To je zajímavý úhel pohledu - monády. Proč se používají v Clojure a proč v Haskellu?
protoze v Haskellu je na nich postavene IO (coz je podle me spis nevyhoda). V Clojure a jinde se pouzivaji nektere konstrukce, treba vyse zminene Promisy, ktere lze napasovat na definici Monady, ale uzivatel to nemusi vedet.
Promise
je monáda. Každopádně, souhlas - ale co tím chceš říct?
Ještě doplním, v Haskellu nejsou monády kvůli IO. Ony tam prostě jsou. Třeba jsem narazil na pár jiných staticky typovaných jazyků, a byly tam demonstrovány monády i když IO bylo řešeno úplně jinak.
očekáváš, že ty typy přináší záruky. Těmi typy modeluješ. Funkce je typ. Vztahy jsou typ ![Úsměv :)](http://forum.root.cz/Smileys/default/smiley.gif)
Na to to chce ale hodně silný typový systém ![Úsměv :)](http://forum.root.cz/Smileys/default/smiley.gif)
Tak jasně. Ale někteří jsou schopni tvrdit, že třeba takové C# je staticky typovaný jazyk (přitom je to paskvil). To bychom se nikam nedostali. Bavím se o Haskellu, pokukuji po Idris/Agdě.