Klon Bombermana a hry Bulánci v JavaScriptu

Klon Bombermana a hry Bulánci v JavaScriptu
« kdy: 08. 03. 2022, 10:36:24 »
Zdravím,

pouštím se do vývoje hry. Původní záměr je udělat nejdřív nějaký relativně univerzální engine, potom z toho chci udělat klon bombermana a hry bulánci. Chci se zeptat, zda-li se vydávám správným směrem, popř. jaké chyby dělám, či byste neměli nějaké rady. Ptám se v úplném začátku, abych neudělal chybu hned. Zatím jsem udělal kostru renderu a jednoduchou detekci kolizí. Ovládá se to šipkama.

Za případné rady děkuji.

"Hra" je na http://ssh.tode.cz/
« Poslední změna: 08. 03. 2022, 11:15:36 od Petr Krčmář »


Re:Klon Bombermana a hry Bulánci v JavaScriptu
« Odpověď #1 kdy: 08. 03. 2022, 12:34:41 »
Já bych řekl, že chybou je snaha nejdříve napsat "relativně univerzální engine".

Jako veliký zastánce YAGNI si myslím, že bys měl klidně začít jednou hrou (treba bombermanem) a pak z toho ten engine vyextrahovat/zobecnit, ale jen ty části, které opravdu na tu druhou hru potřebuješ.

Pomůže ti to naučit se psát refaktorovatelný kód, a také se vyhneš tomu, že strávíš spoustu času psaním featury enginu, kterou ve výsledku vůbec nebudeš potřebovat (nebo ji budeš potřebovat jinak).

Samozřejmě, DRY bys měl dodržovat také, ale z mé zkušenosti velká část programátorů zapomíná na YAGNI/KISS, protože si myslí, že čím obecnější framework, tím lepší programátor. Já si naopak myslím, že je větší umění napsat jednoduché (funkční) řešení problému, než napsat milión první framework na framework (na řešení něčeho, co sice teď nikdo nepotřebuje, ale co kdyby možná někdy mohl...).

Re:Klon Bombermana a hry Bulánci v JavaScriptu
« Odpověď #2 kdy: 08. 03. 2022, 14:20:24 »
A zamerom je primarne ten framework? Ked tak sa mozete inspirovat godot engine, da sa v tom spravit hra od pixel po vr. Hlavne ziskate prehlad, co vsetko taky framework obnasa.

Re:Klon Bombermana a hry Bulánci v JavaScriptu
« Odpověď #3 kdy: 09. 03. 2022, 14:40:03 »
Já bych řekl, že chybou je snaha nejdříve napsat "relativně univerzální engine".

Jako veliký zastánce YAGNI si myslím, že bys měl klidně začít jednou hrou (treba bombermanem) a pak z toho ten engine vyextrahovat/zobecnit, ale jen ty části, které opravdu na tu druhou hru potřebuješ


záleží na tom, kolik toho ta první a ta druhá hra bude mít společného, imho: já když jsem psal první moderní textovou adventuru (Sivou rybu - pokusy kdysi v DOSu nepočítám), tak jsem věděl, že budu chtít časem dělat druhou a tím pádem jsem striktně odděloval kód frameworku jakožto knihovny a logiku konkrétní hry: a vyplatilo se mi to, poté, co jsem začal psát Hlavně nenápadně, stačilo prostě vzít hotový framework a nasadit na něj novou hru. A teď plánuju třetí :)

alex6bbc

  • *****
  • 1 432
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Klon Bombermana a hry Bulánci v JavaScriptu
« Odpověď #4 kdy: 09. 03. 2022, 16:17:11 »
a proc se nenaucit nejaky existujici engine a ten pouzit.
je unity i pro js?


Re:Klon Bombermana a hry Bulánci v JavaScriptu
« Odpověď #5 kdy: 24. 03. 2022, 20:06:34 »


Re:Klon Bombermana a hry Bulánci v JavaScriptu
« Odpověď #7 kdy: 11. 07. 2022, 14:26:13 »
Pokud ti jde spíše o ty hry, než o "cestu programátora", imho sáhni po nějakém existujícím enginu, ušetříš si spoustu práce. Za sebe můžu navrhnout třeba https://phaser.io/, chvilku jsem si s tím hrál, je tam spousta příkladů, dokumentace je dobrá, i jako relativnímu laikovi mi to dávalo smysl. Popř. jsou tu "klikátka" typu Construct či gDevelop, v obou lze exportovat projekty do HTML / JS.
high-voltage.cz - staré hry, hry pro DOS, retrogaming
1701.cz - retro podložky pod myš, hrnky, podtácky, placky, samolepky
Hlavní PC: Intel i5 3570, 16GB DDR3, GF 750Ti, W10
Retro PC: Intel P3 1GHz, 256MB RAM, GF MX440, ES1868, W98