Ehm. No tak nejdrive bych doporucil si nadefinovat pozadavky, nez se tim budes zabyvat dale.
- Napeti uz vis.
- Jakou akceleraci potrebujes a do jakeho kopce chces jet? Z tohoto a velikosti kol Ti vyjde, jaky chces moment na hrideli. Taky je vhodne zvazit, jaky max proud muzes/chces dodat. Vzhledem k rychnosti bude asi vzdy lepsi pouzit motor s prevodovkou.
- Duty cycle - jak casto budes chtit po motoru maximalni moment? Aby se neprehral. Jak ho muzes/chces chladit?
- Jak hladky chod potrebujes? (asi bezpredmetne)
- V jakych podminakch to ma fungovat? Budes jezdit v bahne ci pisku?
- Chces ridit na rychlost, moment, nebo pozici?
- Chces tim motorem i brzdit ci dokonce nedejboze regenerovat?
- Pak se muzes rozhodnout, jaky typ stroje vlastne chces... PMSM/BLDC, SR, IM, Brushed DC, krokovy, univerzalni?
Maji vyhody a nevyhody. PMSM: drahy, potrebujes slozitejsi menic/regulator, ale vpodstate nejlepsi vlastnosti. Trapezoidni BLDC: levnejsi, hrkavejsi, jinak fajn. SR: pouze pokud potrebujes, aby to jezdilo v bahne ci na Marsu. IM: Bude levny, ale tezsi pri stejnem vykonu, stale potrebujes menic. Brushed DC ci Univerzalni: Super levny, vykonny, ale nespolehlivy, nepotrebujes regulator, popr. pro regulaci rychlosti pouzijes jeden tranzistor a PWM. Krokovy: pokud chces jezdit pomalu a presne, ale bude drahy a potrebujes jednoduchy regulator.
- Dalsi krok je optimalizace pomeru momentu/rychlosti + prevodoveho pomeru prevodovky.
Duvod, proc toto pisu je, ze i motorek z tiskarny Ti 8kg robota na 4km/s rozjede... jen to asi bude chvilku trvat a pokud budes porad akcelerovat a brzdit, tak se prehreje.