Zkušenosti s cloudem v ČR

lojza

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #15 kdy: 13. 07. 2016, 10:48:25 »
podle mne se usetrit v cloudu teoreticky da - uspory z rozsahu - prenesu starost o spravu na nekoho jineho (proc se maji mi 2 zamestnanci  starat jen o muj stroj a byt 99% casu jen "pripraveni",kdyz se mohou starat o 1000+ serveru a naklady na jejich mzdu pomerne rozdelit, proc mit nadupane zelezo 24/365 kdyz si zvyseni vykonu muzu pronajmout jen na zlomek casu - predvanocni cas, rendering ...) atd...


Cek

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #16 kdy: 13. 07. 2016, 13:05:53 »
podle mne se usetrit v cloudu teoreticky da - uspory z rozsahu - prenesu starost o spravu na nekoho jineho (proc se maji mi 2 zamestnanci  starat jen o muj stroj a byt 99% casu jen "pripraveni",kdyz se mohou starat o 1000+ serveru a naklady na jejich mzdu pomerne rozdelit, proc mit nadupane zelezo 24/365 kdyz si zvyseni vykonu muzu pronajmout jen na zlomek casu - predvanocni cas, rendering ...) atd...

to je ale ta hezka teorie, se kterou všichni provozovatele cloudu operujou :-)))
Zkuste si to nekdy opravdu spočítat.
Jinak ti 2 lide se Vam nebudou velmi pravdepodobne starat jenom o ten jeden server - pokud mate jeden virtual, najmete si nekoho na ICO na 5 hodin mesicne pausal + hodiny navíc v pripade potřeby. Pokud myslite 1 zelezo a na nem 30 serveru, tak se velmi pravdepodobne budou starat taky o ty virtualni masinky, sitove prvky, zalohovani atd...takze rozhodne se nebudou 99% casu flákat  ::)

javaman

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #17 kdy: 13. 07. 2016, 13:23:21 »
Lepší admin se sotva dostane přes 80 tisíc, takže pak je jasné, že kvalita nic moc. To ten cloud bude podobná loterie a spíše může vyjít. Našláplý interní tým bude vždy lepší, protože existuje hromada open-source věcí, který tam můžou nasazovat a ladit. V cloudu jsou "jen" služby. Když něco neumí, tak je smůla a zase by se nějaký ten admin hodil. Pro běžné low-cost projekty je ale cloud super a bez práce. Pochybuju, že Google začne migrovat všechno do cizího cloudu.

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #18 kdy: 13. 07. 2016, 14:31:44 »
Pokud myslite 1 zelezo a na nem 30 serveru, tak se velmi pravdepodobne budou starat taky o ty virtualni masinky, sitove prvky, zalohovani atd...takze rozhodne se nebudou 99% casu flákat  ::)
Asi delas neco spatne. Pokud na neco podobneho v mnozstvi jednoho fyzickeho serveru a nekolika stanic potrebujes vic jak ~5% mesicni pracovni doby tak nejsi dobry admin.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

Cek

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #19 kdy: 13. 07. 2016, 15:07:32 »
Pokud myslite 1 zelezo a na nem 30 serveru, tak se velmi pravdepodobne budou starat taky o ty virtualni masinky, sitove prvky, zalohovani atd...takze rozhodne se nebudou 99% casu flákat  ::)
Asi delas neco spatne. Pokud na neco podobneho v mnozstvi jednoho fyzickeho serveru a nekolika stanic potrebujes vic jak ~5% mesicni pracovni doby tak nejsi dobry admin.

A Ty, když nechapes srovnani 1 serveru se 30 jako ilustrativni, urcite taky nejsi dobry admin ;-) Ja bych třeba servery na jednom zeleze neprovozoval, ale to uz zabředáváme do uplne jiné debaty.

Navíc prekvapive dost zalezi na tom, co tam bezi, kolik je za ten mesic zmen atd atd...pokud tam mas 30 masin pro zakazniky, kteří na tom jedou webiky, asi ta sprava vypada o dost jinak nez když je tam produkcni a testovaci prostředí pro firmu, na skoro kazdem serveru jiny systém, a zmeny jsou na dennim poradku. 5% pracovni doby je jeden den za mesic - to je opravdu dost malo. A to jsem o zadnych stanicich nemluvil, tam to muze byt ještě mnohem mnohem promenlivejsi, a pokud třeba 100 stanic (bez serveru)opravdu zvladnes s jednim pracovnim dnem (tedy 8 prac hodinami) za mesic, musim Ti poblahopřát, jsi faaakt dobrej. Nebo na nich nepracuji normalni uzivatele ;-)


Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #20 kdy: 13. 07. 2016, 17:57:11 »
urcite taky nejsi dobry admin ;-)
Mas pravdu: nejsem admin. A prave proto vidim ty vyhody ktery mi cloud prinasi. Pro 3 lidi se mi fakt nevyplati platit nekoho na spravu emailu apod.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

j

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #21 kdy: 13. 07. 2016, 18:31:51 »
podle mne se usetrit v cloudu teoreticky da - uspory z rozsahu - prenesu starost o spravu na nekoho jineho (proc se maji mi 2 zamestnanci  starat jen o muj stroj a byt 99% casu jen "pripraveni",kdyz se mohou starat o 1000+ serveru a naklady na jejich mzdu pomerne rozdelit, proc mit nadupane zelezo 24/365 kdyz si zvyseni vykonu muzu pronajmout jen na zlomek casu - predvanocni cas, rendering ...) atd...
A zamestnanci cmoudu budou chodit vysvetlovat tvym negramotum jak secist sloupec cisel v excelu? To je totiz soucasti naplne prace vetsiny adminu v non-it firmach (a nekdy i v tech IT ...).

A nikoli, z rosahu nic neusetris ... potrebujes nejaky objem uloziste a s tim nic nenadelas, v cmoudu ti musej vyhradit presne stejnej prostor, jakej bys mel na fyzickym HW. Potrebujes nejake vykon a opet, v cmoudu pro tebe musi bejt pripravenej. Jasne, muzes si poridit cmoud s FUP ... a pak se ti proste bude stavat, ze dalsi soubor nebude kam ulozit, protoze zrovna neni misto, nebo trebas ze vejplaty neni kde spocitat, protoze je zrovna pocitaj vsichni.

urcite taky nejsi dobry admin ;-)
Mas pravdu: nejsem admin. A prave proto vidim ty vyhody ktery mi cloud prinasi. Pro 3 lidi se mi fakt nevyplati platit nekoho na spravu emailu apod.
Pro tri lidi ti to nekdo bude delat "za pivo" = vyrazne levnejs, nez v cmoudu. Jenze oni ty tri lidi zacnou vopruzovat, ze ... maji rozsypany nabodenicka, ze jim nedorazil nejakej spam, ze ten exe v tom mailu nejde spustit ... a budou volat. V cmoudu te poslou dozadeke, nebo ti to vyfakturujou - 2k/hod za kazdou zapocatou hodinu/hovor.

Jinak se na podobny akce bezne najimaj lidi. Dohodne se ... 5 hodin/pausal + pripadne vyjezd za X/hod ... + pripadne dalsi veci. Kazdej admin totiz jedine uvita, kdyz se po nem bude chtit jen to, aby se staral jen o zelezo. Parada, beru hned ... pustim si tam snmp a maximane mi jednou za 2-3 roky prijde SMS, abych se na to podival. uz jen opatchovat system muze bejt klidne na celej den, protoze se musi brat v potaz i to, co na tom bezi. A to si v tom cmoudu pochopitelne zaplatis taky. Nebo te stim poslou do rite, a proste pravidelne prijdes a neco nebude fungovat, protoze patch.

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #22 kdy: 13. 07. 2016, 19:24:02 »
Ucelove bludy. Nikdo pricetnej neco takovyho za pivo delat nebude. Mozna nekdo pricetnej jo, ale ten zase bude totalni amater. Pokud to das nekomu spolehlivymu tak stejne pod litr nejdes a v krizovkach si stejne pockas az udela praci pro jeho dulezitejsi zakaznika.

A prave protoze nehodlam resit blbosti tak pouzivam to co proste funguje - napr Google Apps.

Tyhle narky nepruznych lidi co se boji o vlastni flek fakt miluju.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

j

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #23 kdy: 13. 07. 2016, 22:34:36 »
...
No je videt, ze to mas vazne vymlety ... ty jako za pivo nebo ze litr ocekavas ... support? Ti asi jeblo. Jak sem uz psal, 30k je zaklad, abys vubec SMEL zavolat. Jinak se stebou NIKDO svepravnej po telefonu vubec bavit nebude. Za 5k se to na to mozna semo tamo (= tak 1-2xmesicne) podiva ... a mozna ti do tydne odpovi na mail.

Uz vubec nemluvim o nejaky hotline ... pokud nechces platit 50k+, tak si priprav tak 5k/hod reseni hotline zasahu. V pracovni dobe pochopitelne ... pres noc a vikendy klidne dvojnasobek. Samo v pripade hodinovky naprosto bez zaruk, ze nejakej hotline bude. Proste bud bude nekdo k dozpozici nebo nebude nebo si calni 50k+ mesicne, a pak se muzem bavit o nejakych garancich (= nekdo ti zvedne ten telefon a zbudi nekoho, kdo tomu rozumi, kterej se tomu zacne venovat).

