Rozvrh středoškoláka

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #150 kdy: 02. 11. 2017, 18:23:13 »
Upřímně, učitel si své uznání musí zasloužit ne jen tím, že je učitelem, ale jak dobrým je učitelem.

Uciteli, stejne tak jako komukoliv jinemu, by se melo dostat alespon normalniho slusneho jednani. To se jaksi u nas jiz davno vytratilo. Holt, co by clovek chtel od naroda, jehoz vetsina se jiz po desetileti navzajem oslovuje (hele) vole.


Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #151 kdy: 02. 11. 2017, 18:27:35 »
Uciteli, stejne tak jako komukoliv jinemu, by se melo dostat alespon normalniho slusneho jednani. To se jaksi u nas jiz davno vytratilo. Holt, co by clovek chtel od naroda, jehoz vetsina se jiz po desetileti navzajem oslovuje (hele) vole.

Já ten pocit nemám, učitelky mých dětí dostávají veškeré projevy úcty, které se sluší, a navíc i od rodičů uznání za dobrou práci.

Nepletete si tento dojem s excesy "militatntních" matek, které někdy na učitele, či celou školu nastupují tak, jako by bylo jejich dítko to jediné na světě, a kterému se musí veškerý režim přizpůsobit? S tím jsem se setkal, ale také jsem se setkal s profesionalitou škol, jak si s tím dovedly poradit.

Ivan Nový

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #152 kdy: 02. 11. 2017, 19:12:04 »
To je irelevantní, nějaké excesy budou vždy. Svoboda je především osobní zodpovědnost.

Aha. Takze navrhujete deti odebirat jen z rodin, kde je pomalu tyraji az k smrti, ale v rodinach, kde ziji ve spine, blechach, podvyzive, otloukani a psich hovnech je nechame, protoze to je zodpovednost rodicu a my nebudeme zasahovat do jejich svobody? A jak poznate, v ktere rodine dojde k vrazde a v ktere to dite jeste jakztakz prezije, akorat z nej bude (polovicni) analfabet s nevyvinutym mozkem, pravdepodobne dusevne silne naruseny clovek atd? Verte, ze jsou rodiny i takove, ze deti jsou rady, kdyz je odvezou do decaku.

Já navrhuji neodebírat vůbec. To není úloha státu. Ale trestat excesy ex post. Nejsme bohové, nemusíme řešit osud lidstva. Ale je třeba pomoci, když vidíte bezpráví kolem sebe. V latinské civilizaci se stát do privátní sféry necpe. V byzantské samozřejmě ano. V takovém uspořádání se pak ani vy nemůžete vymlouvat, že něco měl udělat stát, když jste to mohl udělat vy.



Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #153 kdy: 02. 11. 2017, 19:26:32 »
Já navrhuji neodebírat vůbec. To není úloha státu. Ale trestat excesy ex post. Nejsme bohové, nemusíme řešit osud lidstva. Ale je třeba pomoci, když vidíte bezpráví kolem sebe. V latinské civilizaci se stát do privátní sféry necpe. V byzantské samozřejmě ano. V takovém uspořádání se pak ani vy nemůžete vymlouvat, že něco měl udělat stát, když jste to mohl udělat vy.

Pane Nový, JardaP je hloupý člověk s vyvinutou vyjadřovací schopností. Osobně ho tipuji na vysokoškoláka, původem z Moravy, z menší obce, ale se vztahem k většímu městu. Svým vyjadřováním mate své okolí. Vždy vyhodí nějakou hlášku, ale dost často ani nedomyslí, že jeho hláška je v protikladu s tím, co říkal o hodinu dříve. JardaP vždy ví, co by se mělo dělat ex ante, ale při návrhu řešení vychází z informací, které může získat až ex post.

