Praktická matematika

Ivan Nový

Re:Praktická matematika
« Odpověď #165 kdy: 24. 09. 2017, 12:49:13 »
Ostatně dlouho v postavení ID byla i představa, že Země obíhá kolem Slunce.
Ne, nikdy nebyla, ba právě naopak: geocentrický model a ID mají to společné, že je dopředu ideologicky dáno, k čemu se má dojít a pak se pro to hledají argumenty. A to není věda, ta postupuje opačně.

Pokud chcete argumentovat tak, že vědci nebyli ochotni přijmout heliocentrický model a pak ho přijali, čili přijmou i ID, tak to byste mohl říct to samé i o teorii, že počítač je poháněn malými světélkujícími skřítky, kteří uctívají Špagetové Monstrum, a proto počítač funguje. Taky ji nikdo dneska nepřijímá, ale jednou bude!

No když se dnes na univerzitách běžně přijímá, že člověk si své pohlaví může zvolit a libovolně během života měnit, jak si vzpomene a kvůli tomu se tam budují i speciální záchody, vaše představa o možném fungování počítače, alespoň v současném univerzitním neomarxistickém prostředí není nemyslitelná. Ano jednou to tak opravdu může být, to až vědci díky svému vzdělání nebudou schopni počítače postavit a budou jen používat ty, co zbyly.


Ivan Nový

Re:Praktická matematika
« Odpověď #166 kdy: 24. 09. 2017, 12:53:43 »
Spíše "důkazem" je to, že každý fyzikální jev, na který jsme zatím narazili, jde popsat matematicky a to způsobem, na který vám stačí tužka a papír.  Model zachycený matematickým zápisem lze tak promítnout do nekonečně malé plochy našeho vesmíru. A to by při chaotickém chování vesmíru nešlo. Popis takového systému by nešel vložit do něj samého.
Tím neříkáte nic jiného než:

Samotná existence přírodních zákonů je důkazem inteligentního stvořitele.

...což samozřejmě taky žádný důkaz není. Ani v uvozovkách.

Za vlasy se z močálu nevytáhneš. Nejsme v pozici, kdybychom něco takového mohli dokázat, je to jen hypotéza. Ale ani důkaz toho, že pomocí samovolných reakcí mrtvé hmoty lze dospět ke vzniku života, by nebyl důkaz, že svět nebyl stvořen. Je to taky jen vaše víra.


Re:Praktická matematika
« Odpověď #167 kdy: 24. 09. 2017, 12:56:27 »
No když se dnes na univerzitách běžně přijímá, že člověk si své pohlaví může zvolit a libovolně během života měnit, jak si vzpomene a kvůli tomu se tam budují i speciální záchody
To je naprosto správná implementace principu imitatio Dei, protože Bůh je taky bezpohlavní. Ale je to teprve první stupeň. Za několik desítek let postoupíme dál a žádná pohlaví už nebudou - všichni se přiblížíme ještě dál k dokonalému bezpohlavnímu Bohu.

Ale ani důkaz toho, že pomocí samovolných reakcí mrtvé hmoty lze dospět ke vzniku života, by nebyl důkaz, že svět nebyl stvořen. Je to taky jen vaše víra.
Žádná živá a mrtvá hmota neexistuje. Svět je složen z molekul a atomů a ty nejsou ani živé ani mrtvé. Nebo na to mají mormoni taky nějakou jinou báječnou teorii?

Ivan Nový

Re:Praktická matematika
« Odpověď #168 kdy: 24. 09. 2017, 13:30:07 »
No když se dnes na univerzitách běžně přijímá, že člověk si své pohlaví může zvolit a libovolně během života měnit, jak si vzpomene a kvůli tomu se tam budují i speciální záchody
To je naprosto správná implementace principu imitatio Dei, protože Bůh je taky bezpohlavní. Ale je to teprve první stupeň. Za několik desítek let postoupíme dál a žádná pohlaví už nebudou - všichni se přiblížíme ještě dál k dokonalému bezpohlavnímu Bohu.

Ale ani důkaz toho, že pomocí samovolných reakcí mrtvé hmoty lze dospět ke vzniku života, by nebyl důkaz, že svět nebyl stvořen. Je to taky jen vaše víra.
Žádná živá a mrtvá hmota neexistuje. Svět je složen z molekul a atomů a ty nejsou ani živé ani mrtvé. Nebo na to mají mormoni taky nějakou jinou báječnou teorii?

Vy si pletete homomorfismus s izomorfismem a jste pravděpodobně mrtvý :-))) Mormonství je samozřejmě nesmysl.



Re:Praktická matematika
« Odpověď #169 kdy: 24. 09. 2017, 13:33:45 »
Vy si pletete homomorfismus s izomorfismem
No jo no, bez topůrka ani věrtel nezakopeš!


Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #170 kdy: 24. 09. 2017, 14:07:06 »
...
Ale to je jedna z nejlepších amerických univerzit, která není ovládnuta levotou. To je VUT v dobré společnosti. Škol nezničených neomarxismem v USA už mnoho není. Brigham Young University si svou kvalitu udrží, reálná kvalita ostatních škol půjde s neomarxistickými novotami prudce dolů, bez ohledu na uměle sestavované žebříčky. Jediným reálným měřítkem je trh, nic jiného. Tedy ne kvalita výzkumu na školách, ale to co se z toho výzkumu dostane do praxe skrze trh.

