Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #315 kdy: 24. 05. 2018, 18:45:55 »
Jedete asi padesáté kolo omílání toho nesmyslu furt dokola. Běžte už fakt do zadeke a nastudujte si konečně aspoň něco pro úplné ekonomické debily. https://cs.wikipedia.org/wiki/Substitut

Jaký je substitut pro TLD CZ?


Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #316 kdy: 24. 05. 2018, 18:47:17 »
Může a hned bych do toho šel!!! A asi desetitisíce dalších firem!
Fakt? Mohl byste jmenovat alespoň některé z těch desetitisíců firem, které měly o správu domény .cz v roce 1998 zájem?

Ano, klasické držhubné.
Cože? Nějak mi uniká vaše logika. Levné domény .cz jsou úplatkem vlastníkům domén, kteří tak povolí co? Nemůžu si pomoci, ale stále víc to vypadá, že vaším ideálem je drahá nefunkční doména. Nechtěl byste se přestěhovat na Slovensko?

Ano, Škoda Auto, na rozdíl od CZ.NIC nemá monopol a není žádná překážka dosáhnout její pozice. Škoda Auto má na českém trhu JEN výhodu. CZ.NIC je proti tomu v NEOHROZITELNÉ pozici.
To je lež, CZ.NIC je v úplně stejné situaci, v jaké je Škoda Auto. Už jsem vám to vysvětloval, a vy jste nedokázal napsat jediný rozdíl. To, že někdo chce doménu .cz a ne .com je úplně stejné, jako že chce škodovku a ne Seat. Prostě je to volba na základě subjektivních preferencí, s monopolem to nemá nic společného.

Pluralis majestatis?
Ne, množné číslo označující více než jednu osobu.

NENÍ to nezisková organizace. Za neziskovou organizaci lze označovat jiné typy subjektů, ale z.s. ne.
Já bych tedy za neziskové organizace označil takové organizace, které nejsou založeny za účelem vytváření zisku pro vlastníky. CZ.NIC není z. s., a zrovna z. s. jsou neziskové povinně ze zákona.

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #317 kdy: 24. 05. 2018, 18:48:31 »
Jaký je substitut pro TLD CZ?
Už to tu bylo napsáno asi milionkrát. Všechny ostatní TLD a domény druhého řádu, ve kterých je možné doménu zaregistrovat.

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #318 kdy: 24. 05. 2018, 18:52:32 »
Fakt? Mohl byste jmenovat alespoň některé z těch desetitisíců firem, které měly o správu domény .cz v roce 1998 zájem?

Dnes je 2018.

To je lež, CZ.NIC je v úplně stejné situaci, v jaké je Škoda Auto. Už jsem vám to vysvětloval, a vy jste nedokázal napsat jediný rozdíl. To, že někdo chce doménu .cz a ne .com je úplně stejné, jako že chce škodovku a ne Seat. Prostě je to volba na základě subjektivních preferencí, s monopolem to nemá nic společného.

Pak můžeme zrušit všechny TLD a nechat volnou registraci od první úrovně. TLD vznikly právě proto, že se jimi něco vyjadřuje. Pokud si každý bude moci zaregistrovat colokoliv - např. www.silhavy, e-mail bude miroslav@silhavy, pak přestanou mít TLD význam a tedy i hodnotu a tedy i být diskriminantem účelu.

Ne, množné číslo označující více než jednu osobu.

My nesouhlasíme.

Já bych tedy za neziskové organizace označil takové organizace, které nejsou založeny za účelem vytváření zisku pro vlastníky. CZ.NIC není z. s., a zrovna z. s. jsou neziskové povinně ze zákona.

Moje chyba, máte pravdu. Měl jsem na mysli dřívější z. s. p. o. / z. s. f. o., případně dnes "společnost" (bez dalších dovětků) podle OZ.

