Dělat support v kancelářích je strašná práce, jednak je to ubíjející tím, že většinu času řešíte neschopnost uživatelů, odborné je to na nule, a jako bonus na váš všichni nadávají, protože prostě nemůžete za každým vždycky hned vyrazit a řešit jeho malichernosti, nedejbóže když ráno chybí papír v tiskárně (páč ho v noci ukradla ostraha), to na vás řve i ředitel..
Nemyslím si, pro mě dělat support v kancelářích je něco jako odlévat svíčky v chráněné dílně, prostě práce na pohodu. Člověk u toho nemusí moc myslet, problémy to jsou relativně jednoduché a navíc přijde do styku s lidma, a třeba callcentra bývají plná mladých single holek.
To máš ale stejné jako třeba záchod co teče. Buď si vyměníš ten ventil ty a zaplatíš cenu ventilu, a nebo ti to někdo přijde udělat a zaplatíš ventil, výjezd, a hodinovku... Jo a BTW přijde řemeslník, který bude ještě víc nabručený než většina Iťáků.
Vůbec to není o nějaké empatii, je to o ceně práce, která se některým zdá vysoká... V tomto případě bych i řekl, že správa té stávající tiskárny může být dražší než koupit si jinou.
ten ventil taky stojí 30 Kč a cena práce 1.500 Kč a 500 Kč doprava, to si zvykej. Stejně i když si koupíš novou tiskárnu, tak jí musí někdo nastavit a zprovoznit a musí být údržba.
Cena práce end user support mi nepřijde vysoká, je to v praxi levnější než instalatér, otázka je kvalita.
Sehnat end user support je většinou jednoduché, alespoň v Praze si stačí přečíst reklamní inzerci časopisu místní radnice (třeba na Praze 11 máme klíč), nebo na menším městě, kde jsem bydlel byla v centru velká reklamní tabule s plakátem, kde lidi přesně tyhle věci inzerovali, takové ty lokální věci, jako třeba kde koupit palivové dřevo nebo nechat si opravit počítač.
Případně často firmy.seznam.cz nebo mapy od google pomůžou.
Myslím, že ten end user support je dobrý v tom, že někoho seženete, horší je to s řemeslnýma pracema, tam ani za ten litr na hodinu často neseženete.
Spíše bych mamince vysvětlil, že se musí taky snažit být soběstačná a nebýt líná, tak já to mám s tou svojí. Sice z každého nebude programátor, ale zprovoznit si tiskárnu je spíše o nějaké snaze.
Já taky programuji, jsem ručně nešikovný, ale život mě také naučil, že si nemusím na každé vyvrtání díry v bytě, případně zanesení těsnění na záchodě, zvát řemeslníka. Stejně tak dělám opravy v autě. Prostě si otevřu youtube, najdu si jak na to a ty základní věci si vyřeším, ale samozřejmě si nesvařuji výfuk.
Stejně tak u mé maminky očekávám, že si vyřeší tiskárnu, ale MESH systém wifi v celém bytě jí taky nastavím a nečekám, že se to naučí.