Rozvrh středoškoláka

Digi

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #30 kdy: 31. 10. 2017, 13:28:37 »
Rozvrh na p***. Jako ostatně všechny rozvrhy na střední. Chtělo by to osekat a nechat ty nejdůležitejší předměty. Všechny ty výtvarky, hudebky, občanky, etiky a podobný sračky mě na střední tak sraly. Kdyby ty děcka chodily do školy na pár důležitých předmětů - osobně matika, přírodní vědy, dějiny, dejme tomu filozofie - cca 5 předmětů tak by se v nich mohlo dojít dál, měly by lepší výsledky a čas na jiný věci.
A ještě literatura, tohle je přežitek - ne čtení knížek od lidí, kteří často ani neunesli vlastní život a zabili se, případně byli jinak vadní k ničemu obohacujícímu nevede. Jak může být Babička povinná četba v roce 2017 když je to prostomyslný paskvil. A s učením Eposu o gilgamešovi jdi někam   >:(
Na druhé učení nazpaměť je důležitý a rozvíjí mentální schopnosti velikou mírou. Ale jde o to co se učit, sračkoidní epos fakt ne. 


Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #31 kdy: 31. 10. 2017, 13:43:15 »
Dívám se, že se to zvrhlo v hodnocení školství.

Pokud budeme řešit hovadiny, jestli 90, 45 minut, s přestávkou 10 nebo 5 nebo 20 minut je dobře / špatně, dojdeme k tomu, že co člověk, to názor.

Za mě: předložený rozvrh není nijak trýznivý pro středoškoláka (tedy pro člověka, který už může samostatně i pracovat). Pokud rozvrh nevyhovuje, většina škol umožňuje individuální plán, některé školy jsou dokonce specializované na distanční studium. Tazatel - rodič - podle mě nemá soudnost, že toto vůbec za středoškoláka řeší a uvažuje nad tím.


Karel

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #32 kdy: 31. 10. 2017, 14:07:32 »
Bavíme se zde o tom samém rozvrhu, pro studenta druhé třídy střední školy, tedy přinejmenším o sedmnáctiletém, ale v praxi i devatenáctiletém studentovi?

Bavíme se tady o šestnáctiletém studentovi. Devatenáctiletý snad leda kdyby se narodil v září, do školy šel v sedmi letech a jednou propadl. Netuším, nakolik je to dneska běžné. A já neříkám, že se to nedá přežít. Já jsem si jen posteskl, že je to špatný životní styl, který dětem nutíme. Student, narozdíl od pracujícího, nemá možnost se bránit. Do školy nikdy inspekce práce nepřijde. Hlavně ale že se řeší, aby na chodbě nebyl automat na tatranky.

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #33 kdy: 31. 10. 2017, 14:10:18 »
Bavíme se tady o šestnáctiletém studentovi. Devatenáctiletý snad leda kdyby se narodil v září, do školy šel v sedmi letech a jednou propadl. Netuším, nakolik je to dneska běžné. A já neříkám, že se to nedá přežít. Já jsem si jen posteskl, že je to špatný životní styl, který dětem nutíme. Student, narozdíl od pracujícího, nemá možnost se bránit. Do školy nikdy inspekce práce nepřijde. Hlavně ale že se řeší, aby na chodbě nebyl automat na tatranky.

Nepovažuji to za špatný životní styl. Takto žije většina šťastných 10 % lidí na Zemi. Zbylých 90 % nemá ani to. Nemám rád, když si někdo vysní, jak by se mělo žít, absolutně mimo realitu. Čtyři a půl hodiny bez jídla NENÍ žádný špatný životní styl.

Karel

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #34 kdy: 31. 10. 2017, 14:29:48 »
Nepovažuji to za špatný životní styl. Takto žije většina šťastných 10 % lidí na Zemi. Zbylých 90 % nemá ani to. Nemám rád, když si někdo vysní, jak by se mělo žít, absolutně mimo realitu. Čtyři a půl hodiny bez jídla NENÍ žádný špatný životní styl.

Obědvat v půl třetí odpoledne je špatný životní styl. Navíc za nás (maturita 1994) to ještě šlo, tam byla 55 minut pauza na oběd každý den. Někdy kolem půl dvanácté, jiné dny chvíli po dvanácté. Ale už tenkrát si někteří profesoři stěžovali, že by obědy neměly být vůbec, protože studenti pak odpoledne nedávají pozor. Takže se po obědě dávaly předměty typu angličtina.


v

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #35 kdy: 31. 10. 2017, 14:31:39 »
Bavíme se tady o šestnáctiletém studentovi. Devatenáctiletý snad leda kdyby se narodil v září, do školy šel v sedmi letech a jednou propadl. Netuším, nakolik je to dneska běžné. A já neříkám, že se to nedá přežít. Já jsem si jen posteskl, že je to špatný životní styl, který dětem nutíme. Student, narozdíl od pracujícího, nemá možnost se bránit. Do školy nikdy inspekce práce nepřijde. Hlavně ale že se řeší, aby na chodbě nebyl automat na tatranky.

