Modifikovatelné UI/GUI - c++

Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #15 kdy: 12. 09. 2020, 19:49:04 »
čistá VM Image ma 200MB, takze zavisi len na programatorovi koľko do toho naprogramuje :)

Pharo Smalltalk je aj OS, time sharing multitasking na jednom CPU vlákne. Nevie to priamo ovládať hw, ale vie to volat C čkové funkcie.  Ale najme je to IDE - doslova je to stavané na rýchle prototypovanie,skúšanie,debugovanie, JIT kompilator.  Maju aj web framework Seaside (pozri Git), takže by to modifikovatelné GUI mohlo bežať aj v prehliadači. Treba ale prežiť ten kultúrny šok, potom si to človek zamiluje.  :)

Videl som ako sa niekto snažil napodobniť "užívateľsky modifikovateľné" GUI z pharo smalltalku pomocou Qt a Cling (C++ interpreter). Slabý odvar. Vrcholom v Qt su asi KDE plasmoidy.

Pravdepodobne je pre tvorcov GUI toolkitov nestráviteľná myšlienka že by si user mohol aspoň popresúvať GUI tlačidlá. Ale videl som CAD program ktorý to v obmedzenej miere dovoloval.


Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #16 kdy: 12. 09. 2020, 20:44:36 »
Tak záleží co autor dotazu plánuje budoucí rok dělat - jestli implementovat nějakou vlastní vrstvu nad Qt/Gtk/JavaFX/Pharo/(cokoliv dalšího co tu někdo zmíní), která by mu umožnila to co chce (tedy vytvoření UI uživatelem pro nějaký plugin/mod system) a nebo prostě sáhnout po něčem hotovém a řešit tu samotnou hru :) Opravdu mi přijde nejjednodušší to HTML - nedokážu si představit use-case, na který by to nestačilo, a zkušenosti tím získané pak může aplikovat u dalších projektů.

BoneFlute

  • *****
  • 1 470
    • Zobrazit profil
Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #17 kdy: 12. 09. 2020, 20:59:37 »
Tak záleží co autor dotazu plánuje budoucí rok dělat - jestli implementovat nějakou vlastní vrstvu nad Qt/Gtk/JavaFX/Pharo/(cokoliv dalšího co tu někdo zmíní), která by mu umožnila to co chce (tedy vytvoření UI uživatelem pro nějaký plugin/mod system) a nebo prostě sáhnout po něčem hotovém a řešit tu samotnou hru :) Opravdu mi přijde nejjednodušší to HTML - nedokážu si představit use-case, na který by to nestačilo, a zkušenosti tím získané pak může aplikovat u dalších projektů.

S tou první myšlenkou určitě souhlasím - rozhodně je lepší, když zvolí už nějakou hotovou platformu na hry (třeba Unity, nebo tak, bohužel nemám v tom přehled), než si to dělat sám.

Ale proč by měl použít zrovna HTML, to mi tak nějak nedochází, a už vůbec ne proč by to měla být platforma na hry.

Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #18 kdy: 12. 09. 2020, 21:34:45 »
Pravdepodobne je pre tvorcov GUI toolkitov nestráviteľná myšlienka že by si user mohol aspoň popresúvať GUI tlačidlá. Ale videl som CAD program ktorý to v obmedzenej miere dovoloval.

Jak to? Různé odtrhávací panely a konfigurovatelné tlačítka má snad každý toolkit. Ty prvky jsou uloženy v kontejneru a lze je tam dynamicky přidávat nebo odebírat, layout je automatický. Pokud koukáte na tenhle web ve Firefoxu, tak tam to zrovna funguje - nastavení lišty (která tlačítka tam chcete mít). Scribus/Inkscape má přesunovatelné a dokovatelné panely, Gimp také. Některé toolkity umí i automatickou responsibilitu. Možnosti ke zlepšení se určitě najdou, ale rozhodně to není nic exotického.

Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #19 kdy: 12. 09. 2020, 22:01:31 »
Ještě toto je super:

https://coherent-labs.com/products/coherent-gameface/

EA má vlastní fork webkitu (EAWebKit): https://gpl.ea.com/eawebkit.html

Nemám potřebu tu nějak argumentovat. HTML UI je ale určitě trend a člověk ani netuší do kolika her se tato techonologie už dostala.


Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #20 kdy: 13. 09. 2020, 14:54:10 »
Trend to je, i spousta desktop aplikací se dnes dělá na technologii html/css/js.

Když se s tím ale člověk podobněji seznámí, zjistí, že technologicky to tak velká výhra není.

Musí řešit stejné problémy a k tomu i nějaké nové.

Killer feature je možnost běhu aplikace v prohlížeči a množství dostupných vývojářů.

Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #21 kdy: 13. 09. 2020, 15:59:36 »
Co konkretne HTML neumi oproti tem alternativam, ktere tu navrhujete? Pro pouziti nejake malo rozsirene technologie by mel existovat dobry duvod, protoze si tim v kazdem pripade pridelate spoustu problemu.

BoneFlute

  • *****
  • 1 470
    • Zobrazit profil
Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #22 kdy: 13. 09. 2020, 16:32:40 »
Co konkretne HTML neumi oproti tem alternativam, ktere tu navrhujete? Pro pouziti nejake malo rozsirene technologie by mel existovat dobry duvod, protoze si tim v kazdem pripade pridelate spoustu problemu.

Nejde o to, že by HTML něco neumělo. Ta formulace je výstižná "zjistí, že technologicky to tak velká výhra není".

Stejně tak souhlasím s tím, že zásadní (a možná jediná) výhoda HTML je "možnost běhu aplikace v prohlížeči a množství dostupných vývojářů".