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #319 kdy: 24. 05. 2018, 18:57:56 »
Jaký je substitut pro TLD CZ?
Už to tu bylo napsáno asi milionkrát. Všechny ostatní TLD a domény druhého řádu, ve kterých je možné doménu zaregistrovat.

OK. Udělejte si krátký průzkum jak mezi firmami, tak mezi spotřebiteli, jaká je míra důvěry ve službu běžící na TLD cz, vs. TLD eu, vs. TLD com, vs. TLD cizí země. Pro Vás asi překvapivě zjistíte, že CZ vyjde jako prakticky životní nutnost pro českou firmu. Dokonce i mezinárodní společnosti považují za nutné si registrovat své domény podružně pod TLD CZ - namátkou hp.cz, google.cz, microsoft.cz, ..., ..., ...


Lol Phirae

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #320 kdy: 24. 05. 2018, 19:14:07 »
OK. Udělejte si krátký průzkum jak mezi firmami, tak mezi spotřebiteli, jaká je míra důvěry ve službu běžící na TLD cz, vs. TLD eu, vs. TLD com, vs. TLD cizí země.

Udělejte si ho sám. Důkazní břemeno nese autor blábolu, ne ostatní. A až budete mít hotovo, tak si cvičně udělejte další průzkum ohledně "nezbytnosti" .cz v případě, že poplatek bude dejme tomu 2500 Kč ročně.

CZ vyjde jako prakticky životní nutnost pro českou firmu.

Ano, např. https://www.leoexpress.com/.

Dokonce i mezinárodní společnosti považují za nutné si registrovat své domény podružně pod TLD CZ - namátkou hp.cz, google.cz, microsoft.cz

Ale hovno, ty společnosti si tu doménu registrují akorát kvůli doménovým spekulantům a ochranou před parazitováním na ochranných známkách. Např. to vaše hp.cz nebo microsoft.cz akorát přesměrovává na hp.com, resp. microsoft.com

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #321 kdy: 24. 05. 2018, 20:24:54 »
Dnes je 2018.
Předpokládám, že jste všechno věděl nejlíp už v roce 1998. Pokud jste zjistil, že je možné doménu spravovat tak kvalitně, jako to dělá CZ.NIC, až tehdy, když vám to CZ.NIC názorně předvedl, nechápu, kde berete tu sebejistotu, že to najednou umíte lépe než oni. Připomínáte mi takového toho turistu, co se nechá průvodcem vynést na vrchol hory, a tam začne vykládat o tom, že by to uměl taky, a dokonce líp.

TLD vznikly právě proto, že se jimi něco vyjadřuje.
Vy si pořád tak vymýšlíte. TLD vznikly proto, aby byl nějaký základ hierarchie domén pod kořenovou úrovní. A hierarchické DNS vzniklo proto, že to byl dobrý způsob, jak v decentralizovaném internetu převádět jména na adresy a nemít přitom jeden centrální uzel, který by musel znát všechna jména. Pokud si bude moci každý zaregistrovat cokoli, bude muset vzniknout jeden centrální seznam, a bude velká bitva o každý název, protože se o něj nebude soutěžit v rámci jedné TLD, ale globálně. Obojí je přesně to, čemu se tvůrci DNS chtěli vyhnout. A to druhé je důvod, proč se uvolnila registrace a vzniklo spousta nových TLD. Aby vzniklo m,noho nových substitutů a nechtěli být všichni jenom v .com.