Nepovažuji to za špatný životní styl. Takto žije většina šťastných 10 % lidí na Zemi. Zbylých 90 % nemá ani to. Nemám rád, když si někdo vysní, jak by se mělo žít, absolutně mimo realitu. Čtyři a půl hodiny bez jídla NENÍ žádný špatný životní styl.
já zas nemám rád argumentační klamy, pokrytectví a aroganci :)

ehmmm

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #36 kdy: 31. 10. 2017, 15:03:36 »
No vzhledem k tomu, ze velka cast rozvrhu jsou ruzne dvouhodiny nebo dokonce ctyrhodiny, tak ono to s tema prestavkama, zacatkem a koncem vyuky bude ve skutecnosti kdovijak. Nejhorsi smrt je z vydeseni.

Za mě: žák musí 45 minut umět udržet pozornost. Učitel naopak musí umět striktně dodržet přestávky, je to úplně stejná slušnost, jako to, že žák zdraví učitele i to, že žák nepřetahuje přestávky. Jakkoliv nemám americkou oprsklost rád, myslím si, že je zcela adekvátní, když se žák se zazvoněním sebere a odejde. Je pravdou, že ve škole, kam chodí mé děti, učitelé přestávky dodržují striktně, a berou za svoji pracovní povinnost si rozložení hodiny a čas hlídat. (Ad absurdum, nedodržování přestávek by mělo být napomínáno ředitelem formou výtky učiteli - ale opět záleží na kvalitě ředitele).

Takze rano prijdou na telocvik. Za 45 minut jim ucitel sebere balon a vyzene je z telocvicny na chodbu, za dalsich 5 minut je pusti zpatky a vrati jim mic. (Nedejbuh pokud to je skola, ktera nema vlastni telocvicnu a zaci musi nekam do jine telocvicny dochazet. Nenapadlo Vas, ze treba prave proto muze byt telocvik jako dvouhodinovka?)
U te ctyrhodinove VYP (tipuji nejakou vypocetni techniku) to asi vyzadujete podobne, ze? "Deti, bude zvonit, ulozte si rozdelanou praci a vypinejte pocitace, musite mit prestavku, tak se bezte vycurat a nasvacit. Kdybyste potrebovali utrit zadek, tak reknete panu skolnikovi."

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #37 kdy: 31. 10. 2017, 15:21:00 »
Takze rano prijdou na telocvik. Za 45 minut jim ucitel sebere balon a vyzene je z telocvicny na chodbu, za dalsich 5 minut je pusti zpatky a vrati jim mic. (Nedejbuh pokud to je skola, ktera nema vlastni telocvicnu a zaci musi nekam do jine telocvicny dochazet. Nenapadlo Vas, ze treba prave proto muze byt telocvik jako dvouhodinovka?)
U te ctyrhodinove VYP (tipuji nejakou vypocetni techniku) to asi vyzadujete podobne, ze? "Deti, bude zvonit, ulozte si rozdelanou praci a vypinejte pocitace, musite mit prestavku, tak se bezte vycurat a nasvacit. Kdybyste potrebovali utrit zadek, tak reknete panu skolnikovi."

Nevím jak dnes, ale za nás existovala u dvojhodinovek dohoda, že o to delší je přestávka poté - třeba 20 minut namísto 2x10 minut. Vždy se v diskusi najde pitomec, který příklad otočí do nesmyslného argumentu (viz tělocvik nebo VT s přestávkou), ale to umíme každý.

Vůbec se zde bavíme o sračkách. Prostě skoro dospělí jedinci nemohou cítit žádné trauma ani z 90 minut v kuse, ani z 4,5 hodin bez jídla. A rodič, který to v diskusi řeší, svému potomku víc ubližuje, než pomáhá. Rozvrh, který zde byl zaslán, není sice ideální, ale určitě nikomu neubližuje.

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #38 kdy: 31. 10. 2017, 15:23:50 »
To su mi ale problemy. My sme mali kazdy den zaciatok o 7:00 (v zime to bola celkom sranda), ti, ktori boli na intraku, tak ranajky o 6:30. Obed bol medzi 11:00-13:00, niektore dni sme mali pocas dna volne hodiny ale po obede skola aj do 15:30 (labaky, dielne). A cuduj sa svete, zvladali sme to v pohode, nikto sa nestazoval, ze nema obed presne o 12:00 lebo inak sa narusi jeho biorytmus a bude mat psychicke nasledky.
Jednoducho teraz su deti tak rozmaznane, ze uz nevedia co by, tak sa stazuju na blbosti.

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #39 kdy: 31. 10. 2017, 15:25:24 »
já zas nemám rád argumentační klamy, pokrytectví a aroganci :)

OK, pokrytectví a aroganci beru. V čem je argumentační klam?

