Jako běžného klienta banky mě bezpečnost zadávání transakcí zajímá jen do té míry, že když se s penězi na účtu něco proti mé vůli stane, tak mi je banka vrátí.
Stalo se mi to zatím jednou (platbami kartou přes internet v zahraničí zmizelo během jednoho dne 90k), banka mi po reklamaci plateb vše během pár dní vrátila zpět.
Tak přesně tuhle situaci řeším tak, že kartu od účtu mám nastavenou bez internetu, tam nakupuju přes kreditku kterou jednak odemykám na konkrétní transakce a druhák s limitem že to pokryje nákup běžného domácího spotřebiče, ale víc ne, to samé limity IB tak že při případném zneužítí zůstane dost na běžný život než se to vyreklamuje. A větší nákupy (nové auto) si klidně na pobočku jednou za hodně let dojdu.
A zrovna KB mě celkem potěšila někdy loni, kupoval jsem už přesně nepamatuju nějaké součástky na jakémsi obskurním čínském eshopu, vyklikám objednávku, najednou se ozve telefon a volá paní z KB že má jakousi podezřelou transkaci a jestli jsem ji opravdu zadával, nebo jí má stornovat. (a to šlo asi o 25 eur, prostě drobné).
Tak já měl taky většinu peněz vedle na spořícím účtu, takže problém s nedostatkem financí jsme neměli. Tohle byly běžné rodinné provozní peníze, co se otočí za měsíc a něco.
Co mě víc štvalo, že to bylo 3 dny před dovolenou v zahraničí (Island - tam jsou na kartu i záchody) a já musel zablokovat debetní kartu. Naštěstí mám ještě kreditku a manželka má taky kartu (ke stejnému účtu).
Jinak u mě šlo o několik online nákupů železničních jízdenek ve Francii a autobusových v Itálii, vše během asi 24 hodin.
Od té doby mám alespoň aktivní upozornění při každé platbě kartou, takže si toho můžu všimnout hned.