Změna VŠ: informatika na FI MU nebo FIT VUT

Re:Změna VŠ: informatika na FI MU nebo FIT VUT
« Odpověď #15 kdy: 05. 02. 2022, 07:53:51 »
Citace: mikrom
"vycislitelnost a slozitost"  ;D - toto som v beznej praxi este nevidel nikoho vyuzivat

tak snad kazdy programator si v zivote nekdy rekl, musim tam mit dve tri vnorene smycky, nebo to jde zjednodusit.

Samozřejmě… naprosto samozřejmě. Ale je to snad není nic “teoreticky, třeba algoritmicky, náročného”, na co potřebuju semestr příslušného oboru, ale dobré nebo špatné řemeslo.


Idris

  • *****
  • 2 030
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Změna VŠ: informatika na FI MU nebo FIT VUT
« Odpověď #16 kdy: 05. 02. 2022, 10:21:36 »
ten soft je pak prakticky nepoužitelný a neudržovatelný protože má úplně pomatenou architekturu a vlastní implementace věcí
Jak tohle souvisí s vyčíslitelností?

mikrom

  • ***
  • 162
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Změna VŠ: informatika na FI MU nebo FIT VUT
« Odpověď #17 kdy: 05. 02. 2022, 11:18:47 »
Citace: mikrom
"vycislitelnost a slozitost"  ;D - toto som v beznej praxi este nevidel nikoho vyuzivat

tak snad kazdy programator si v zivote nekdy rekl, musim tam mit dve tri vnorene smycky, nebo to jde zjednodusit.
Toto ale vobec nebyva naplnou predmetu "vycislitelnost a slozitost", tam sa ucia Turingove stroje, P, NP, ... a rozne teoreticke problemy.
Vediet urcit ci je algoritmus  O(n) alebo O(n^2)  sa uci na predmetoch s nazvom "algoritmy a datove struktury".

Re:Změna VŠ: informatika na FI MU nebo FIT VUT
« Odpověď #18 kdy: 05. 02. 2022, 12:31:15 »
ten soft je pak prakticky nepoužitelný a neudržovatelný protože má úplně pomatenou architekturu a vlastní implementace věcí
Jak tohle souvisí s vyčíslitelností?

Technicky nijak.

Prakticky že lidé kteří na můj původní příspěvek argumentují vyčíslitelností (jako příkladem “teoreticky, třeba algoritmicky, náročného” programování v běžné praxi) mají pro - zdůrazňuji - běžné aplikační  programování nahlavu postavené priority, a výsledky podle toho, podle mé mnohaleté praxe, odpovídají.

Tím nechci řict že jsou tyhle věci nanic nebo že je zbytečné se je učit, neřkuli že je škola k ničemu.