Podnikání není programování, správa sítě ani tvorba grafiky, tvorba webu nebo filmování.
Je to prostě mix věcí, kdy člověk služby nakoupí a prodá. Prvně, klidně bych se profiloval do vývojářské firmy, ale najmul bych si na práci freelancera, kterého bych si právě díky svým znalostem odzkoušel.
Je to výhodnější z toho hlediska, že člověk může reálně pracovat a u toho někoho platit, když vyděláte jako vývojář 60-80k Kč čistého, nevyplatí se vám práci pro malé zákazníky dělat sám.
Zaměřil bych se hlavně na obchod a marketing. To znamená kontakty - případně nejlépe kontakt na nějakého obchoďáka, který vám kontakty sežene. Také to znamená rozesílání newsletterů, vedení účetnictví, tvorbu webu, pořádání akcí a školení, komunikaci s úřady, komunikaci se zákazníky, najímání externistů či zaměstnanců, outsourcování jednoduchých prací".
Ono to obnáší poměrně hodně. Je potřeba uvažovat spíše takhle - mám našetřeno 1 mil. Kč (příklad), jsem ochoten riskovat 500.000 Kč, udělat si plán jak investovat 500.000 Kč (nejlépe při práci) a opravdu začít stavět firmu.
Je to míň riskantní než dát výpověď v zaměstnání a když člověk najímá ostatní, tak si dost šetří čas a peníze. Ale je potřeba investovat něco do začátku, to dá rozum. Jako stylem "podnikám bez investice, zadarmo, investuji 2 hodiny denně po práci a vše si dělám sám" tak na takové podnikání zapomeňte. To je silně naivní představa.