Samozřejmě, že stát má zasahovat do života lidí co nejméně. Stát = aparát. Aparát = lidé. Lidé = řídí se a) rigidně stanovenými postupy, b) morálkou a moudrostí (tedy subjektivním úhlem pohledu), nebo c) svévolí. JardaP není s to vyrovnat se s tím, že na začátku i na konci jakéhokoliv státem vykonávaného procesu stojí člověk, který může jednat podle jedné z těchto zásad, a že neexistuje žádný účinný kontrolní mechanismus, který by zabránil svévoli. Protože ten, kdo kontroluje, může být opět veden rigidními pravidly, nebo vlastní morálkou, nebo se chovat svévolně.

Pokud se vrátíme k diskutovanému tématu, tak ano, stát má klidně nechat žít rodinu v jakýchkoliv podmínkách si určí, třeba ve stanu na zahradě a umývat se v sudu s dešťovou vodou. Stát má stanovit minimum podmínek, které je schopný kontrolovat a vynutit - např. povinné očkování, povinná školní docházka. Zbytek jsou už jen společenské normy, které se mohou vyvíjet jedině díky tomu, že k tomu dává stát prostor.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #154 kdy: 02. 11. 2017, 19:34:04 »
Já ten pocit nemám, učitelky mých dětí dostávají veškeré projevy úcty, které se sluší, a navíc i od rodičů uznání za dobrou práci.

Do diskuse jsem vam hodil tusim 2 odkazy na clanek o agresivite rodicu a zaku.


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #155 kdy: 02. 11. 2017, 19:37:17 »
Já navrhuji neodebírat vůbec. To není úloha státu. Ale trestat excesy ex post. Nejsme bohové, nemusíme řešit osud lidstva. Ale je třeba pomoci, když vidíte bezpráví kolem sebe.

To mate dve tvrzeni, ktera si navzajem odporuji.

Citace
V latinské civilizaci se stát do privátní sféry necpe. V byzantské samozřejmě ano. V takovém uspořádání se pak ani vy nemůžete vymlouvat, že něco měl udělat stát, když jste to mohl udělat vy.

Nesmysl. Podle vas kdyz vidim bezpravi (nekdo tyra dite), tak ho mam odebrat a nechat si ho. To je dobry napad, kolik let by mi za to prisili a kolik po recidive?

Jsou veci, na ktere ma stat pravomoci, ktere ja nemam.

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #156 kdy: 02. 11. 2017, 19:46:14 »
Nesmysl. Podle vas kdyz vidim bezpravi (nekdo tyra dite), tak ho mam odebrat a nechat si ho. To je dobry napad, kolik let by mi za to prisili a kolik po recidive?

Jsou veci, na ktere ma stat pravomoci, ktere ja nemam.

Pokud někdo týrá dítě, nebo páchá jakýkoliv trestný čin, můžete zasáhnout. Samozřejmě si ho nemůžete nechat, ale v bezprostředním ohrožení můžete dokonce použít osobní zbraň. Pochopitelně, ihned poté, co hrozba pomine nebo přestane být na tolik závažná, musíte celý incident dořešit - např. nahlásit policii, zavolat odbor sociálně-právní ochrany dětí atp.

A přesně to, že máte pocit, že se Vás netýká ani Váš život, ani Vaše okolí, ale že se o vše má postarat někdo jiný (stát) je to, co nás žene do záhuby.

Ivan Nový

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #157 kdy: 02. 11. 2017, 20:13:38 »
Já navrhuji neodebírat vůbec. To není úloha státu. Ale trestat excesy ex post. Nejsme bohové, nemusíme řešit osud lidstva. Ale je třeba pomoci, když vidíte bezpráví kolem sebe.

To mate dve tvrzeni, ktera si navzajem odporuji.

Citace
V latinské civilizaci se stát do privátní sféry necpe. V byzantské samozřejmě ano. V takovém uspořádání se pak ani vy nemůžete vymlouvat, že něco měl udělat stát, když jste to mohl udělat vy.

Nesmysl. Podle vas kdyz vidim bezpravi (nekdo tyra dite), tak ho mam odebrat a nechat si ho. To je dobry napad, kolik let by mi za to prisili a kolik po recidive?

Jsou veci, na ktere ma stat pravomoci, ktere ja nemam.