BoneFlute

  • *****
  • 1 470
    • Zobrazit profil
Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #23 kdy: 13. 09. 2020, 16:39:06 »
Co konkretne HTML neumi oproti tem alternativam, ktere tu navrhujete?

1/ neumí nativní look&feel
2/ neumí lehké nenáročné aplikace nenáročné na zdroje paměti a procesoru
3/ neumí svižné aplikace, kde záleží na rychlosti odezvy UI

Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #24 kdy: 13. 09. 2020, 17:39:09 »
Co konkretne HTML neumi oproti tem alternativam, ktere tu navrhujete?

1/ neumí nativní look&feel
podle me takova UI technologie neexistuje, ktera by vypadala nativne vsude, lepsi je ladit jeden vzhled pro konkretni aplikaci, nez X ruznych vzhledu pro ruzna prostredi
2/ neumí lehké nenáročné aplikace nenáročné na zdroje paměti a procesoru
no to je dan za flexibilitu, na dnesnich desktopovych pocitacich to neni problem, mozna na starsich mobilech
3/ neumí svižné aplikace, kde záleží na rychlosti odezvy UI
z me zkusenosti jdou problemy s vykonem weboveho frontendu vzdy vyresit, urcite neni treba psat celou aplikaci v nejake exoticke limitujici technologii, kvuli male vykonove kriticke casti.
« Poslední změna: 13. 09. 2020, 17:41:00 od A.P.Hacker »

BoneFlute

  • *****
  • 1 470
    • Zobrazit profil
Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #25 kdy: 13. 09. 2020, 20:23:30 »
Co konkretne HTML neumi oproti tem alternativam, ktere tu navrhujete?

1/ neumí nativní look&feel
podle me takova UI technologie neexistuje, ktera by vypadala nativne vsude,
wxWidget, yue, jenom z těch co znám.

lepsi je ladit jeden vzhled pro konkretni aplikaci, nez X ruznych vzhledu pro ruzna prostredi

2/ neumí lehké nenáročné aplikace nenáročné na zdroje paměti a procesoru
no to je dan za flexibilitu, na dnesnich desktopovych pocitacich to neni problem, mozna na starsich mobilech
O tom nediskutuji. Já jsem jen odpovídal na otázku, co konkrétně HTML neumí. Zda to za to stojí je úplně jiná otázka.

3/ neumí svižné aplikace, kde záleží na rychlosti odezvy UI
z me zkusenosti jdou problemy s vykonem weboveho frontendu vzdy vyresit, urcite neni treba psat celou aplikaci v nejake exoticke limitujici technologii, kvuli male vykonove kriticke casti.
Já tu zkušenost nemám. Mě přijde, že všechny engine běžící na html jsou nenažraný bumbrlíci, a ta svižnost UI je prostě webová.

Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #26 kdy: 13. 09. 2020, 20:51:01 »
3/ neumí svižné aplikace, kde záleží na rychlosti odezvy UI
z me zkusenosti jdou problemy s vykonem weboveho frontendu vzdy vyresit, urcite neni treba psat celou aplikaci v nejake exoticke limitujici technologii, kvuli male vykonove kriticke casti.
Já tu zkušenost nemám. Mě přijde, že všechny engine běžící na html jsou nenažraný bumbrlíci, a ta svižnost UI je prostě webová.

za to vetsinou muzou reklamy

Mlocik97

  • ****
  • 280
  • Linux <3
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #27 kdy: 13. 09. 2020, 20:59:38 »
https://gitlab.gnome.org/GNOME/libhandy

celkom ma zaujal tento projekt

BoneFlute

  • *****
  • 1 470
    • Zobrazit profil
Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #28 kdy: 13. 09. 2020, 23:13:23 »
3/ neumí svižné aplikace, kde záleží na rychlosti odezvy UI
z me zkusenosti jdou problemy s vykonem weboveho frontendu vzdy vyresit, urcite neni treba psat celou aplikaci v nejake exoticke limitujici technologii, kvuli male vykonove kriticke casti.
Já tu zkušenost nemám. Mě přijde, že všechny engine běžící na html jsou nenažraný bumbrlíci, a ta svižnost UI je prostě webová.

za to vetsinou muzou reklamy

Může být. Já jsem jen chtěl poukázat, a myslím, že se mi to celkem povedlo, že ta exotická limitující technologie je spíše HTML než co jiného.

Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« Odpověď #29 kdy: 16. 09. 2020, 15:22:11 »
Ahojte,

Diky za prinosne navrhy, niektore technologie/navrhy a postupy som ani neuvazoval, zasa som sa posunul dalej.
Jemne sa priklanam k moznostiam:
1) GTK a css - myslim ze to vcelku vystihuje moj usercase
2) HTML/css/JS - dal by som to na druhe miesto

Asi to budem musiet prakticky overit, nakolko som/budem limitovany vykonom, 800MHz CPU, GPU Mali, 512 RAM.
Ohladom performance to bude asi lepsie na GTK/css, na modifikovatelnost zasa HTML/css.. asi sa pustim do testu 1) vs 2) (CEF, GNOME web)

Čoo tak skúsiť Pharo Smalltalk...

Vyzera to velmi zaujimavo, ale neviem ci mam este silu/odhodlanie ist do novej technologie.. budem nad tym premyslat, diky moc

Co konkretne HTML neumi oproti tem alternativam, ktere tu navrhujete?
1/ neumí nativní look&feel ..

Nativny look&feel v tomto pripade nehraje rolu, skor pouzita technologia (performance), a moznosti

https://gitlab.gnome.org/GNOME/libhandy

celkom ma zaujal tento projekt
Mna zaujal tiez, asi skusim poexperimentovat