Postfix hlásí hostname does not resolve to address při odesílání

Ahoj, narazil jsem na hlášku z logu Postfixu a zajímalo by mě, jestli by mi jí nědo dokázal vysvětlit. Při odesílání emailu se objeví
Kód: [Vybrat]
postfix/submission/smtpd[2024989]: warning: hostname domain.tld does not resolve to address 1.2.3.4: Name or service not knownVždy záleží na síti, ze které se to posílá. Toto se zobrazuje, když posílám email z mobilu přes lokálního internetového poskytovatele (mám veřejnou IP, tak jsem místo domény dal domain.tld a místo IP adresy 1.2.3.4). Když vypnu wifi a přejdu na data mobilního operátora, warning se neobjeví
Kód: [Vybrat]
postfix/submission/smtpd[2023780]: connect from 89-24-39-8.nat.epc.tmcz.cz[89.24.39.8] Zatím jsem tedy neměl možnost to zkusit u jiných poskytovatelů, ale zajímal by mě význam toho warningu.

  • Mohlo by to mít vliv na zablokování odesílaného emailu (jako že by to nějaký mailserver kvůli tomu zahodil?).
  • Má provider něco špatně nastaveného, že doména nedokáže resolvovat tu IP adresu. Nebo to může být způsobené, že mám veřejnou IP a měl bych něco někde nastavovat já? Není to ale pravá veřejná IP, je to taková ta fejková, kterou poskytovatel nějakým způsobem routuje na můj router.

E-maily normálně chodí, nezaznamenal jsem jakoukoliv chybu. Zajímá mě to čistě z toho důvodu, že tomu nerozumím.


McFly

  • *****
  • 605
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Postfix hlásí hostname does not resolve to address při odesílání
« Odpověď #1 kdy: 04. 03. 2022, 06:30:33 »
domain.tld jde přeložit na IP adresu? A ta IP adresa, má reverzní záznam? ;) A u toho reverzního záznamu jde přeložit IP adresa a odpovídá té v úvodu?

Re:Postfix hlásí hostname does not resolve to address při odesílání
« Odpověď #2 kdy: 04. 03. 2022, 07:33:26 »
Doména jde přeložit na IP adresu. IP adresa reverzní záznam nemá. Měla by mít? Je to chyba poskytovatele? Mají to tak i další "malé ryby"? Protože mobilní operátor ho má.

Re:Postfix hlásí hostname does not resolve to address při odesílání
« Odpověď #3 kdy: 04. 03. 2022, 08:52:10 »
Vy serveru na nějaké IP adrese předáváte e-mail k odeslání. Dál do internetu se e-mail může odesílat ze stejné IP adresy, ale nemusí. Tipoval bych, že se spíš odesílají z jiné IP adresy – kdyby se odesílaly z této IP adresy, nejspíš by se jich většina nedoručila kvůli antispamovým kontrolám.

Pokud se e-maily skutečně posílají z jiné IP adresy, nemá ten chybějící reverzní záznam žádný vliv na antispamové kontroly – přijímajícím serverům je jedno, odkud server vašeho ISP dostal e-mail k doručení, zajímá je jenom komunikace s tím serverem ISP.

Také záleží na tom, zda ta IP adresa, kterou jste přepsal na 1.2.3.4, není z privátních rozsahů – pak by bylo komplikované nastavovat pro ni reverzní záznam. Pokud je to veřejná IP adresa a běží na ní služba (minimálně ta služba mail submission tam běží), měl by existovat reverzní DNS záznam. To znamená, že pokud není nějaký objektivní důvod, proč tam reverzní záznam není, je považováno za chybu, že tam není. Na druhou stranu, nikdo z venku nedokáže posoudit, jaké důvody tam jsou nebo nejsou, takže by neměl spoléhat na to, že ten reverzní záznam bude existovat a neměl by vyhodnocovat jako chybu, když neexistuje. Což se třeba při doručování e-mailů hromadně porušuje a e-maily z IP adres, které nemají správný reverzní DNS záznam, se odmítají. Ale jak jsem psal, nemusí to být případ vašeho ISP, protože e-maily může posílat z jiné IP adresy, než na jaké je přijímá. Na druhou stranu, pokud je to malý ISP a jste první, kdo tuhle službu chce použít, je možné, že se na tu chybu jenom zatím nepřišlo.


Fejková vs pravá veřejná adresa
« Odpověď #4 kdy: 22. 05. 2022, 12:40:50 »
Neni prave routovna verejna adtesa ta pravá?
Nebo to může být způsobené, že mám veřejnou IP a měl bych něco někde nastavovat já? Není to ale pravá veřejná IP, je to taková ta fejková, kterou poskytovatel nějakým způsobem routuje na můj router