Ne, máte zakročit proti tomu dospělému, nebo tomu, kdo týrá. Hned. Třeba jen slovně. A třeba když jde jen o šikanu. Na vesnici to fungovalo celkem obstojně. Že je to obtížné, ano, že něco musíte riskovat, ano, samozřejmě. Vymlouvat se na stát umí každý. 

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #158 kdy: 02. 11. 2017, 20:29:58 »
Pokud někdo týrá dítě, nebo páchá jakýkoliv trestný čin, můžete zasáhnout. Samozřejmě si ho nemůžete nechat, ale v bezprostředním ohrožení můžete dokonce použít osobní zbraň. Pochopitelně, ihned poté, co hrozba pomine nebo přestane být na tolik závažná, musíte celý incident dořešit - např. nahlásit policii, zavolat odbor sociálně-právní ochrany dětí atp.

Nejlepsi zpusob jak se dostat do kriminalu. Tohle muzete aplikovat leda v pripade, ze nekoho nacapate, jak dite vrazdi. Pak ho ale musite zabit, aby nevznikla situace, kdy proti sobe stoji dve vypovedi, v kteremzto pripade jste bez sanci a jdete sedet.  A jeste musite doufat, ze vas dite ve vypovedi podpori a nebude vypovidat, co mu nadiktoval zbyly rodic, aby z vas vytloukl prachy.

Citace
A přesně to, že máte pocit, že se Vás netýká ani Váš život, ani Vaše okolí, ale že se o vše má postarat někdo jiný (stát) je to, co nás žene do záhuby.

Vzhledem k tomu, ze stat mi nedava zadne realne pravomoci zasahovat, tak tezko zasahovat muzu. Ono to v praxi totiz vypada tak, ze nemate ani pravo na sebeobranu. Zvast o primerene obrane totiz vzdy lze otocit proti vam. Po bitve je totiz kazdy soudce a kazdy policajt generalem a je jim jasne, ze obrana, ktere jste pouzil, byla neprimerena. Podle nich se totiz musite nechat zabit a oni pak vraha potrestaji - pokud ho tedy kdy chytnou.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #159 kdy: 02. 11. 2017, 20:40:37 »
Ne, máte zakročit proti tomu dospělému, nebo tomu, kdo týrá. Hned. Třeba jen slovně. A třeba když jde jen o šikanu. Na vesnici to fungovalo celkem obstojně. Že je to obtížné, ano, že něco musíte riskovat, ano, samozřejmě. Vymlouvat se na stát umí každý.

To bude urcite fungovat. Sylvii Likens tyrali pekne ve sklepe, kde to nikdo nevidel a kdyz jednou utekla, policajt ji pekne privedl zpatky, aby se jim neztratila. V tehlech pripadech nejde o nejakou prilezitostnou sikanu. To byva dlouhy proces, ktereho vy si na ulici nevsimnete, ale meli by si ho vsimnout treba ucitele. A kdyz to dojde do stadia, ze si toho ucitele muzou vsimnout, je treba zasahnout hned, ne cekat, az je dite zamcene ve sklepe, kde si ho nikdo zvenku nemuze vsimnout a nakonec skonci mrtve. Likens zabili v rijnu. Jak je treba mozne, ze nikomu neschazela ve skole?

Ale mozna, ze vy na to jdete jinak. Vy treba lezete lidem do sklepa a proverujete, jestli tam nekoho netyraji. To ja nedelam, priznavam se.

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #160 kdy: 02. 11. 2017, 20:42:14 »
Vzhledem k tomu, ze stat mi nedava zadne realne pravomoci zasahovat, tak tezko zasahovat muzu. Ono to v praxi totiz vypada tak, ze nemate ani pravo na sebeobranu. Zvast o primerene obrane totiz vzdy lze otocit proti vam. Po bitve je totiz kazdy soudce a kazdy policajt generalem a je jim jasne, ze obrana, ktere jste pouzil, byla neprimerena. Podle nich se totiz musite nechat zabit a oni pak vraha potrestaji - pokud ho tedy kdy chytnou.

