@borekz
Ta int 33 nebyla vždy spolehlivá a pokud už šlo zpočátku o rychlost, tak ani rychlá.
- Pokud to byla MS myš (MS "driver") tak jsem měl pocit, že později občas, při prostém poolování stavu, interně volával i něco z int 21 like (možná později pokusy o idle-like či detekci VM), tuším pokud na pozadí běžel emm368 či win, se všemi důsledky které pro 21 platily (nebyl reentrable, ...) (btw, himem býval OK).
- GMouse/Logitech zase mívaly problémy s kompatibilitou API i protože přidávaly své věci (např. MS měla jen 2 tlačítka a při noninterruptním poolování dokázal vracet jen left-right a ne GM prostřední)
- Pokud tomu 33 měl člověk jen podstrčit jeho callback pro nadstavbu nad jeho interrupt, tak to i ten interrupt žral hodně času, protože m.j. maskoval kdy má volat jaký callback a dělal okolo toho další opičky (kritické na XT, neřku 8088 variantě, později to bylo lepší, ale to už, pokud člověk chtěl vyloženě myšoidní věci, mohl rovnou win). Takže bylo výhodnější (spolehlivější+rychlejší) odchytit si RS232 přímo.
- 33 míval výhody jen pokud člověk psal pro konkrétní situaci (hw+sw na zakázku) a použil ucelené prostředí. Např. tuším qemm to byl, co měl i specialitky pro VidRam a pokud si to člověk odladil, tak dokázal použít hw grafický kurzor jako šipku pro DOS text-like konzoli... ale možná už se mi to motá, je to 25+ let. ... pro upřesnění, rozhodně tím nemyslím pseudokurzor (šipku) v textovém režimu (pomocí User-defined characters) a měnit tvar kurzoru (4 znaků kolem) každý pohyb myši, že to vypadalo, že se posouvá šipka nad textem ... to si musel člověk dělat sám low level (vida další příklad, kdy se musel odstavit int 33, který by do toho jinak kecal)
- V hodně pozdější době do toho přibyla možná i další tlačítka (i nad ty 3 od Geniuse) ale hlavně kolečko myši ... také nebylo standardizováno zpětně - jen, něco tuším dopředně, ale pokud to mělo běhat i na reálném režimu a pod čistým DOS (ne jen jako dos ve VM pod W95), tak kolečko bylo nedostupné via API
... atd, atp ...