Mikrotik / firewall

Karel@BP

Mikrotik / firewall
« kdy: 07. 01. 2018, 23:12:06 »
Přiznám se hned na začátku: jsem úplný začátečník, co se týče Mikrotiků, nemám už taky moc času něco detailně prozkoumávat.

Pořidil jsem si hAP lite (RouterBOARD 941-2nD, RouterOS 6.41), nechal v nastavení pro domácí router, na ether1 je pověšený pppoe-out1 (asi ho přejmenuju, protože out neoznačuje směr a mate mě to), pak mám v nastavení bridge a za ním ether2-4 a wlan1.

Mikrotik mi vyrobil následující pravidla pro firewall:

 0  D ;;; special dummy rule to show fasttrack counters
      chain=forward action=passthrough
 1    ;;; defconf: fasttrack
      chain=forward action=fasttrack-connection connection-state=established,related
 2    ;;; defconf: accept established,related
      chain=forward action=accept connection-state=established,related
 3    ;;; defconf: drop invalid
      chain=forward action=drop connection-state=invalid log=no
 4    ;;; defconf:  drop all from WAN not DSTNATed
      chain=forward action=drop connection-state=new connection-nat-state=!dstnat in-interface=ether1 log=yes
 5    chain=input action=accept protocol=icmp
 6    chain=input action=accept connection-state=established
 7    chain=input action=accept connection-state=related
 8    chain=input action=drop in-interface=pppoe-out1 log=no

Čtu si nahlas: Fast track je nějaké zrychlení u známých spojení, budiž. Povoluje se propouštění skrz router u známých spojení, ale když to neznáme a chce to jít skrz, tak zahodit, ať už přijde odkudkoliv. Taky zahazovat, co přijde zvenku skrz ether1, tj. nezačalo ve vnitřní síti. No a pak povolujeme zvenku k routeru ICMP a známá spojení, ale zahodíme, co neznáme a přichází zvenku k routeru přes pppoe-out1.