reklama

Unreal Enginy vs. Unity 3D

Unreal Enginy vs. Unity 3D
« kdy: 12. 04. 2020, 16:29:37 »
Keby ste mali napad na client / server uzitkovu - 3D webovu aplikaciu (WebGL / WebAssembly) s interaktivnym svetom (ale jednoduchym) ktora by, ale mala nizke HW naroky, tak aby to bezalo aj na slabych strojoch(mobily, tablety, slabe desktopy) tak aby to pokrylo 95% strojov. Aky herny engine by ste vybrali? Podotykam ze nejde o hru, ale o uzitkovu profi aplikaciu takze to nemusi v prvej faze uzivatela ohurit ani umelckym dojmom, ani grafikou ani efektami (take veci by som riesil az v dalsej faze ak sa mi vobec podari ta prva), ide mi skor o profi stranku a zobrazenie scanov skutocnych 3D objektov, kazdopadne nemalo by to vyzerat zase ako nejaky nedorobok alebo indie hra.

Pozeral som tie najdostupnejsie 3D Enginy pre mna. Unreal Engine a Unity. Ktory z nich by ste mi doporucili a preco? Ake maju vyhody nevyhody.

Nainstaloval som si obidva. Ale kedze nemam v tomto smere ziadne vedomosti, netusim co si vybrat. Obidva podporuju WebGL a WebAssembly. A asi mi zaberie vela casu len kym si prejdem video tutorialy a naucim sa zaklady. Preto si chcem sapravne vybrat uz na zaciatku a nezabijat cas s niecim z coho budem neskor sklamany. Zatial som skusal obidva editory a pozeral som aj kod a vyzera to byt na prvy pohlad celkom intuitivne. Zatial ma ale viac taha ten Unreal engine.
« Poslední změna: 12. 04. 2020, 16:31:27 od fortran1986 »

reklama


Re:Unreal Enginy vs. Unity 3D
« Odpověď #1 kdy: 12. 04. 2020, 18:50:20 »
V oboru 3D se nepohybuju, jen mě napadá zda není herní engine pro daný účel overkill? Knihovny pro WebGL jako threejs.org apod. by pro řadu úloh mohla vyhovovat...

tecka

Re:Unreal Enginy vs. Unity 3D
« Odpověď #2 kdy: 12. 04. 2020, 20:01:35 »
Jeden možná podstatný rozdíl je v tom, jak moc se ti chce/umíš programovat. Unreal umožňuje prakticky všechno naklikat. Jinak to asi vyjde tak nějak na stejno. A souhlasím s předchozím komentářem, že tyhle enginy možná budou kanón na vrabce.

Re:Unreal Enginy vs. Unity 3D
« Odpověď #3 kdy: 13. 04. 2020, 01:02:36 »
Unreal v aktuální verzi (4.24) odstranil podporu HTML5 (WebAssembly) z hlavního buildu enginu a předal ji do správy komunitě (https://docs.unrealengine.com/en-US/Platforms/HTML5/index.html). To znamená, že do budoucna Epic pravděpodobně nepočítá s přímou podporou a zájemci o HTML5 si budou potřebovat kompilovat engine sami s podporou komunitních rozšíření.

Po téměř dvou letech každodenní práce s Unrealem si jej nemohu vynachválit. Ale... Unreal se před uživatelem nijak nesnaží skrýt svoji komplexitu a může do začátku působit složitě.

Re:Unreal Enginy vs. Unity 3D
« Odpověď #4 kdy: 13. 04. 2020, 20:37:48 »
Dakujem Vam vsetkym za reakcie. Pozeral som zo zaciatku aj Three.js a Babylon js.

Vyskusal som aj dalsie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines napr Godot a CopperCube tie su aj velmi uzivatelsky privetive (a podporuju WebAssembly) akurat maju vlastny skriptovaci jazyk, co zase mne nevyhovuje.

Profi engine som vybral preto, ze som chcel pod tu aplikaciu poriadny podvozok, ktory podporuje vymozenosti noveho HW fyziku atd. A hlavne mam istotu ze sa to bude dalej vyvyjat, ze to ma aktivnu komunitu a ze to neni len nejaka one man show. Ale hlavne mam rad C++ a preto nakoniec vypadol z hry aj Unity, ktory podpruje len C# a Boo (Daju sa pren pisat pluginy aj v C++ ale samotni vyvojari enginu hovoria ze to neni ono).

Okrem toho Unreal Engine je kompletne postaveny na Actoroch co je pre mna tiez velmi zaujimave.

stribro no tak to bude asi trosku problem. Zatial budem pouzivat tu 4.23 paralelne spolu s 4.24 a uvidi sa co dalej. Kazdopadne uz mam kupeny kompletny video-kurz (vyse 100 lekcii) takze uz som to zacal studovat.

reklama


Re:Unreal Enginy vs. Unity 3D
« Odpověď #5 kdy: 14. 04. 2020, 12:45:52 »
...
Vyskusal som aj dalsie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines napr Godot a CopperCube tie su aj velmi uzivatelsky privetive (a podporuju WebAssembly) akurat maju vlastny skriptovaci jazyk, co zase mne nevyhovuje.
...

Shodou okolností jsem teď pokukoval po Godotu a s "vlastním jazykem" uplně nesouhlasim, ten vlastní jazyk je v podstatě Python; jestli jsem to dobře pochopil, tak má jen trochu rozšířenou syntaxi, kdy dolarem přistupujete k nodum. Další možnost je psát v C#.

Re:Unreal Enginy vs. Unity 3D
« Odpověď #6 kdy: 16. 04. 2020, 14:40:06 »
Nebude unreal engine náročnější na výkon? Nebo je to +- stejné

Re:Unreal Enginy vs. Unity 3D
« Odpověď #7 kdy: 17. 04. 2020, 22:15:44 »
...
Vyskusal som aj dalsie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines napr Godot a CopperCube tie su aj velmi uzivatelsky privetive (a podporuju WebAssembly) akurat maju vlastny skriptovaci jazyk, co zase mne nevyhovuje.
...

Shodou okolností jsem teď pokukoval po Godotu a s "vlastním jazykem" uplně nesouhlasim, ten vlastní jazyk je v podstatě Python; jestli jsem to dobře pochopil, tak má jen trochu rozšířenou syntaxi, kdy dolarem přistupujete k nodum. Další možnost je psát v C#.

Máte pravdu je to python - ja ho nepoužívam takže som si to nespojil.

Re:Unreal Enginy vs. Unity 3D
« Odpověď #8 kdy: 17. 04. 2020, 22:17:49 »
Nebude unreal engine náročnější na výkon? Nebo je to +- stejné

Náročnejší na výkon? Náročnejší v porovnaní s čím?

 

reklama