Mno, ty ve skutecnosti mozek nemas vubec zadnej, protoze hosiku film se nataci 24FPS a promita 25FPS ... a nikdo si nestezuje ze by cukal. jednoduse proto, ze takovej framerate lidsky oko uz davno nepobere.
Na aktivnim zobrazovadle (monitor, tv) muze bejt tak maximalne problem v tom, ze nefunguje vsync, coz se muze projevovat jako zaseky. Ale pokud ma zobrazovadlo 60Hz, a dostava rovnych 30 snimku s vsyncem, tak je to naprosto vpohode.
Ale jo, bez si koupit ten optickej kabel s pozlacenejma konektorama, na kvalite signalu se to zcela jiste projevi naprosto zasadne.
Film má 24 fps, protože to bylo jednoduchý synchronizovat (v Evropě se proto používalo 25), nežralo to moc filmu a bylo to kousek nad minimem (cca 15 fps), kdy se to lidskému mozku většinou jeví spojité (nezapomeň, že původně filmy byly černobílé, kde se nedokonalosti skryjí snáze), ale rozdíl oproti 60 fps je pořád poznat třeba u prudkých změn jasu, resp. když jasný bod cestuje po tmavém pozadí. Ta hranice, kterou je lidské oko schopné poznat, je někde nad 48 fps, 60 se používá opět kvůli snadné synchronizaci. Ale ten rozdíl mezi 24 a 60 fps je poznat, proto si tolik lidí stěžovalo, že Hobit vypadá divně a uměle.
120 fps je u analogového videa zbytečné, ale u digitálního videa je dvojitý převod (A/D, D/A), kvůli kterému může docházet k faktickému snížení fps až na polovinu (Nyquist–Shannonův teorém), podobně jako u zvuku (proto má CD 44 kHz, i když lidé nejsou schopni slyšet nad 20 kHz). Nicméně ten rozdíl je minimální, obzvlášť když 60 fps je už samo o sobě dost naddimenzované.