V tom, že zde RODIČ řeší za STŘEDOŠKOLÁKA jeho oběd, aby středoškolák nebyl ohrožen, je prostě zoufalost. Středoškolák se umí vyjádřit sám, když už nic jiného.

4:20 bez jídla, se třemi přestávkami také není nic, na co by se dalo stěžovat.

Tommm

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #40 kdy: 31. 10. 2017, 15:31:25 »
No sem zvedav na svoje rodicovske uspechy s moji dcerou az prijde skola.
Za me se mi nelibi X veci, zejmena:
 - proc ma male dite tahat na zadech monster batoh plnej knih, kdyz dneska snad kazda skola ma skrinky > takze toto u nas bude asi jasne dane, domu se nosi jen sesity
- rozvrh do odpoledne mi osobne nevadil a nevadi, jen se mi zda, ze by okolo 12. hodiny mela byt plnohodnotna pauza na obed. Toto bohuzel stale neplati a jedl sem klidne ve 2 odpoledne. Sorry, horsi nez v praci :)
- haldy uceni se doma. Ok, stredni skola je jinej level uz, ale zakladka? Tam by to melo bejt zvladnuto v ramci hodin ve skole a doma maximalne lehkou pripravu dle nutnosti kazdeho individua. Ale uz sem videl kolik domaci "pripravy" dostavaj deti v dnesni dobe na zakladce. No s tim u nas budu zachazet opatrne. Nicmene domaci ukol nemuze byt dle zakona klasifikovan, takze to budeme brat asi s klidem.

Naslo by se par dalsich na diskuzi. :D

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #41 kdy: 31. 10. 2017, 15:32:06 »
Jednoducho teraz su deti tak rozmaznane, ze uz nevedia co by, tak sa stazuju na blbosti.

:) díky, aspoň někdo se stejnou zkušeností. Jinak je hezké, že se bavíme o dětech v druhém ročníku střední školy :))).

6 let = 1. třída
15 let = 9. třída
17 let = 2. třída střední školy

Pokud má někdo odklad, je to ještě o rok víc. Někdo má "přirozený odklad" (narození září-prosinec) + ještě školní odklad. Naše dítě, za které zde hovoří tatínek (nebo maminka), má v bratru 17-19 let. Podle dalších diskutujících, se toto dítko neumí připravit na tělocvik, zavčas si neuvědomí, že má zbaštit připravenou svačinu, kterou mu ráno zabalila maminka. A za všechno to zlo může škola, protože funguje podle rozvrhu, a ne podle individuálních předpokladů a schopností každého (sedmnáctiletého) děťátka.

Tommm

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #42 kdy: 31. 10. 2017, 15:34:32 »

Stěžovat si na 8 hodin učení je podle mě nemístné. Je to 8x45 minut = ve skutečnosti 6 hodin "práce". Po střední škole, o 2 roky později, někteří nastoupí do běžného zaměstnání, kde je pracovní doba 8 hodin + 30 minut na oběd + 150 hodin zákonných přesčasů ročně.

Takhle pracují jen retardi. Jsme na IT webu a podobný režim tu určitě moc lidí nemá. Tohle není pípání u kasy. Takže je zbytečné učit děti na režim pro retardy, nemyslíš?
+1
Nechci ze sve dcery vychovavat ovci do Kauflandu ke kase. Takhle slusnej a chytrej clovek nedela. Sorry.

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #43 kdy: 31. 10. 2017, 15:35:17 »
Keby mi moje dieta povedalo, ze nestihlo prist na telesnu o 8:00 a ze bolo hladne tak v prvom rade si to s nim vybavim tak, ze kazdy den bude o 7:45 stat pred skolou aby sa naucilo zodpovednosti. A nie , ze budem riesit ze je zly rozvrh a nedajboze sa stazovat na ucitela ;D

O dalsich veciach ani nevravim, pocas 5 minutovych prestavok si vacsina ziakov pise domacu ulohu takze absolutne ziadny problem najest sa  ;D Ani sa necudujem ze su dnesne deti retardovane ked ich vychovavaju retardovani rodicia s takymito nazormi.

number J

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #44 kdy: 31. 10. 2017, 15:37:02 »
Všechno špatně a nejsmutnější je, jak to tereziánské školství obhajuje HR-opice Šilhavý.

Podívejte se sakra na základní biologická fakta. Sedavý způsob života, attention span, stravování, cirkadiánní rytmus,...

Pro demonstraci postačí ten poslední bod, cirkadiánní rytmus. U adolescentů je posunutý, vygooglete si "delayed sleep disorder in adolescents". Dělaly se studie, kde paralelní třída měla posunutý rozvrh na 9. Měřitelný výstup -- lepší studijní výsledky.

Ale zdejší školství tu není pro studenty. Je tu pro ty okolo. Proč se začíná před 8.? Vyhovuje to dopravcům, učitelům, některým rodičům. Jenom studentům ne, ikdyž o ně má jít především.