Zase kecáte nesmysly. § 29 trestního zákoníku:
Citace
Nutná obrana
(1) Čin jinak trestný, kterým někdo odvrací přímo hrozící nebo trvající útok na zájem chráněný trestním zákonem, není trestným činem.
(2) Nejde o nutnou obranu, byla-li obrana zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku.

Druhý paragraf, který Vás chrání je pak § 28 téhož zákona:
Citace
Krajní nouze
(1) Čin jinak trestný, kterým někdo odvrací nebezpečí přímo hrozící zájmu chráněnému trestním zákonem, není trestným činem.
(2) Nejde o krajní nouzi, jestliže bylo možno toto nebezpečí za daných okolností odvrátit jinak anebo způsobený následek je zřejmě stejně závažný nebo ještě závažnější než ten, který hrozil, anebo byl ten, komu nebezpečí hrozilo, povinen je snášet.

Tedy máte právo jakkoliv přiměřeně zasáhnout do situace, kterou vidíte, a která je trestná. Můžete např. fyzicky zasáhnout, můžete pohrozit zbraní (osobně bych asi zbraň před dítětem nevytahoval), ... Pokud to vysloveně nepřeženete (názorově Vás řadím mezi vepře, ale jinak myslím, že magor nejste), tak samozřejmě musíte počítat s tím, že policie bude muset prošetřit, jestli se jednalo o nutnou obranu, ale stíhání Vám nehrozí.

Je opravdu smutné vidět, jak máte plná ústa názoru, jak mají jiní (stát) něco dělat, ale u sebe začít odmítáte.


Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #161 kdy: 02. 11. 2017, 20:47:26 »
To bude urcite fungovat. Sylvii Likens tyrali pekne ve sklepe, kde to nikdo nevidel a kdyz jednou utekla, policajt ji pekne privedl zpatky, aby se jim neztratila.

A proti tomu najdeme zase příklady, kdy špatně (přehnaně) vyhodnocená situace zničila život rodině, otci, matce, nebo dítěti. Žádný systém nefunguje 100% a jednotlivá selhání neukazují na nefungující systém jako celek.

Lama

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #162 kdy: 02. 11. 2017, 22:31:59 »
Zvlastne, mne stredna skola dala dost vela nielen do zivota (vediet sa postarat sam o seba), ale aj co sa tyka vseobecneho prehladu (to je ta babicka). Su proste veci, ktore patria tak-nejak do vseobecnej vzdelanosti, ako ked sa ta niekto opyta na cestu a ty mu odpovies, ze nevies, lebo ty nie si cestar, ani geograf.

...................


Opravdu? Tak to závidím. Že by mi střední škola pomohla starat se sám o sebe? To nemám ten pocit. Co jsem si ale ze školy odnesl, je, že je třeba držet hubu a krok. Třeba to trapné bazírovnání na podepisování domácích úkolů od rodičů. Ke konci v posledním ročníku už nám bylo 19-20 a pořád s náma jednali jak s dětma. Samozřejmě si to pak člověk podepisoval sám.
Až třeba na vejšce má student určitou míru svobody a záleží jak s tim naloží.

Lama

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #163 kdy: 02. 11. 2017, 22:36:12 »
Aha. Jak do toho schematu inkluze zapada? Jak presne funguje ochocovani ovci pomoci postizenych deti ve tride? Mlatili te po hlave Klausovymi spisy?

Ty sám jsi o tom psal. Cituji: Ucelem ceskeho skolstvi je ze stada zaku ruznych povah a nadani vychovat male sede krychlicky s co nejvice stejnou, sedou povahou a sedym nadanim, aby bylo mozno z nich poskladat krasnou, velkou, sedou krychli.

No, tak mozna inkluzi chapete vy, ja ale ne. Ucelem inkluze je umoznit napriklad telesne postizenym chodit do normalni skoly a ne do nejakeho hnusneho ustavu.

Asi ano, máme trochu rozdílné chápání pojmu inkluze. Ale on i ten ústav nemusí být nutně hnusný.