Záruka Dell vs. Lenovo

Lol Phirae

Re:Záruka Dell vs. Lenovo
« Odpověď #30 kdy: 07. 04. 2018, 09:28:34 »
Pokud přijdu o data, je to příležitost vytvořit je znovu a lépe. Tak fungují i ekosystémy, rozorání jim pomáhá.

Tak to rychle zkus transplantaci mozku...  ::)


Fernet

Re:Záruka Dell vs. Lenovo
« Odpověď #31 kdy: 07. 04. 2018, 09:36:56 »
Jo, to by mohlo být ono. Každopádně je to velmi důležitá informace, kterou třeba i já slyším prvně. V diskusích předtím (a i v téhle, než jsem to vytáhl) to bylo jen "Berte Dell, ten má NBD". A teď se člověk najednou dozví, že velká část těch Dell NBD vlastně není NBD. Každopádně díky.

Aby nedošlo k mýlce. Netvrdím, že Basic HW support NBD není NBD, jen že je tam větší pravděpodobnost, že se oprava NBD nepodaří, nebo se budeš muset dohadovat s polákama na hotline, kteří ti budou radit nesmysly a strávíš tím hodinu, než ti teda nakonec milostivě pošlou technika nebo náhradní díl. Jediná situace, kdy na Basic HW support lince nekafrali bylo, když builtin diagnostika vyhodila chybu s kodem, ten jsem nadiktoval a další den byl na místě technik, nebo náhradní díl (disk, baterie).

A jak jsem již psal, business třída (Latitude, Optiplex, Precision) by měla mít Prosupport jako default, pokud si neděláš zákaznickou konfiguraci (která se stejně nevyplatí, raději koupit hotovku a přidat si RAM a SSD), kde ti to umožní dát si Basic, ale rozdíl je cca 2.000 na 3 roky.

Véna

Re:Záruka Dell vs. Lenovo
« Odpověď #32 kdy: 30. 04. 2018, 12:11:29 »
Ještě bacha na jedno velké ale u NBD!

V dnešní době je velká otázka, jestli NBD Fix nebo NBD Response.

NBD Fix zaručuje opravu zařízení do druhého dne, u Lenova to standardně funguje na principu: Nahlásíš závadu (je lepší dřív než později, po 5. odpoledne se nedovoláte a je možné, že pokud budete volat těsně před pátou, objednávku dílu na centrále nestihnou zpracovat), pokud je závada jasná, třeba disk, deska, atd., následně Vám zavolá technik a domluví se co a jak. Pokud je závada sporná (není specifické, čím přesně je problém způsoben), pak se zařízení standardně sváží k diagnostice a je opraveno prioritně v co nejkratší době. To z toho důvodu, že Lenovo servis standardně nemá skladem spare díly ke kompletně všem zařízením pod nbd, díly se objednávají z centrálního skladu, proto je nutné znát přesnou závadu.

NBD Response zaručuje pouze to, že se Vám do 2. dne ozve technik jak s řešením problému, oprava může trvat standardních 30 dní (většinou nejpozději do týdne, řeší se prioritně). Takže bacha na to!

NBD u Dellu funguje tak, že k Vám týpek zajede s komplet zařízením, ale může mít sebou repasované díly, každopádně opraví klidně několik závad přímo na místě.

gnat

Re:Záruka Dell vs. Lenovo
« Odpověď #33 kdy: 30. 04. 2018, 17:03:02 »
Ono není důležité ani tak jestli je to Dell nebo Lenovo, ale jestli je to pracovní notebook nebo lacinej plasťák. Domu nic jiného než T/X od Lenova (a mám ještě i funkční kousky od IBM) nesmí. Vyměňuji v tom jen baterky a disky a občas vyčistím větrák a chladiče.

V práci mám Dell s NBD a opravdu to nejpozději druhý den zkusí přijet opravit. Ale z výroby přišel notebook s nefunkčním mikrofonem, ani po 2 výměnách motherboardu za vyšší revizi se to nedomluví s projektorem (dělá to jen můj kus), baterku tam mám čtvrtou a po domluvě s IT neznačkovou, protože originální DELL mi po pár týdnech používání vždy napsala "Not a Dell battery" a odmítla se nabíjet.

wsh

Re:Záruka Dell vs. Lenovo
« Odpověď #34 kdy: 19. 11. 2018, 17:15:17 »
Mně zas odešel větráček u 3 měsíce starého X1. Jsem týden bez počítače a Lenovo to považuje za normální s odvoláním na ten trik s NBD Response co píše Véna. Lenovo nikdy víc.