Kde se naučit SQL

Venca

Kde se naučit SQL
« kdy: 20. 10. 2017, 20:22:19 »
Zdravím, už docela dost let se živím programováním a v rámci rozšiřování obzorů bych se chtěl začít věnovat databázím a obecně SQL jazyku. Kdysi dávno jsem se s ním setkal jen v základech, takže jsem prakticky začátečník. Jde mi o to naučit a dozvědět se co nejvíc o SQL z hlediska programování, ale i naučit se správné návyky při tvorbě tabulek a databází.
Našel by se někdo, kdo by mohl doporučit nějaké stránky, tutoriály, učebnice? V češtině, v el. podobě, ideálně zdarma? Na netu se toho válí spousty, google použít umím, ale ten už mi neřekne nic o kvalitě...
Díky za každý tip nebo radu.


Re:Kde se naučit SQL
« Odpověď #1 kdy: 20. 10. 2017, 22:00:52 »
Zdravím, už docela dost let se živím programováním a v rámci rozšiřování obzorů bych se chtěl začít věnovat databázím a obecně SQL jazyku. Kdysi dávno jsem se s ním setkal jen v základech, takže jsem prakticky začátečník. Jde mi o to naučit a dozvědět se co nejvíc o SQL z hlediska programování, ale i naučit se správné návyky při tvorbě tabulek a databází.
Našel by se někdo, kdo by mohl doporučit nějaké stránky, tutoriály, učebnice? V češtině, v el. podobě, ideálně zdarma? Na netu se toho válí spousty, google použít umím, ale ten už mi neřekne nic o kvalitě...
Díky za každý tip nebo radu.

A kterému SQL byste se chtěl věnovat? Jazyk mají všechny podobný, ale implementace a tím pádem i nutné návyky programátorů se pak liší.

Venca

Re:Kde se naučit SQL
« Odpověď #2 kdy: 20. 10. 2017, 22:09:14 »
Jsou mezi tím nějaké zásadní rozdíly? O konkrétní implementaci jsem nepřemýšlel...když už, tak asi MSSQL, ale klidně začnu i s Firebird, MySQL, SQLite...

Re:Kde se naučit SQL
« Odpověď #3 kdy: 20. 10. 2017, 22:13:27 »
Jsou mezi tím nějaké zásadní rozdíly? O konkrétní implementaci jsem nepřemýšlel...když už, tak asi MSSQL, ale klidně začnu i s Firebird, MySQL, SQLite...