit, zda funguje DNS v samotném kontejneru a pak pokračovat dál.

Mám pocit, že jsem kdysi řešil stejný problém. Bohužel, řešení už si nepamatuji, ale pamatuji si, že když jsem to googlil tak to byl docela běžný problém.

Re:MailCow: nedoručování mailů po změně ISP
« Odpověď #9 kdy: 30. 01. 2023, 10:51:50 »
Zdravím,

Druhý řádek z logu začínající NOQUE: přímo říká, že mailserver nepřijal příchozí email, protože se nepodařilo najít překlad pro doménové jméno microsoft.com (Což je jedna z ochran samotných mailserverů - nepříjmou email, pokud doména neexistuje / nejde resolvovat - což se v tomto případě stalo)

Hledal bych opravdu problém s DNS

Re:MailCow: nedoručování mailů po změně ISP
« Odpověď #10 kdy: 30. 01. 2023, 11:06:53 »
Mozny problem: server pri pripojeni na port 25 vyzaduje TLS session pomoci STARTTLS, ale poskytuje neplatny (self signed) certifikat. Otestujte napr. pomoci:

Kód: [Vybrat]
openssl s_client -starttls smtp -crlf -connect mail.lintner.dev:25
Dalsi mozny problem: zen.spamhaus.org muze odesilatele blokovat. Z me domaci IP mi na jednoduchy SMTP handshake server odpovedel chybou 550:
Kód: [Vybrat]
EHLO test.microsoft.com
250-mail.lintner.dev
250-SIZE 104857600
250-ETRN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-8BITMIME
250 CHUNKING
MAIL FROM:<no-reply@microsoft.com>
250 2.1.0 Ok
rcpt to:<tomas@lintner.dev>
550 5.7.1 Service unavailable; client [78.80.xxx.xxx] blocked using zen.spamhaus.org
Muze to byt prkotina, ale kazdopadne by to melo byt videt v logu.


Dodatek k blacklistům:

Outlook, gmail a tyto větší freemaily se také dostávájí často do spamhaus blacklistu - pokud je ovšem email od těchto freemailů odmítnut pomocí chybové hlášky 550 5.7.1 (tj. blacklisted), tak to zkusí několikrát z jiných svých mailserverů, které mají lepší reputaci, a tudíž nebudou blacklistovány na Spamhausu. Sám s tím mám zkušenost, ve výsledku toto znamenalo zdržení emailů zhruba o 10-20 minut. Nikdy se mi ale nestalo, že by kvůli Spamhausu nedošel email vůbec.