Ocakavat, ze akakovlvek komercna firma je dobrakom, je ako ocakavat altruizmus od poistovne.
Optimalizacia nakladov neznamena, ze ocakavam vsetko zadarmo, pretoze nic na svete nie je zadarmo.
Som vendor agnosticky, ale ked mi da napr. Oracle support za OL a RHEL, na druhu stranu Redhat mi odsupportuje iba RHEL a este k tomu ked mi da Oracle lacnejsi support, preco by som to nemal zvazit? Centos mam osobne rad, ale uprimne kolko komercnych enterprise software produktov je certifikovanych voci Centosu? Podstatne menej ako pre RHEL a EL. Ale rozumiem, 40 rokov dozadu bol evil IBM, 20 rokov Microsoft a teraz je to napr. Oracle, skratka niektori jedinci jednoducho potrebuju za kazdu cenu mat nejakeho nepriatela.
P.S. Naozaj sa mi zacina cniet za root-om z pred 15tich rokov, hlavne za urovnou otazok, diskusii a zial i diskuterov...
Pokud chci (potrebuji) na serveru RHEL s podporou. Dostanu tim support, ale mimojine i podporuji vyvoj te distribuce.
Proc bych mel podporovat Oracle v prebrandovani jine distribuce? Neoficialni support (protoze nic jineho Oracle nenabizi) mi muze delat kterakoliv (napr. mistni) firma.
Jedine, co to muze zpusobit, ze to uskodi komunite jako celku. Treba situace s Centos a RHEL je hezkym prikladem toho, jak to muze dobre fungovat. Oracle je asi uplne ucebnicova ukazka opaku.
Ako som uz pred tym napisal, je mozne vnimat vec pragmaticky ocami majitela (prip. managementu, sourcingu, controllingu, ci prokury) alebo idealisticky. Redhat (public distro) som aktivne pouzival od verzie 5.1, od vydania (poslednej public verzie) RH 9, ale sa stal Redhat taktiez prudko komercnou firmou (vid. vydanie zrusenie povodneho RH distribucie a premenovanie na Fedora (Core), ktora je obchodovatelna na burze, ktora robi akvizicie ako ostatne firmy, zodpoveda sa jej akcionarom a samozrejme konecnym cielom je zisk. Takze idealy IMHO uz davnejsie nie su na mieste. Smerovanie a politika Redhatu bude zavisiet len od ocakavania akcionara. Ako uzivatel Centosu z toho, ze Redhat prevzal Centos pod kridla ja osobne neocakavam z tohto kroku dobuducna nic dobre.
Neoficialni support (protoze nic jineho Oracle nenabizi) mi muze delat kterakoliv (napr. mistni) firma.
Nespravne tvrdenie. Oracle poskytuje
plny support, vratane backportu patchov vramci tzv. One Linux Strategy (ak si spravne pamatam ten nazov).
Kazdopadne ja tu neobhajujem firmu ako Oracle, ani Redhat. Ak sa niekomu paci Suse (SLES), tak kludne nech si kupi a pouziva to, ale kedze otazka smerovala na Oracle Linux, tak ako prevadzkovatel RHEL, OL a aj CentOS som si dovolil vlastny (pragmaticky) postreh k danej teme.