Protože u OSVČ je to jednoduchý? V závislosti na tom, jakou máš s OSVČ smlouvu mu můžeš říct "udělej tohle, musí to být do 14ti dnů a dostaneš za to tolik. Když to uděláš dřív jak za 10, přihodím něco navrch, když to uděláš za 20, bude penále, když později, nedostaneš nic, ještě zaplatíš smluvní pokutu a samozřejmě končíš". V tom případě je ti úplně jedno, jestli to dělá v prostorách firmy, doma, nebo třeba cestou na severní pól. Spořádáný OSVČ to udělá v termínu a pokud to není švarcař, ještě má čas řešit další věci za další peníze. Pokud nemá co řešit, má to hotový dřív, dostane pár kaček navrch a je spokojenej.
U zaměstnanců je to složitější. Tam očekáváš, že pracovní dobu tráví řešením zadaného úkolu a pokud se něco nepokazí (což musí zaměstnanec vysvětlit), tak se dá plus mínus po dohodě s ním očekávat, za jak dlouho to bude.
HO pro zaměstnance je jistým projevem důvěry. Lidé jsou různí a někteří budou doma pracovat stejně jako v kanclu, někteří dokonce líp, ale někteří to prostě budou flákat. A jak to chceš posoudit? U vývojáře podle počtu commitů? U admina podle počtu přihlášení na různé servery?
U nás třeba HO není nějaká paušální záležitost (konkrétně admin, respektive systémový inženýr). Já ani nevím, co si v tomhle směru můžu dovolit, nikdo mi nikdy žádný HO nesliboval, i když bez problémů 99,9 procent práce udělám z domu. HO se u nás používá třeba v aktuálních situacích - "sněhová kalamita, nevím, jak se dostanu do práce", "cítím se celkem dobře, není to na neschopenku, ale trochu kašlu, nechci nakazit ostatní" atd. Jinak já osobně preferuju spíš práci v kanclu, živý kontakt, dobrý kafe zdarma