Dobrý den všem,
Předem této zprávy bych chtěl zdůraznit, že se nejedná z mé strany o poškozovaní společnosti Wedos.
Ale o technickou pomoc zde na fórum, protože moje otázky nebyly ze strany společnosti zodpovězeny.
(Problémy které mám, už jsou bohužel za hranicí mých technických znalostí)
Nedávno jsem vedl konverzaci, že je stále možné si registrovat doménu se dvěma znaky.
A to dokonce domény druhého řádu, stále s koncovkou ".EU"
Protože existuje něco, čemu se říká Internationalized Domain Names zkráceně IDN doména.
Jako příklad jsem po chvilce testování uvedl "œœ.eu" v punycode to je "xn--bgaa.eu"
Tuto doménu si chtěl jeden ze zúčastněných naší konverzace, registrovat u společnosti Wedos.
Dostával chybovou hlášku, ve smyslu že doména zaregistrovat nejde (Důvod tam napsaný nebyl).
Věděl jsem ale že podpora IDN domén u Wedosu už existuje, takže pochybuji že by problém byl zde.
Tento článek (Omluvte mě že to tak nazvu) by byl velice dlouhý takže budu psát už jenom fakta.
- Na podpoře dostal informaci, že není možně registrovat domény se dvěma znaky, už jen z toho důvodu že takové domény (Podle jejich informací) už neexistují.
- Ze všech českých registrátorů domén co podporují IDN, (A mají akreditaci od EURid a jsou v jejich seznamu) pouze Wedos nebyl schopen registraci provést.
- Doménu jsem si zaregistroval já u jiné společnosti (Už jen z toho důvodu že na podpoře společnosti Wedos, si dlouho mysleli že se jedná o doménu se čtyřmi znaky) a taky kdo může dnes říct že vlastní doménu se dvěma znaky.
PS: Na podpoře Wedos mi bylo doporučeno že mám doslova použít konkurenci. Protože u nich registrace možná není. (A nebo že by možná šlo potom doménu převést)
- Kontaktoval jsem známého (který má větší znalosti než já) jestli je možné aby byla prováděna nějaká blokace jmen a znaků, které nejsou v podmínkách akreditace pro registrátory.
Řekl mi že to záleží na interních domluvách, ale že by se nic takového dít nemělo. (Kontaktoval společnost Wedos a do dnes nedostal žádnou odpověď)
- Já dostal odpověď že už je možné registraci domén se dvěma znaky provést.
- Zajímalo mě jestli je možné provést i převod. (Protože mám doma IPV4 a v prací mám IPV6) a je obecně známo že společnost Wedos IPV6 v záznamech AAAA podporuje.
A na jejich webových stránkách není informace že by podpora nebyla. (Kontroloval jsem i jiné informace)
- Provedl jsem přeregistraci domény k Wedos a objednal si k němu webhosting.
- Po nepodařeném nastavení IPV6 v AAAA záznamech (Kdy jsem nedostal ani žádnou chybovou hlášku) jsem napsal na podporu společnosti Wedos.
- Bylo mi zděleno že se jedná o normální stav, a že podpora IPV6 na nových Moonshotech není dokončena. Že v průběhu letošího roku by měla být dokončena.
(Můj problém byl klasifikován jako ojedinělí)
- Odepsal jsem že: moje objednávka byla na webhosting s podporou IPV6 podle informací při objednávce. A navrhl jsem aby mě byla prodloužena doména s webhostingem do doby než tato podpora bude v provozu.
- Wedos mojí žádost zamítla, s tím že jestli potřebuji podporu IPV6, přesune mě na starší server který tuto podporu má.
- Informoval jsem se co tento přenos bude pro mě znamenat, co budu muset nastavit a co se změní po převodu jestli zůstanou například FTP účty (Bylo mi sděleno že se změní IP adresa takže i FTP účty) Jinak že veškeré informace mě budou zaslány.
- Další den, ani po 9 hodinách (Jestliže počítám pouze pracovní dobu) nebyl můj webhosting převeden nedostal jsem ani žádnou zprávu.
(Jestliže je můj problém ojedinělí, převod netrvá 9 hodin)
- Asi v 22:00 zjistím že můj převod byl proveden ale nedostal jsem žádnou zprávu o převodu.
(Napsal jsem na podporu jestli je převod dokončen, bylo mi řečeno že ano a zprávu zapomněli zaslat a bude mi znovu zaslána "Nestalo se")
- Zjištění že nefunguje můj FTP účet který se měl změnit ale nezměnil se. (Adresa FTP účtu u nově vytvořených je stejná jako před převodem webhostingu)
- Dostal jsem odpověď že FTP je v pořádku.