OK. Udělejte si krátký průzkum jak mezi firmami, tak mezi spotřebiteli, jaká je míra důvěry ve službu běžící na TLD cz, vs. TLD eu, vs. TLD com, vs. TLD cizí země. Pro Vás asi překvapivě zjistíte, že CZ vyjde jako prakticky životní nutnost pro českou firmu.
Nic překvapivého na tom pro mne není. Akorát to nijak nesouvisí s předchozí diskusí. Vy jste se ptal na substituty, já jsem vám uvedl substituty. A také jsem vám mimo jiné už dříve napsal, že to, že je doména .cz takhle dobře hodnocená, je zásluhou právě CZ.NICu. Podívejte se na Slovensko – výchozí podmínky stejné, jako u nás, počet obyvatel poloviční, ale počet domén třetinový. To, co vy nazýváte „nutností“ mít doménu .cz, je ve skutečnosti jenom zvyk – lidé v ČR jsou prostě více zvyklí na doménu .cz, protože se s ní častěji setkávají. Na Slovensku je běžnější mít jinou doménu, než .sk, takže to uživatele tolik nepřekvapuje. Stejné to zpočátku bylo i v ČR, a že se to změnilo je zásluha CZ.NICu – změnila to totiž jediná věc, a to dostupnost domény .cz, tedy snadnost a levnost registrace.

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #322 kdy: 24. 05. 2018, 20:38:11 »
...

Jste nějaký zaseklý na roce 1998. Já si pamatuju ještě starší doby, dokonce jsem užíval e-mail na TLD .cs (Československo). Nevidím ale moc souvislost s dneškem. Koncem devatenáctého století pojem "elektřina" patřil Edisonovi a Westinghousovi, protože byli jediní (a Tesla), kdo byli schopni ji vyrobit a jakš takš přenést(, změřit a prodat). Postupně to ale začali umět i ostatní a to, že byli první jim nepřineslo nikdy nekončící monopol. Zůstaly jim jen patenty na udělátory, které prodávali. Mezitím další firmy vynalézaly a prodávali taky a žádný nehynoucí vděk (zejména Westinghousovi) nezůstal.

V roce 1998 bylo dost dobře možné provozovat obchodní společnost bez internetových stránek. Dnes je význam internetu pro občana i pro stát poměrně zásadní. V roce 2018 je situace jiná a proto si žádá i jiný přístup.

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #323 kdy: 24. 05. 2018, 20:47:32 »
Nevidím ale moc souvislost s dneškem.
Souvislost je taková, že tenkrát vznikl ten stav s doménou .cz, který trvá dodnes a který tak kritizujete. Tenkrát se stala ta – podle vás – chyba.

V roce 2018 je situace jiná a proto si žádá i jiný přístup.
Tahle implikace neplatí. Už jenom proto, že „jiný přístup“ nic neznamená. Je jiný přístup to, že se CZ.NIC přejmenuje? Nebo že si jeho ředitel obarví vlasy na růžovo?

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #324 kdy: 24. 05. 2018, 20:50:15 »
Tahle implikace neplatí. Už jenom proto, že „jiný přístup“ nic neznamená. Je jiný přístup to, že se CZ.NIC přejmenuje? Nebo že si jeho ředitel obarví vlasy na růžovo?

Minimálně, že o těchto tématech probíhá diskuse. Jednou třeba dojde k transformaci v neziskovku, nebo třeba se bude soutěžit. Co já vím, dovedu si představit kde co lepšího, než naházet pohádkový kšeft obchodní společnosti.

Pkl

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #325 kdy: 24. 05. 2018, 21:02:30 »
Silhavy..
Vobcas je zajimavy co v jinych vlaknech pises, ale tady se na to uz vy*er, ses mimo..

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #326 kdy: 24. 05. 2018, 21:26:40 »
Minimálně, že o těchto tématech probíhá diskuse.
Mezi „jiný přístup“ (=dělat něco jinak) a jen diskutovat je dost podstatný rozdíl. A diskuse vyžaduje, aby na sebe obě strany reagovaly, což není kompatibilní s vaším přístupem neustále opakovat to samé, bez ohledu na cokoli.

Jednou třeba dojde k transformaci v neziskovku, nebo třeba se bude soutěžit.
A nebo třeba k žádné transformaci nedojde, s čímž se vy smířit nedokážete. Nedokážete si připustit, že by současný stav mohl být ten nejlepší reálně možný.

