Tak jiste. Mozna by lidi mene nadavali, kdyby si tam ti panove casto nechodili akorat odsedet. Oni s klidem schvaluji zakony, ktere ani necetli, ktere jsou snuskou nedomyslenosti, nekdy jsou v rozporu s jinymi zakony nebo ustavou a musi se ihned novelizovat. Vysledkem je pravni bordel, jaky maji mozna v Nigerii a ve kterem se nikdo nevyzna. Nehlede na to,ze vetsina jich je tam zbytecna, protoze hlasuji zasadne tak, jak jim naridila strana. Uplne by stacil za kazdou stranu jeden a vynasobilo by se to koeficientem podle poctu hlasu ve volbach.
Ono dnes není reálné, aby každý poslanec rozuměl ekonomice, daním, politice zaměstnanosti, ekologii, zemědělství, zahraniční politice, vodohospodářství, státní samosprávě, správnímu právu, ..., ... Co si budeme povídat, pro rozhodování poslance je důležitá důvodová zpráva - ta účel zákona popisuje "lidsky". Aby důvodová zpráva odpovídala liteře návrhu už zase mají dohlížet jiní.
Hlavní problém zákonů je, že se snaží neustále složitější dikcí lepit nalezené "díry" nebo rádobydíry, ale nikdo nemá sílu přemýšlet naopak nad zjednodušením norem. Jednodušší norma sice detailně nevysvětluje každou situaci, za to je ale jako celek srozumitelnější a tím pádem i aplikovatelnější.
Jako odstrašujicí příklad zákona bych uvedl autorský zákon, ten si zkuste aplikovat na produkci hudby, filmu, obrazu a digitálního díla. Ztratíte se během pár minut a nenajdete se ani po několika hodinách.