GUI tookit pro Linux a Windows

qelurg

  • ****
  • 259
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:GUI tookit - jaký
« Odpověď #15 kdy: 03. 03. 2020, 19:45:08 »
Gtk je sice multiplatformní ale tak nějak že to nějak funguje a Qt je c++ framework kterému se chci vyhnout
Já ho na windows používal roky. Teď preferuji web gui přes websockety, to je kompatibilní se vším, ale to se vám asi taky líbit nebude. Pak jsem ještě slyšel o kiwi, výhodou by měla být kompatibilita i s androidem, ale nevím jak je to použitelné.


qelurg

  • ****
  • 259
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #16 kdy: 03. 03. 2020, 19:50:22 »
Tak nic, kiwi je jen python only.

Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #17 kdy: 03. 03. 2020, 20:35:13 »
Nakonec jsme se dohodli na tom Rustu ale zase jsme se rozhádali o tookitu.
Máme zatím 2 kandidáty: Gtk a Qt (zvláštní že kandidáti jsou ti kterým jsem se chtěl vyhnout).
Program chceme udělat pro Linux ale také aby to šlo dobře na Windows.
Docela se mi líbí jak jsem již zmiňoval GNOME aplikace (CSD, jejich návrhy).

Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #18 kdy: 04. 03. 2020, 11:43:50 »
Nakonec jsme se dohodli na tom Rustu ale zase jsme se rozhádali o tookitu.
Máme zatím 2 kandidáty: Gtk a Qt (zvláštní že kandidáti jsou ti kterým jsem se chtěl vyhnout).
Program chceme udělat pro Linux ale také aby to šlo dobře na Windows.
Docela se mi líbí jak jsem již zmiňoval GNOME aplikace (CSD, jejich návrhy).

Jestli Rust, tak skoro jednoznačně Gtk, bindingy na Qt jsou v bůhvíjakém stavu.
Koukni na crates relm a vgtk.

Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #19 kdy: 04. 03. 2020, 14:20:38 »
Nakonec jsme se dohodli na tom Rustu ale zase jsme se rozhádali o tookitu.
Máme zatím 2 kandidáty: Gtk a Qt (zvláštní že kandidáti jsou ti kterým jsem se chtěl vyhnout).
Program chceme udělat pro Linux ale také aby to šlo dobře na Windows.
Docela se mi líbí jak jsem již zmiňoval GNOME aplikace (CSD, jejich návrhy).

Jestli Rust, tak skoro jednoznačně Gtk, bindingy na Qt jsou v bůhvíjakém stavu.
Koukni na crates relm a vgtk.

Já bych byl rád, aby to fungovalo dobře i na Windows. Každý ví, že Qt aplikace vypadají na Windows docela pěkně a vím o tom že fungují. O tom Gtk na Windows moc nevím.


Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #20 kdy: 05. 03. 2020, 10:10:35 »
Zkoušel sem nějaký čas zpátky GTK/Pidgin na Windows a vypadalo to rozhodně méně nativně než aplikace v Qt.

Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #21 kdy: 05. 03. 2020, 12:46:14 »
Zkoušel sem nějaký čas zpátky GTK/Pidgin na Windows a vypadalo to rozhodně méně nativně než aplikace v Qt.

Naposled, co jsem Pidgina používal na widlích vypadal uplně v pohodě, nevšiml bych si, že neni nativní. Ale je fakt, že to už je pár let dozadu.

lto

Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #22 kdy: 05. 03. 2020, 13:18:20 »
Pozri aj FLTK https://www.fltk.org/ ..mozno sa zapaci  :)

Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #23 kdy: 05. 03. 2020, 14:48:11 »
Zkoušel sem nějaký čas zpátky GTK/Pidgin na Windows a vypadalo to rozhodně méně nativně než aplikace v Qt.

Naposled, co jsem Pidgina používal na widlích vypadal uplně v pohodě, nevšiml bych si, že neni nativní. Ale je fakt, že to už je pár let dozadu.
No ano, je to Gtk+ 2
A dokonce má commit naposledy před 3 roky.

Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #24 kdy: 05. 03. 2020, 15:51:18 »
Nezaznělo tady zatím Ultimate++. Mám čerstvou zkušenost na Windows, na Linuxu zatím nikoli. A jsem poměrně mile překvapen. Ano je to celé v C++. S licencí ve stylu BSD.

Co v tom chcete tvořit? Tzn. jaké potřebujete knihovny/komponenty?

Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #25 kdy: 05. 03. 2020, 18:11:50 »
Nezaznělo tady zatím Ultimate++. Mám čerstvou zkušenost na Windows, na Linuxu zatím nikoli. A jsem poměrně mile překvapen. Ano je to celé v C++. S licencí ve stylu BSD.

Co v tom chcete tvořit? Tzn. jaké potřebujete knihovny/komponenty?

Mám vám to nakreslit? 😉
Budu dělat digitální kartotéku:
Přehled Karet (vlastní Widget?), Kde bude:
Název karty, její nějaké vlastnosti a tlačítka s otevřením, podnabídkou s exportem...
Když se to otevře, bude tam rozhraní pro úpravu.
Kartu můžete mít že šablony, kde jsou vlastnosti. Pokud to v šabloně dovolíte, lze i individuálně přidávat.

qelurg

  • ****
  • 259
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #26 kdy: 03. 04. 2020, 00:16:53 »
Udělej gui v prohlížeči, neprohloupíš.

Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #27 kdy: 03. 04. 2020, 02:33:58 »
Udělej gui v prohlížeči, neprohloupíš.

Dobrý nápad. Jenže manipulace DOMu je možná (pokud vím, když tak mě opravte) jen přes JavaScript. Ještě je tu Webassembly, ale tam nevím.

qelurg

  • ****
  • 259
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #28 kdy: 03. 04. 2020, 06:26:14 »
Udělej gui v prohlížeči, neprohloupíš.
Dobrý nápad. Jenže manipulace DOMu je možná (pokud vím, když tak mě opravte) jen přes JavaScript. Ještě je tu Webassembly, ale tam nevím.
Cílem je mít užitečnou aplikaci nebo něco jiného? Jestli užitečnou aplikaci, tak nástroje bych řešil až sekundárně a podřídil je požadovanému cíli. Webové prostředí je pro tento typ ideální a nabízí jednu ohromnou výhodu, může to automaticky běžet terminálově. Tj. program může normálně běžet na pc s ui v browseru, ale v případě potřeby jde ui oddělit a spustit kdekoliv a na čemkoliv, třeba na tabletu, s trochou snahy je lehké zařídit i multiuživatelské používání.  Kartotéka zní jako něco, kde by se obojí mohlo hodit. To za prvé.

Za druhé existuje řada transpilerů, to jest překladačů z různých jazyků do javascriptu. Nevím jak v Rustu, ale pro Python existuje třeba Flexx. Podívej se třeba na tuhle ukázku, s jakým minimálním úsilím lze vytvářet slušně vypadající aplikace používající prohlížeč jako UI. A bez přímého použití javascriptu. https://flexx.readthedocs.io/en/stable/examples/sine_src.html#sine-py Pro Rust snad najdeš něco podobného. Pokud ne, přehodnotil bych přístup a přizpůsobil nástroje požadovanému cíli.

Re:GUI tookit pro Linux a Windows
« Odpověď #29 kdy: 03. 04. 2020, 10:22:33 »
Mám vám to nakreslit?
Budu dělat digitální kartotéku:
Přehled Karet (vlastní Widget?), Kde bude:
Název karty, její nějaké vlastnosti a tlačítka s otevřením, podnabídkou s exportem...
Když se to otevře, bude tam rozhraní pro úpravu.
Kartu můžete mít že šablony, kde jsou vlastnosti. Pokud to v šabloně dovolíte, lze i individuálně přidávat.

Teď mírně uvažuju nad tím, že by se mi možná hodilo něco podobného, koukal jsem po nástrojích, které umožňují takový typ aplikace (open source user-friendly frontend pro DB s master-detail rozhraním) udělat s minimálním úsilím. Našel jsem třeba https://www.openxava.org/ , od pohledu mi to přijde dobrý. Máte s něčím podobným někdo dobré zkušenosti?