tak kolik let v jedne firme povazujete za rozumne minimum, abyste si o cloveku nemyslel ze je to ten psychous, viz. popis?
Podle me
4 - 5 let, neco se naucis, k necemu te pusti i samostatne, chyby, ktere jsi udelal te dozenou a vyresis si jeznovu a lepe - a to je chvile, kdy zacinas byt lepsi developer, ne v poctu zkratek, ktere se ti vejdou do CVcka.
Co pořád máte s tím učením se? Když někam nastupujete, tak nic neumíte? Chápu, když je třeba si osvojit proprietární technologie. Ale to vám nic nedá, po odchodu jinam to většinou můžete celé zahodit. Ještě jsem nepotkal proprietární technologii, o níž bych mohl říci, že jsem se na ní něco naučil, kromě toho, jak se to dělat nemá.
Jinak ve svém prvním zaměstnání jsem vydržel 8 let, pak už jsem nikde nebyl déle než 3 roky a nakonec jsem začal dělat na ŽL. Ač jsem působil i ve dvouch korporacích, které by asi šlo zařadit mezi leadery ve svých oborech, ani tam jsem se ničemu užitečnému nepřiučil, jen mě překvapilo, jak se tam ty produkty flikují a jak neodborně se přistupuje k návrhu architektury.
Nevím, zda to považovat za štěstí či smůlu, ale do profesionálního života mi nejvíce dala škola (FJFI-ČVUT). Všude jinde jsem spíš protáčel panenky nechápaje, zda to opravdu myslí vážně. Když jsem použil nějaký "sofistikovanější" postup (asi tak na úrovni Töpferovy učebnice pro střední školy), musel jsem 5x tolik času strávit psaním dokumentace toho, co by měl profesionál znát jako svůj základní arzenál.
Situace v IT vývoji je naprosto tristní. Většina lidí spíš problémy přidělává než aby je pomáhala řešit. U ŽL mám výhodu v tom, že popíšu, co je všechno chybně v předloženém projektu, proč musím fakturovat o 40% více a proč to bude trvat déle. Už mě vážně nebavilo se nervovat kvůli nedodělkům a odfkláknuté práci jiných a ještě mít kvůli tomu nízkou produktivitu, protože estimátor zkoumal jen co je třeba přidat, nikoliv jaký shit je třeba kvůli tomu modifikovat a bude-li to vůbec možné.