Co já vím, dovedu si představit kde co lepšího, než naházet pohádkový kšeft obchodní společnosti.
To, že věci špatně pojmenováváte, vám moc nepomáhá. A nepomáhalo by to ani diskusi, kdybyste se chtěl nějaké zúčastnit.

sd

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #327 kdy: 24. 05. 2018, 23:21:53 »
Mohl bys mi laskavě odpovědět na můj argument proč tvůj způsob soukromého spravování domény nemůže fungovat?

Může a hned bych do toho šel!!! A asi desetitisíce dalších firem!

To je alespoň způsob argumentace hodný tvého génia.
Pokud je tak zřejmý, proč můj argument neplatí, mohl by ses prosím snížit na moji úroveň a vysvětlit mi to?

Nehledě na to, že ses ani neobtěžoval si dohledat jádro mého argumentu. Říkám, že to nemůže fungovat z pohledu globálního, nikoliv z pohledu toho podnikatele.

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #328 kdy: 25. 05. 2018, 06:20:48 »
To je alespoň způsob argumentace hodný tvého génia.
Pokud je tak zřejmý, proč můj argument neplatí, mohl by ses prosím snížit na moji úroveň a vysvětlit mi to?

Nehledě na to, že ses ani neobtěžoval si dohledat jádro mého argumentu. Říkám, že to nemůže fungovat z pohledu globálního, nikoliv z pohledu toho podnikatele.

Váš dotaz je ve skutečnosti položen tautologicky, odpověď bude vždy příznivá.
1. Neexistuje žádný důvod, proč by NEMOHLA soukromá firma provádět správu TLD CZ dobře, stejně jako neexistuje žádná jistota, že ji BUDE provádět dobře.
2. Neexistuje (aspoň nyní) žádná metrika, podle které bychom dokázali říct, jestli to dobře dělají, nebo ne. Můžeme pouze říct, že jsme nebo nejsme jejich příznivci.
3. Já jsem vyrozuměl, že to, že CZ.NIC neměl za celé roky žádný průšvih, je pro některé důkazem dobré práce. Já k tomu říkám, že mít tak obrovské příjmy, do kterých nikdo nevidí, není nic těžkého nemít žádný průšvih.
4. Za měřítko úspěchu bych považoval hodnocení toho, čeho ze svých příjmů dosáhli vs. toho, co jim bylo (kým?) kladeno za cíl. Základem dobře splněného plánu bylo vždy to, aby se toho moc neplánovalo.

PetrM

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #329 kdy: 25. 05. 2018, 07:16:39 »
Bohužel je prozkoumaným faktem, že Češi nejlépe reagují na firmy na doméně .cz. Dokonce ani doméně .eu nevěří tolik. Kdyby TLD nic nevyjadřovala, nemusely by se TLD rozdělovat a mohly by být i TLD volně k registraci.

To je dobrý postřeh. Tak nad ním zkusíme metodu 5 Why.
1) Proč to tak je? Protože si na ni lidi zvykli.
2) Proč si na ni lidi zvykli? Protože ji používají firmy i jednotlivci v tak velkým měřítku, že nám přijde jako samozřejmost.
3) Proč ji používají firmy i jednotlivci? Protože má dobrý poměr cena/kvalita. Kdyby byla výrazně dražší, než jiný TLD, její pořízení bylo výrazně komplikovanější, nebo třeba vypadávaly DNS servery domény a ta byla často nedostupná, nikdo by ji nepoužíval.
4) Proč má právě takto nastavený parametry? Protože je tak nastavil její správce na základě požadavků jeho členů.
5) Proč byly požadavky členů právě na toto nastavení? Protože členové sdružení sami domény .cz používají a je to výsledkem kompromisu, který nejlíp vyhovuje všem.

Takže díky za dokázání, že současný stav není třeba měnit. Protože kdyby nebyly splněny parametry z WHY-3, všichni by volili jiný domény a .cz by nebyla v ČR dominantní.