Důležité je na začátku především pencil-and-paper programming. Naštěstí už to k tomu směřuje, ministerstvo vypracovalo příslušné plány, teď se budou dva roky testovat na několika vybraných školách a pak budou povinné pro všechny školy.
To je dobry zpusob, jak to mase studentu znechutit hned a zacatku :-/
Prave pri vyuke programovania je dobre naucit ludi rozmyslat a mysliet v algoritmoch, naucit ich programatorske postupy.., jazyky a syntaxe sa pocas svojej kariery naucis dalsie.., nove postupy sa osvojuju tazsie..
Dobre implementovana pen-and-paper vyuka programovania je velmi dobra pre osvojenie zakladov programatorskeho myslenia, lebo student nie je rozptylovany chybajucimi zatvorkami, bodkociarkami, syntax errormi, a moze sa sustredit na to, ci jeho myslienka fungovat bude.. (samozrejme aj v hodnoteni by to malo byt odrazene a nemala by sa hodnotit syntax ale myslienka a spravnost algoritmu)
Co samozrejme nedopadne dobre je ucit iba programovat na papieri, ked sa ucis programovanie, musis mat aj moznost si veci aj vyskusat.., mozno idealne najskor zaklady nejakeho programovacieho jazyka a potom pred ucenim advanced veci naucit zakladne algoritmy a datove struktury na papieri..
Co je vsak podstatne je nenaucit deti programovat stylom pokus-omyl. Od toho je tazke odnaucit sa a kod od takeho programatora potom vacsinou byva dost casto opravovany lebo ho pri skusani kodu nenapadnu vsetky vyuzitia a rozmyslat nad nimi pred tym, ako zacne pisat sa nenaucil.