Šifrování se vzdáleným přístupem

Šifrování se vzdáleným přístupem
« kdy: 13. 10. 2021, 13:23:20 »
Zdravím,
na úvod upozorňuji, že jsem v Linuxech trochu laik, ale že zas nepotřebuji sáhodlouhé odpovědi, spíš nápady či tipy jak na to.

Mám malý domácí server s debianem a řeším že bych ho dal do hostingu.
Chtěl bych ale server a data na něm zašifrovat. Jde mi o to aby bylo i co nejméně vidět do systému, nejen do samotných dat. Problém je v tom, že se mi nechce tam běhat pokud ho třeba restartuju a je potřeba z konzole zadávat heslo.

Je nějaký způsob jak co nejvíce vše zašifrovat a přitom třeba vzdáleně po síti zadávat heslo ?

Čistě teoretický scénář: Předpokládejme, že budu mít bezpečnou síťovou cestu, kdy se mohu vzdáleně připojit.
Ale hrozí že by třeba železo mohl někdo odcizit. Nemůže s ním příliš manipulovat na místě ale následně by se mohl pokusit ho nějak prozkoumávat. Takže jde i o to, aby heslo nebo jeho hash po restartu nezůstalo v nějaké cache.

Děkuji Martin


Re:Šifrování se vzdáleným přístupem
« Odpověď #1 kdy: 13. 10. 2021, 14:00:16 »
Out of Band Management - ilo, idrac etc.

Re:Šifrování se vzdáleným přístupem
« Odpověď #2 kdy: 13. 10. 2021, 15:16:59 »
Ano, jde to, je to naprosto běžná věc. Úplně jednoduché řešení je takové, že se nastartuje jenom nejnutnější základ systému (a s ním i SSH) z nešifrovaného disku, vy se připojíte přes SSH, zadáte heslo a teprve tím se připojí disk šifrovaný disk s daty. Dost informací na jedné stránce najdete ve wiki ArchLinuxu: Data-at-rest encryption (neznamená to, že musíte použít Arch – jenom jejich wiki je skvělá a obsahuje spoustu informací). Nebo zkuste rovnou googlit „debian system encrypt“, najdete spoustu článků, které popisují krok za krokem, co je potřeba udělat.

Takže jde i o to, aby heslo nebo jeho hash po restartu nezůstalo v nějaké cache.
Ukládat hash hesla do cache by bylo k ničemu. A při restartu se paměť počítače smaže, takže heslo v žádné cache nezůstane.

Re:Šifrování se vzdáleným přístupem