Ahoj.
Čo mi na matfyze chýbalo bol kontext. Najprv spústu teórie až neskôr zistiš, k čomu vlastne boli všetky tie matiky. Dnes ako to je, neviem ale študetni sa sťažujú, že sú zavalení spústu domácimi úlohami a nemajú čas premýšlať. To sa stažujú aj tí učitelia, ktorí chcú viac myslenia a menej úloh. Sú medzi nimi rozpory ale jeden fakt je, že veľa úloh je skôr ČVUT ako matfyzu a načo robiť z matfyzu druhý ČVUT ak už jeden je.
Na matfyze je najťažšie bakalárske štúdium a je to dosť o samostatnosti. Na ČVUT splníš to, čo od teba chcú a máš to. Na matfyze váhaš, nevieš. Ale ak vieš, tak priestor pre kreativitu nemá hranice.
Magisterské štúdium je úplne niečo iné a to ďaleko viac o dialógu ako nejakom drtení. Dialóg je niečo, čo si pochvaľujú všetci. Ako sú na tom tie praktickejšie magisterské obory neviem. Ja som chcel byť velký praktik, aby sa v škole učilo čo najviac praxe ale.. vďaka teórii a princípom nemám problém sa naučiť praktické veci sám alebo doslova v praxi. Ono to aj vcelku funguje, lebo veľa firiem hľadá ľudí, ktorí vedia myslieť s tým, že praktické veci rýchlo dobehnú. Za mňa osobne praktické magisterské štúdium stráca zmysel. Praktické veci sa naučíš v praxi (viem, je tomu ťažko uveriť, ale je to tak).
Ide o to, akú zaujímavú prácu chceš robiť. Matfyz je z tých škôl najviac teoretický, čo je najvačší potenciál pre zaujímavú prácu. Ďalšia výhoda matfyzu sú ľudia. Matfyz má povesť akú má a vzorka ľudí, ktorá tam chodí, je špefická s vysokým IQ a vzájomnou torelanciou neštandartných divných vecí, divných hobby. Keď sa podívaš na gaussovú krivku, tak stred gaussovej krivky je tam taký vzácny ako jej kraje na iných školách. Na matfyze je toľko zaujímavých a iných ľudí, že byť normálny je tak trochu divné.
Pokiaľ máš odvahu to skúsiť, tak matfyz za ten zážitok stojí. Ale samozrejme, nie je na tom nič zlé byť normálny.
Dnes je situácia taká, že kvôli matfyzu Ťa bude kontaktovať aj Google. Matfyz ti ponúkne vedomosti, za ktoré sa v zahraníčí platia tažké prachy. Dá ti ich zadarmo. Nevýhoda je, že sme v ČR a tak sa tuna od učiteľa očakáva, že musí robiť všetko, aj učiť aj robiť výskum. Dôsledok toho je ten, že až na výnimky, super vyučujúci nie sú. Ako sú a je ich dosť na to, aké majú podmienky ale určite je ich menej ako polovica. Učia aj ľudia, ktorí na učenie nemajú žiaden talent alebo aj tak sú to odborníci. To znamená, že keď im dáš správnu otázku, dostaneš odpoveď akú chceš. Nepovedia vždy to čo chceš, ale presne ti odpovedia na tvojú otázku. Teda sa musíš naučiť správne pýtať, čo je jeden z kľučových skillov v praxi.
Pre mňa osobne matfyz takou cestou sebapoznania a sebaprekonávania ani náhodou nie som sám. Je iný ako ostatné školy.