Obnovenie dát z poškodenej NTFS particie

Re:Obnovenie dát z poškodenej NTFS particie
« Odpověď #15 kdy: 05. 05. 2020, 22:27:17 »
Nedávno jsem někomu amatérsky zachraňoval omylem přeformátovaný disk (Windows only, Linux v tom prsty neměl) - na disku byly dva začátky oddílu na dvou různých offsetech
Toto ma celkom zaujima, ako ste zistili ze tomu tak je?

Nepamatuju si podrobnosti, bylo to cca v září 2019 a co mám asi stránku zápisků, týkají se vlastně jenom recenze těch wokenních recovery softů.

Určitě jsem začal DDčkem na druhý disk stejný nebo větší. Zmrvené disky byly dva, 3TB a 4TB. Náhradní jsem měl 4TB.

Protože je to nad 2 TB, nestačila mi historická znalost BIOS partition table, ale musel jsem si nepatrně osvěžit vědomosti ohledně GPT. Rozhodně byla v MBR obvyklá "falešná/předsunutá/držhubná" partition table, která obsahuje jenom odkaz na GPT - ta je o kus dál. A je možné, že jsem měl na disku dvě verze už GPT. Nehrabal jsem se v tom kdovíjak do hloubky rukama, používám čerstvé verze linuxových "variant fdisku", z nichž značná část už GPT umí. Pochopitelně z MBR vede odkaz jenom na tu "nově vytvořenou GPT". Je možné, že jsem druhou/starou GPT ani nezkoumal. Ono na ní ostatně moc nezáleží, na celém disku byl vždycky jenom jeden oddíl - a kýžená informace je začátek NTFS oddílu (boot sektor), který se dá najít i přímo, možná snáz než GPT. Tuším bajt 3-6 (počítáno od nuly) obsahují řetězec "NTFS" a v posledních dvou bajtech ultra-klasicky 55AA hexa. Myslím že jsem zašel tak daleko, že jsem si zkusmo zkopíroval prvních pár megabajtů diskového prostoru DDčkem do image souboru a zkoušel jsem do toho koukat hexaeditorem, nejdostupnější je asi ten v Midnight Commanderu, umí vyhledat hexa sekvenci. No a tím ruční práce asi zhruba skončila - našel jsem dva různé boot sektory, zvedl jsem ruce z klávesnice a zabručel jsem "tak pozor".