reklama

Embedded vývoj v automotive

Embedded vývoj v automotive
« kdy: 05. 04. 2019, 09:33:27 »
Ahoj,

tak trochu uvažuji o zaměstnání embedded vývojáře v automotive oblasti, např. u firem Valeo, MBTech atd. V současné době pracuji v menší, až garážové firmičce, což samozřejmě s sebou přináší různé nevýhody, ale na druhou stranu i výhody, které člověk v korporátu nenalezne.
Co jsem již od několika lidí zaslechl, tak pro výkon povolání v automotive je nedůležitější lézt správným osobám do z.dku, ostatní je podružné. Věřím ale, že ve vývoji toto neplatí - jsme přece technici, ne manažeři  ;D.
Mohl by se někdo s praktickými zkušenostmi podělit o info, co práce ve vývoji v automotive obnáší, zda si tam člověk sáhne na reálné železo, či spíše papíruje a tráví čas reporty...?
Jaké požadavky musí zaměstnanec splňovat?

A důležitý dotaz na závěr: "Jak se to má s platy?"

Díky moc.

reklama


Re:Embedded vývoj v automotive
« Odpověď #1 kdy: 05. 04. 2019, 16:46:39 »
Muzu se zeptat odkud jses, pripadne zda prichazi v uvahu stehovani?
Automotive je siroka oblast a je tam spousta zajimave a inspirativni prace.
Platove ale nepatri mezi nejvic zadane a placene IT obory.
Pokud mas zajem o nabidku, tak PM.

Re:Embedded vývoj v automotive
« Odpověď #2 kdy: 05. 04. 2019, 16:57:25 »
Jen doplnim, ze nejzadanejsi vlastnost je spolehlivost a sebedisciplina. Problem automotive i pribuznych oboru jsou safety standarty. Jinak receno je u vetsiny projektu nejaky pozadavek na (ne)bezpecnost. Proste zpusob navrhu, ktery zabranuje situaci, aby se vadny MCAS pretlacoval s piloty o rizeni a poslal letadlo k zemi, ale v prizemnim provedeni :-)
Hodi se znat neco z toho. Je na to spoustu standartu, obecne jako EN61508 az po oborove jako je autickova ASIL (ISO 26262), nebo vlackova EN50159, nebo letadylkova atd. Ty techniky jsou si dost podobne, neni tam zasadni rozdil.

Re:Embedded vývoj v automotive
« Odpověď #3 kdy: 05. 04. 2019, 23:18:53 »
Jak uz bylo receno, automotive je velmi siroka oblast a Embedded vyvoj v automotive muze znamenat spoustu veci.
Asi bych se orientoval podle typu firmy, jestli je to OEM, Tier1, Tier2 a tedy co je hlavnim produktem dane firmy (Software? Silicon? Auto?).
I tak ale v kazde firme muzes narazit na vice oboru od HW design nebo low-level programovani s malymi mikrokontrolery az po multi-OS infotainment systemy nebo ruzne asistenty rizeni.. Napr. Valeo pracuje na projektech od klimatizati az po autonomni rizeni pokud se nepletu.
Takze zalezi na tvem zamereni.. pak se da asi odpoved na ty otazky co ta prace obnasi, co se od tebe ocekava atd.

Skier

Re:Embedded vývoj v automotive
« Odpověď #4 kdy: 06. 04. 2019, 01:19:34 »
Embedded v automotive, railway, letectví? Víc papírování než zajímavá práce. Nešel bych do toho.

reklama


Re:Embedded vývoj v automotive
« Odpověď #5 kdy: 08. 04. 2019, 11:27:48 »
Prijde na to, co povazujete za "zajimavou" praci.
Pravda v automotive je mozne stravit nekolik let papirovanim kvuli schvaleni "nepatrne", ale dulezite soucastky. Ale na druhou stranu se da dostat az k vyvoji pohonu, kdy se neco diky SW pohybuje jak ma a bude se to pohybovat spoustu let. To je daleko vic uspokojujici, nez programovat nejaky novy skin(nebo funkci) na webshopu (CMS, bance atd), ktery bude za par mesicu nahrazen.

Skier

Re:Embedded vývoj v automotive
« Odpověď #6 kdy: 10. 04. 2019, 19:51:40 »
Prijde na to, co povazujete za "zajimavou" praci.
Souhlasím.

Pravda v automotive je mozne stravit nekolik let papirovanim kvuli schvaleni "nepatrne", ale dulezite soucastky.
No právě.

Ale na druhou stranu se da dostat az k vyvoji pohonu, kdy se neco diky SW pohybuje jak ma a bude se to pohybovat spoustu let. To je daleko vic uspokojujici, nez programovat nejaky novy skin(nebo funkci) na webshopu (CMS, bance atd), ktery bude za par mesicu nahrazen.
Vzhledem k tomu, že se bavíme o automotive (+ případně railway nebo letectví), je porovnávání užitečnosti a zajímavosti projektu vůči skinu pro webshop, CMS nebo jinou, jistě naprosto skvělou, aplikaci zcela mimo mísu.

V embedded je i spousta jiných, neméně zajímavých oblastí, kde není nutné se zabývat překonáváním té "papírovací hory", která je v těchto oborech.

 

reklama