To jen se špatným produktem. Pokud máš demo a něco nabízíš, takže se zákazník vždy najde. Lempl není vůbec potřeba.
Vacsina ceskych a slovenskych firiem ziadny unikatny produkt nema. Nezanedbatelnu cast prijmov tvoria de facto sluzby, ked sa zoberu hotove produkty niekoho ineho a aplikuju sa na vyriesenie problemu zakaznika (konfiguracia, konzultacie). Do akej miery to tak je, zavisi samozrejme od sektora. Skuste ist ale napr. na konferenciu o bezpecnosti, kde su dodavatelia a zakaznici a sledovat, kolko zo zucastnenych firiem ponuka vlastny produkt, co vznikol v ich firme v tomto geografickom priestore.
Dalej tu je tu projektovy vyvoj vyslovene na zakazku. Sediet v kancelarii na zadku a cakat, ze si vyberu teba, pokial si ich aktivne "obslapava" udajny "lempl" konkurencie je, uprimne povedane, sprostost nehodna tohoto fora. Oni nemaju referencie? Tretia moznost je, ze zijes vyslovene z produktoveho vyvoja a predavas to ako krabicu. Nanestastie pre teba, toto je presne oblast, kde spravny marketing moze zasadne zvysit prijmy.
Samozrejme, kopec firiem zije tak, ze su v nejakej podobe naviazane na statny rozpocet alebo EU rozvojove projekty. To je uplne pochopitelne, ako konatel musis hladat peniaze tam kde su a nie tam, kde nie su. Povedzme, ze tam celkom nezalezi na to, aky si dobry vyvojar.