Vsechny zobrazovadla roluji (LCD typicky v 60p/120p, u nas nejspis u novych veci bude 100p)...
Hm. Na první přečtení jsem se uklidnil, že pokud roluje zdroj signálu i zobrazovadlo, tak vlastně není příliš potřeba, interpolaci rolování při konverzích řešit. Při podrobnější úvaze už mi z toho ale vychází, že tohle padne ve chvíli, kdy nesedí frame rate. Řekněme že 50i na 50p by se dalo metodou "weave" zkonvertovat i se zanedbáním rolování, ale třeba 50i na 100i nebo na 100p už je průser, protože průchod rolovaného snímku je dvakrát rychlejší, nemluvě o nesoudělných snímkových kmitočtech... a jsme zpátky u motion vectors a interpolace v prostoru, v čase a třetí dimenze ještě rolování. Nesoudělné věci interpolovat nejlíp nějakým oblým filtrem (dolní propust vyššího řádu) protože lineární interpolace po sobě zanechá artefakty...
A je možné, že 50i na 50p ani při shodném prostorovém rozlišení "metodou weave" nebude bez následků. Možná proto vidím v obraze reziduální "třepetání na hranách". Zdaleka ne tak hrozné, jako při "prostém sesazení" dvou půlsnímků "i" do jednoho celého "p" (deinterlacing=0), ale občas to zahlédnu. Samozřejmě při příjmu DVB-T SD dostávám 576i a zobrazuju v 1080p, takže se tam kromě deinterlacingu také interpolují pixely prostorově a nesoudělně. Odhadem napřed "weave deinterlace" 576i/50 na 576p/50 a pak hrubou silou stretch na 1080p/50.
Asi už taky chápu, proč je metoda "weave" ne zcela optimální. Pak totiž výsledný obraz 50p "přešlapuje" mezi dvěma promíchanými půlsnímky. Liché řádky jedou v taktu 25 Hz a sudé řádky taky 25 Hz, ale navzájem posunuté o 1/50s = 20 ms. Takže při pohybu budou na obrazovce vznikat "zdvojené hrany", při bližším pohledu stále zubaté. Asi proto už chápu, proč se má zároveň provést kompenzace pohybu v každém půlsnímku zvlášť, aby vznikl hladký 50Hz pohyb na sudých zvlášť i na lichých zvlášť (a optimálně sudé a liché proložením lépe splynou do 50Hz "p" obrazu). A chápu, že odtud už je jenom krůček, vyhladit to rovnou na 100p, pokud to zobrazovací matice umí a scaler to výpočetně zvládne. No ale pak do toho ještě rolování a jeho konverze mezi snímkovými frekvencemi a stejně už mi mozek stříká ušima :-)
12bit v 4:4:4
Uh oooh :-)