Reklamace smartphonu - vrácení peněz

Karel Guth

Reklamace smartphonu - vrácení peněz
« kdy: 09. 07. 2016, 06:22:48 »
Již třikrát jsem reklamoval telefon, v prvních dvou případech pro problémy se SIM moduly, po třetí pro problém s nabíječkou. Všechny tyto problémy byly vyřešeny. Nyní mi odešly originální sluchátka - je nefunkčnost sluchátek důvodem ke čtvrté oprávněné reklamaci a tím pádem ke vrácení peněz? Není to jen nepatrná závada?


Re:Reklamace smartphonu - vrácení peněz
« Odpověď #1 kdy: 09. 07. 2016, 10:32:15 »
Dnes už pravidlo tří reklamací stejné věci neplatí, v zákoně je to dnes obecněji:

Citace
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Ve vašem případě připadá v úvahu „větší počet vad“. V tomto případě nezáleží na tom, zda je to nepatrná nebo podstatná závada. Záleží tedy na tom, zda ty čtyři závady jsou „větší počet“.

Já bych zkusil tvářit se, že patříme na Západ. Máte pocit, že se na tom telefonu pořád něco rozbíjí, nevěříte, že když vám teď vymění sluchátka, nerozbije se za chvíli něco dalšího? Pokud ano, pak je to „větší počet vad“. Zacházíte s tím telefonem přiměřeně? Pokud ano, požadujte odstoupení od smlouvy. Slušný obchodník vám to uzná a nebude se s vámi dohadovat, jestli je nebo není to „větší počet vad“. Pokud vám to neuzná, budete vědět že patří na Východ a že u něj příště nemáte nakupovat. To je to hlavní. Méně podstatné pak je, jestli se s ním budete dohadovat, případně jestli s tím půjdete až k soudu.