Timhle muzes ukazat na Hindenburg a odstrelit tim myslenku na letani...
Dulezite je, ze reseni existuje a neco prinasi. A bez statickeho typovani ti fungovat nebude.
Dukaz pro toto tvrzeni?
Co se tyce Hindenburgu, nemas pravdu, ze to odstreli myslenku na letani. Stejne jako staticke typy neodstrali myslenku na programovani. Naopak to byl impulz pro vynalezani lepsiho letani, stroju tezsi nez vzduch.
To nemyslíš vážně s tím impulzem pro vynalézáním lepšího létání, že ne? Ta tragédie se stala v roce 1937. V té době už takové impulsy nebyly potřeba. Vzducholodě byly a kupodivu stále jsou (nyní zažívají určitou renesanci) poměrně okrajovou a velice speciální záležitostí, určenou pro specifické účely.
Už před nehodou Hindenburgu došlo k řadě nehod vzducholodí, většinou způsobených špatným počasím. Žádná vážnější nehoda se však netýkala Zeppelinů, ty držely pozoruhodný rekord v bezpečnosti letecké dopravy; např. Graf Zeppelin bezpečně nalétal více než 1,6 miliónu kilometrů, mj. i první úplný oblet zeměkoule a dopravila 12000 pasažérů. Firma Zeppelin hrdě zdůrazňovala, že na jejích vzducholodích se nikdy nezranil jediný pasažér.
Katastrofa Hindenburgu to zcela změnila. Efektní filmové záběry a vzrušený rozhlasový komentář přímo z místa neštěstí zcela zničily důvěru veřejnosti ve vzducholodě. Taková negativní publicita znamenala konec Zeppelinů a dopravy prostřednictvím ohromných vzducholodí vůbec. Sesterský stroj Hindenburgu Graf Zeppelin II létal ještě dva roky na výzvědné a propagační lety, ale to už byla jen labutí píseň, ukončená začátkem 2. světové války.
Zdroj wikipedia.
Nehoda teto nejvetsi vzducholode a spousta obeti natrvalo zmenila letecky prumysl. Do vzducholodi se prestalo investovat.