Vážené dámy, vážení pánové. Dnes* jsem zažil den naopak. Za můj dlouhý život jsem řešil problémy typu: "nedostal jsem zboží, eshop nechce vrátit peníze" nebo "dostal jsem zboží, eshop se snaží vyhnout povinnosti přijmout odstoupení od smlouvy" a tak dále a tak tomu podobně. A teď řeším problém... no na hlavu to je.
Přišel mi mail. Objednané zboží bylo odesláno na mou adresu přepravcem. Stav: zaplacená, vyřízená. Problém: před týdnem jsem byl na pobočce, objednávku zrušil, a dostal peníze zpátky.
Zboží jsem koupil ve velkém českém eshopu (alza) a zaplatil přes internet koncem října. Když jsem ho kupoval, psali, že ho mají skladem. Další den jsem dostal mail s tím že se omlouvají, že měli chybu v systému, a že zboží můžu čekat příští týden. Uběhl týden, dva, tři. Každý týden v pátek jsem volal na podporu, tam tak odvážní nebyli, pokaždé řekli že přesný termín dodání neznají. Už druhý týden jsem toho měl dost, zboží jsem si objednal na poštu na dobírku u konkurence. Představoval jsem si to jako závod, kdo mi dřív pošle ten šunt, vyhraje moje peníze. Vyhrála konkurence, proto jsem šel zrušit tu objednávku
A tak se dostáváme k otázce. Vím, že v zahraničí to funguje tak, že když si např. objednáte jeden iphone, a amazon vám pošle dva, tak je to chyba amazonu a zákon to bere tak, jakoby amazon poslal dva schválně. Otázka je tedy, pokud zboží převezmu, ocitnu se na šedé, nebo černé straně zákona?
A doufám, že vám můj příběh zpříjemnil den
*poznámka autora: jedná se o dramatizaci, tyto události se udály včera