- Odpověděl jsem že se jedná o FTP účet, který byl mnou vytvořený. (Původní FTP účet jsem zablokoval) O přesném FTP účtu který nejde a jakou chybovou hlášku dostávám si může přečíst v historii chatu podpory, nebo v emailu kam se konverzace podpory technikům kopíruje.
- Technik, který účet odblokoval zase zablokoval a můj FTP účet opravil.
PS:
Vynechám to, že už jsem podal nějaké stížnosti k vedení společnosti, protože mě připadá absurdní aby si technik nedokázal problém v historii chatu dohledat.
U nefunkčního FTP mě bylo doporučeno abych nic nenastavoval ve svém webhostingu, a počkal na podporu. (Technika)
Ten mi řekne že problém není pak že problém je vyřešen... (Protože svou prací odbyl)
A když jsem požádal o kompenzaci ve formě slevy kterou mají v podmínkách u služby webhosting.
Bylo mě vlastně řečeno že FTP a IPV6 se jako služba nebere a že prostě nemám nárok.
Když jsem se rozepsal že bych klidně mohl podat stížnost, protože se jedná o klamání spotřebitele .atd
Teprve potom si ověřili informaci kterou jsem už několikrát psal, že na jejich webových stránkách není informace že by podpora IPV6 z jejich strany být neměla.
Doslova mě řekli že Ano, chyba je na naší straně někdo to tam měl napsat ale nestalo se tak.
Budu citovat "Pokud se cítíte podveden máte plné právo na to, vymáhat právo soudní cestou. Na druhou stranu si stále stojím za tím, co je uvedené ve smluvních podmínkách."
Můj názor:
O IPV6 a FTP tam vážně není nic, a to že web je dostupný přes IPV4 a vy nemáte šanci tam něco nahrát se jako dostupnost služby asi nebere (A můžeme se hádat jestli to ke službě patří nebo ne u soudu)
Protože na tohle nemám co říct, hodím smajlíka :-D
-------------------------------------------------------------------------
Teď k mému problému: (Napíšu to stejné co jsem psal na podporu)
Dobrý den,
Jak už jsem psal na adrese s www a bez www byla jiná IP adresa:
"https://œœ.eu/" Vzdálená adresa: 46.28.106.66:443 (nová)
"
https://www.œœ.eu/" Vzdálená adresa: 89.221.213.30:443 (původní adresa
webhostingu která nebyla v DNS už zapsaná, přesto jí web s www na tuto IP
adresu odkazoval)
Adresa: "
https://www.œœ.eu/" odkazovala na původní webhosting, kde byl
soubor "index.html" (kde bylo napsáno TEST 6)
Vše je doloženo těmito screenshoty:
http://prntscr.com/jdhk5zhttp://prntscr.com/jdhkaxTo že se nejedná o problém na mé straně (počítači) se můžete přesvědčit zde:
https://prnt.sc/jdmezkTento test dokazuje že opravdu IP adresa s www odkazovala na starou IP
adresu.
Tento problém podle mě také souvisí s tím že jsem dostal chybu při
generování nového certifikátu Let's Encrypt.
http://prntscr.com/jdnla8-------------------------------------------------------------------------
Technikovi se tento problém neprojevil a mě už taky ne.
Na otázku co se tedy stalo jsem dostal odpověď:
Dobrý den,
u domény se měnilo nastavení DNS záznamů tedy IP adresy, mohlo se to projevit po delší době z nějaké DNS cache a časem se aktualizovat na správné hodnoty.
To je to co právě už bohužel nechápu.
Změna byla provedena v30.04.2018 16:12:28
Aktualizace by měli probíhat v intervalech podle TTL hodnoty u DNS.
Ta je nastavena na "1800".
Jak je možné že po více jak 48 hodinách by nedošlo k aktualizaci nebo že se aktualizovala IP adresa pouze pro web bez www.
(Jak je možné že se mi teď zase objevilo na adrese s www (Test 6) pak už zase ne...)
Nebo že dva NS servery u wedosu mají stále starou IP:
http://prntscr.com/je0ceyPodle tohoto testu:
http://dnsviz.netA proč mi nejde stále DNSSEC (podle techniků mám čekat, ale pochybuji že to trvá týden než se tato procedura vyřídí)
Požadavek jsem vytvořil v29.04.2018
Opakuji:
Nechci nikoho u společnosti Wedos nařknout z něčeho co není pravda, ale vše co jsem zde psal mohu doložit.
Když mi na online podpoře řeknou pouze, že budu vyrozuměn technikem. (Nevidím v tom naprosto žádný problém)
To by se ale technik musel na problém opravdu podívat a napsat jednu větu proč tento problém nastal a to se vůbec neděje.
Také je nešťastné že mi pokaždé píše jiný technik.