Ty dokážeš jakoukoli diskusi dostat do neuvěřitelných končin.
Tvá idiocie je zřejmě neomezená...
Teď má Prýmek aspoň někoho, na koho nepotřebuje argumenty...

magistr

Re:Praktická matematika
« Odpověď #171 kdy: 24. 09. 2017, 14:11:30 »
...
Ale to je jedna z nejlepších amerických univerzit, která není ovládnuta levotou. To je VUT v dobré společnosti. Škol nezničených neomarxismem v USA už mnoho není. Brigham Young University si svou kvalitu udrží, reálná kvalita ostatních škol půjde s neomarxistickými novotami prudce dolů, bez ohledu na uměle sestavované žebříčky. Jediným reálným měřítkem je trh, nic jiného. Tedy ne kvalita výzkumu na školách, ale to co se z toho výzkumu dostane do praxe skrze trh.

Ty dokážeš jakoukoli diskusi dostat do neuvěřitelných končin.
Tvá idiocie je zřejmě neomezená...
Teď má Prýmek aspoň někoho, na koho nepotřebuje argumenty...

Proč on? Nesmysly bez argumentů tu pořád píšeš ty. Když ti to někdo žere, tak je kámoš, ale jakmile se začne ptát, tak už ne ;D

čumil

Re:Praktická matematika
« Odpověď #172 kdy: 24. 09. 2017, 15:11:37 »
Zdravím vás,

mám takový dotaz. Začal jsem teď být aktivnější na CodeWars.com, a chtěl bych se do budoucna z části věnovat programování (nyní dělám linux admina).

Zjistil jsem ovšem, že mi zchází VŠ matematika. Tedy, abych byl přesný, neschází mi styl výuky VŠ, kdy jsme se v prváku (ze kterého jsem byl vyhozen, mimo jiné i dost proto, že mi nepřišlo podstatné tam chodit) na matematiku měli učitelku, která vysvětlovala všemožné teorie, ale sama nedokázala prakticky říci, k čemu se to či ono používá. Tedy k věci, prázdnou teorii nepotřebuji.

Chtěl bych nějaký kurz (klidně i placený, třeba na Udemy nebo nějakou virtuální vysokou), kde se probere složitější algebra, ale styl výuky bude záživný, k věci a s praktickými příklady nejlépe navozenými do praxe (statistika, ekonomie, AI, programování, neuronové sítě atd...).

Nestojím o to, se nadrtit nějakou teorii, u které když se dostanu k praktickému využití, tak budu jen stát a nechápat, že zrovna na tenhle případ by se to hodilo - což jsem si všiml, je častý jev absolventů VŠ - neschopnost využít nabité vědomosti v praxi. Nestojím tedy o nesmyslné biflování.

Neporadili byste něco typu aplikovaná matematika?
Milí kojote.
S matikou je problém, je to ohromný obor sám pro sebe. Takový paralelní svět. Pokud tě inherentně nebaví, je zbytečné se do ní nutit.
Vyber si zaměření, a podle něj se poté nauč matematický aparát který dané zaměření využívá.

gll

Re:Praktická matematika
« Odpověď #173 kdy: 25. 09. 2017, 17:53:17 »
FlatMap to je tedy věda :-)

fl = reduce(lambda x,y: x + y, map(funct, list))
A jaky typ ma ten map, reduce a to +? :)

No dobře tak tedy názorněji, typy řešit nemusím,
Kód: [Vybrat]
fl = reduce(lambda x, y: x + y, map(split, ["bily modry", "cerveny zluty", "jantarový karmínový rubínový"]), [])
nebo pak třeba zjištění na jaká začáteční písmena slova v seznamu začínají:
Kód: [Vybrat]
fl = set(reduce(lambda x, y: x + y, map(lambda z: z[0].upper(), z.split()], ["bily modry", "cerveny zluty", "jantarový karmínový rubínový"]), []))

Ale je fajn znát vlastnosti konstruktů, které člověk použije často jen intuitivně a ad hoc.

Kód: [Vybrat]
fl = reduce(lambda x, y: x + y, map(split, ["bily modry", "cerveny zluty", "jantarový karmínový rubínový"]), [])

reduce pro operaci plus je to stejné co sum. Šlo by to zkrátit.

Kód: [Vybrat]
fl = sum(map(str.split, ["bily modry", "cerveny zluty", "jantarový karmínový rubínový"]), [])

gll

Re:Praktická matematika
« Odpověď #174 kdy: 25. 09. 2017, 18:51:10 »
To je nějaký blackbox, ne :)

Kód: [Vybrat]
from math import sqrt

class Sudoku(object):
    def __init__(self, lol):
        l, lsq = len(lol), int(sqrt(len(lol)))
        rows = map(set, lol)
        cols = map(set, zip(*lol))
        res_ok = [set(range(1, l + 1))] * l * 3
        sqs = []
        for srow in zip(*[iter(lol)]*lsq):
            for sq in zip(*[iter(zip(*srow))]*lsq):
                sqs.append(set(sum(sq, ())))
        ok = rows + cols + sqs == res_ok
        self.ok = ok and map(type, sum(lol, [])) == [int] * l * l

    def is_valid(self):
        return self.ok

tohle je asi lepší způsob, neupdatuje množiny po jednom prvku, ale zase je třeba znát idiom pro chunkování pole.