Vy serveru na nějaké IP adrese předáváte e-mail k odeslání. Dál do internetu se e-mail může odesílat ze stejné IP adresy, ale nemusí. Tipoval bych, že se spíš odesílají z jiné IP adresy – kdyby se odesílaly z této IP adresy, nejspíš by se jich většina nedoručila kvůli antispamovým kontrolám.
Pokud se e-maily skutečně posílají z jiné IP adresy, nemá ten chybějící reverzní záznam žádný vliv na antispamové kontroly – přijímajícím serverům je jedno, odkud server vašeho ISP dostal e-mail k doručení, zajímá je jenom komunikace s tím serverem ISP.
Také záleží na tom, zda ta IP adresa, kterou jste přepsal na 1.2.3.4, není z privátních rozsahů – pak by bylo komplikované nastavovat pro ni reverzní záznam. Pokud je to veřejná IP adresa a běží na ní služba (minimálně ta služba mail submission tam běží), měl by existovat reverzní DNS záznam. To znamená, že pokud není nějaký objektivní důvod, proč tam reverzní záznam není, je považováno za chybu, že tam není. Na druhou stranu, nikdo z venku nedokáže posoudit, jaké důvody tam jsou nebo nejsou, takže by neměl spoléhat na to, že ten reverzní záznam bude existovat a neměl by vyhodnocovat jako chybu, když neexistuje. Což se třeba při doručování e-mailů hromadně porušuje a e-maily z IP adres, které nemají správný reverzní DNS záznam, se odmítají. Ale jak jsem psal, nemusí to být případ vašeho ISP, protože e-maily může posílat z jiné IP adresy, než na jaké je přijímá. Na druhou stranu, pokud je to malý ISP a jste první, kdo tuhle službu chce použít, je možné, že se na tu chybu jenom zatím nepřišlo.