zkusim to vzit z druhe strany, vysvetlim jak to u nas funguje
firma je restaurace
pokladni system vlastni bastl v Delphi, data ulozena na linux serveru s MySQL
servery mame 2, primar se replikuje na sekundar, kdyz se primar slozi. tak se v pokladne rucne prepne na sekundar a v radu minut se jede dal, toto mi zadna zaruka NBD neporesi
Tady je podle mě viditelná snaha skloubit nerealistické požadavky klienta na dostupnost vs. cenu vs. technické řešení. Samozřejmě, můžete to flikovat tak, jak píšete. Jen namísto posunu vpřed se z Vás stane oprašovač mrtvých technologií jen protože to klient nechce zaplatit. Je logické, že nikdo Vám nedoporučí žádné "nezaručeně zaručené" řešení.
Z obchodního hlediska mě napadají jen tři udržitelné modely spolupráce: buďto dodávat jen software a hardware nechat na klientovi, nebo dodávat i hardware ale přenášet výhody i náklady hardwaru na klienta, nebo s klientem mít uzavřenou servisní smlouvu. Servisní smlouva samozřejmě nemůže jít za hranici toho, co garantuje dodavatel hardware.
Jako varující mi přijde, že úsporu na hardware považujete za větší přínos, než pracnost, kterou to přinese. Nedovedu si vybavit situaci, kde by byl hardware dražší, než jakákoliv práce člověka.
Možná proto Vás zde ostatní nechápou a nerozumí Vašemu požadavku, protože si myslím, že nezapadají do zkušeností lidí z oboru.