V čem vytvářet fyzikální applety?

Luinthoron

V čem vytvářet fyzikální applety?
« kdy: 02. 12. 2015, 23:13:29 »
Ahoj,

chtěl bych se pustit do vytváření vlastních webových fyzikálních appletů. Chtěl bych se vyhnout Javě, protože většina dosavadních appletů ji vyžaduje a jako učitel neustále bojuju s její podporou na různých počítačích. Potřeboval bych poradit, v čem je ideálně začít vytvářet, protože mi připadá, že možností je hodně, a nevím, co vybrat. Moje programovací zkušenosti se omezují na nějaké fyzikální výpočty v C++ a něco málo Python.

Díky moc.


javaman

Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
« Odpověď #1 kdy: 02. 12. 2015, 23:25:29 »
Java je nejlepší, není důvod se jí vyhybat. To je jako možnost jezdit ve Ferrari, ale dobrovolně si vybrat Dacii.

Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
« Odpověď #2 kdy: 02. 12. 2015, 23:38:57 »
Šlo by použít html5 + nějaký javascriptový framework pro hry.

Nicméně pokud je to pro výuku, tak bych klidně pokračoval v javě a kdyžtak použil appletviewer (abych nemusel řešit javu v prohlížečích).

Anebo bych applet nahradil java web startem a napsal to jako normální appku.

Javascript je specifický jazyk, pokud to není nezbytně nutné, tak bych se s ním nezatěžoval.

Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
« Odpověď #3 kdy: 03. 12. 2015, 01:42:19 »
Vyborne se applety delaji ve Wolfram Mathematica - ale clovek samozrejme potrebuje licenci (na tvorbu, prehravac s pluginem do prohlizece je zdarma). Zminuju spis kvuli jednoduchosti a rozsahlym schopnostem, ne ze by to bylo idealni z hlediska kompatibility (doinstalovani cdf playeru).

Mozna by slo pouzit pygame?

uetoyo

Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
« Odpověď #4 kdy: 03. 12. 2015, 10:25:50 »
ProcessingJS, pokud máte zkušenosti s Javou koukněte také na klasický Processing.
http://processingjs.org/


Mirek

Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
« Odpověď #5 kdy: 03. 12. 2015, 15:26:01 »
ProcessingJS, pokud máte zkušenosti s Javou koukněte také na klasický Processing.
http://processingjs.org/
Přesně tak. Chtěl jsem napsat to samé.

Zdenek Henek nereg

Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
« Odpověď #6 kdy: 03. 12. 2015, 16:41:35 »
ProcessingJS, pokud máte zkušenosti s Javou koukněte také na klasický Processing.
http://processingjs.org/
Přesně tak. Chtěl jsem napsat to samé.

a jako bonus je tady primo kniha, ktera popisuje jak na modelovani fyzikalnich jevu v processingu.

http://natureofcode.com/

vic knih viz https://www.processing.org/books/

pozor www.processingjs.org je javascriptova implementace processingu a nejsem si jisty jestli vse pobezi jak ma i na webu. Zalezi jak je implementovana Box2D v javascriptu.

http://natureofcode.com/book/chapter-5-physics-libraries/


MMN

Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
« Odpověď #8 kdy: 05. 12. 2015, 22:36:17 »
ipython notebook / Jupyter.

fedorac

Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
« Odpověď #9 kdy: 09. 12. 2015, 10:22:49 »
ten internet je hroznej, clovek hleda neco a skonci nekde uplne jinde ... a x hodin v coudu :)

tohle taky vypada zajimave ;)

http://julialang.org/