Vlákno je přes rok staré, ale aspoň utrousím rozum obecně:
Původní tazatel chtěl studovat informatiku a elektrotechniku současně. Zřejmě ho lákalo umět i elektriku i programovat. To není až tak neobvyklé.
-Vhodnější by bylo najít obor, který je na rozhraní těchto dvou. Buď mikroelektroniku a zaměřit se tam na programování, nebo jít na nějakou kybernetiku/řídící techniku.
-Pokud takový obor nenajde, tak může zkusit si takový obor "vytvořit" individuálním studijním plánem. Pokud jsou to fakulty v rámci jedné univerzity, tak je to samozřejmě těžší, než v rámci jedné fakulty. V Česku je totiž škola-univerzita většinou pouze slupka obsahující fakulty, které tu spolupracují více, tu méně, tu vůbec. Tak to určitě funguje na UK, MU, ČVUT, VUT. Naproti tomu VŠE je jedna škola, kde fakulty jsou spíše formální seskupení kateder.
Vlastní studijní plán napříč univerzitami je v praxi spíš malý zázrak.
-Formálně studovat na dvou různých technických školách je velmi komplikované z důvodů, kteří zde někteří už popisovali. A navíc zoufale neefektivní - budete se muset hodně věcí učit 2x a také z nich 2x absolvovat zkoušku. Sem tam vám něco uznají z druhé školy, ale počítejte, že u většiny vám řeknou něco jako - no víte, my to bereme trochu jinak/ z jiného pohledu. A když už to umíte, tak přece není problém z toho složit zkoušku i u nás, ne? Jo a dostat zápočet za odchozený semestr, semestrálku, domácí úlohy, vypracované protokoly atd. Hodně režie navíc způsobí, že nebudeme mít tolik času věnovat se věcem do hloubky.