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #24 kdy: 13. 07. 2016, 23:12:48 »
Co to porad meles? Prave protoze je mi jasny kolik stoji custom reseni a jeho support tak jsem spokojenej se sluzbou typu Google Apps. Nechapu proc bych tam mel s nekym neco resit.

Ano, je pravda, ze nejsem obrfirma. Ale takovych zivnostniku a malych firem je mraky. A proc bych si jako mel platit svyho vlastniho sysadmina?
Děkuji za možnost editace příspěvku.

j

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #25 kdy: 14. 07. 2016, 08:53:39 »
A ty si jako myslis, ze ti nekdo v cmoudu poskytne jakekoli support bez toho abys ho zaplatil? lool Vsechny cmoudy fungujou as-is, bez jakykoli zaruky ze to bude fungovat jeste zejtra. Kdyz se M$ nebo google nebo kdokoi rozhodne, ze tu appku kterou zrovna ty pouzivas zrusi, tak mas proste smulu.

kdr

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #26 kdy: 14. 07. 2016, 09:29:05 »
A ty si jako myslis, ze ti nekdo v cmoudu poskytne jakekoli support bez toho abys ho zaplatil? lool Vsechny cmoudy fungujou as-is, bez jakykoli zaruky ze to bude fungovat jeste zejtra. Kdyz se M$ nebo google nebo kdokoi rozhodne, ze tu appku kterou zrovna ty pouzivas zrusi, tak mas proste smulu.

- Někdo ze dne na den zruší appku, kterou používá třeba 50 a nebo 500 tisíc userů? Proč by to dělal a ještěktomu ze dne na den? To se někdy stalo?
- Proč by měl někdo (třeba na Google Apps...) potřebovat support.. třeba proto, že na klávesnici nejde enter?-)
- Ze dne na den může nepřijít vlastní zaměstnanec. Ze den na den může ukrást data vlastní zaměstnanec. Je to nejmíň  milionkrát pravděpodobnější.

Jako sorry, ale mě tyhlety argumenty přijdou jako zoufalost.

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #27 kdy: 14. 07. 2016, 09:31:26 »
No a v tom je to kouzlo - diky mnozstvi lidi kteri to pouzivaji a kteri se o to staraji ten support nepotrebuju. A kdyz to zariznou? No tak to zariznou. Stejne jako to zarizl ted Evernote. A zboril se svet? Nezboril.

Problem je v tom, ze sysadmin zije ve svem svete ktery je zalozen na tom, ze musi veskere IT fungovat, aby prezil. Ne nemusi.

A krom toho neexistuji takove aplikace ktere bych mohl mit u sebe a pritom dosahovali z meho pohledu aspon setiny kvalit a potreb ktere mam od nekterych cloudovych sluzeb. Treba stack GMail - Inbox - Docs - Keep mi nedokazes nahradit nicim co bych mohl mit u sebe.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

j

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #28 kdy: 14. 07. 2016, 09:36:58 »
A ty si jako myslis, ze ti nekdo v cmoudu poskytne jakekoli support bez toho abys ho zaplatil? lool Vsechny cmoudy fungujou as-is, bez jakykoli zaruky ze to bude fungovat jeste zejtra. Kdyz se M$ nebo google nebo kdokoi rozhodne, ze tu appku kterou zrovna ty pouzivas zrusi, tak mas proste smulu.

- Někdo ze dne na den zruší appku, kterou používá třeba 50 a nebo 500 tisíc userů? Proč by to dělal a ještěktomu ze dne na den? To se někdy stalo?
- Proč by měl někdo (třeba na Google Apps...) potřebovat support.. třeba proto, že na klávesnici nejde enter?-)
- Ze dne na den může nepřijít vlastní zaměstnanec. Ze den na den může ukrást data vlastní zaměstnanec. Je to nejmíň  milionkrát pravděpodobnější.

Jako sorry, ale mě tyhlety argumenty přijdou jako zoufalost.

Nj, google vubec nezrusil trebas ... trebas picassu. A pokud nekdo napise, ze nepotrebuje support, tak je to trotl, co si doma hraje s kacerem, a ne podnikatel nebo firma. Stejne jako se dnes a denne nevalej na netu data ze vsemoznych cmoudu ... treba v M$ cmoudu se vubec neslo dostat k datum libovolnyho uzivatele ...

kdr

Re:Zkušenosti s cloudem v ČR
« Odpověď #29 kdy: 14. 07. 2016, 09:57:44 »
- Tak to zařízne, nestane se to ze dne na den a zmigruje s ev pohodě jinam. Co řešíte?
- S tím kačerem si hrajou fy se stomilionovými obraty.