(aby to se mnou dalo alespoň 10km/h do kopce), čili odhaduji alespoň 700W.
To je hrozně moc, i brutální kopce mají převýšení 100m na 2km, pro 10 km/h to potřebuješ vyjet za 12 minut, pro 140 kg i s koloběžkou je to 140 kJ a tedy výkon 200 W. Problémem může být krouťák v nízkých otáčkách.
Kolik je třeba energie a jaký kroutící moment netuším, ale 200 W výkonu motoru by nevyvezlo třeba v Praze z Pohořelce na Petřín k rozhledně ani mě a to mám pětašedesát kilo. Xiaomi Mi Pro jede do takovéhoto (vizte mapy) kopce cca 15 km/h a do motoru putuje podle monitoringu cca 600 W, tedy plný špičkový výkon. A to jsou i větší kopce, třeba z Újezda na Petřín, kde se nedostanu nad 10 km/h ani omylem.
Navíc je zásadní, že tyhle výkony je schopna baterie dodat při plném nabití. Dodávaný výkon postupně klesá a od 50 % níž už docela seriozně netáhne což je právě v kopcích naprosto poznat. Jak je to u jiných koloběžek netuším, ale pochybuji, že se to bude moc lišit. Takže výkon je zásadní a pokud by pán chtěl jezdit podobně prudké kopce podobnou rychlostí, motor s 1 kW špičkového výkonu je s jeho váhou základ. U koloběžek na váze jezdce bohužel velmi záleží.
Podotýkám, že znatelný vliv má dál i teplota a velmi silně je na spotřebě poznat protivítr.