Záruka na systém koupený s počítačem

Jann

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #60 kdy: 09. 04. 2015, 12:12:18 »
Jednoduchy, pisemne a dolozitelne (= na dorucenku) jim zaslat vyzvu, ze vzhedem k tomu ze nevyridili reklamaci v zakonne lhute pozadujes odstoupeni od smlouvy a v opacnem pripade ze na ne podavas zalobu, za kterou zaplatej naprosto minimalne 15k navrch. Pripadne si to nech napsat od pravnika jako predzalobni vyzvu (on to orazitkuje). Zaplatis za to petikilo a to petikilo po nich VCETNE dalsich nakladu (cestovani ta a zpet ...) chtej uhradit jako naklady reklamace. Na to mas narok.

Kdyz nekdo chce vyjebat stebou, je treba vyjebat s nim. Jo a napis sem co je to zac.
Velmi dobře radíš... jen co je pravda....

Nedávno takto radili právníci že se mají lid soudit o poplatky s bankami, že to nemají šanci prohrát. Dnes někteří co se soudili, čelí exekucím na neproplacené poplatky.

Dám ti radu, či návrh. Dohodni se s tazatelkou, a převezmi tu reklamaci. Kdy uspěješ, rozhodně se ti bude odměna hodit.

Otázka není zda vyřídili, či nevyřídili v zákonné lhůtě, ale uznali to jako reklamaci ?
Je od toho reklamační protokol ? Jak zní ?

Bez těchto informací je vše jen jedna paní povídala, že ji to nevyřídili. Nezastávám se prodejce, jsou to pěkní zmetci, ale mnoho věcí reklamovaných jsou pofiderní

Cece, ty mas ve vocich poradne nasrano ze? Je tu naprosto jasne napsano, ze vratili NB s novym diskem ale v nefunkcnim stavu. Tudiz reklamaci zcela zjevne uznali. Reklamaci nelze neuznat expost a pripadne neuznani narozdil od uznani musi byt zduvodneno.

Nemluve o tom, soudy v podobnych pripadech v 90% rozhoduji ve prospech zakaznika, a nazor prodejce je ve vetsine pripadu ani nezajima, protoze jde prevazne o tzv bagatelni spory.

No nevim, radeji bych na tve pravni rady moc nedal… Staci si projit tu nedavnou debatu o pracovnim pravu aby si clovek udelal nazor, ze v pravu jsi totalne mimo.  :)


Sten

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #61 kdy: 09. 04. 2015, 12:42:25 »
Jistě, veškeré náklady lze nárokovat soudně. V rámci reklamace ti prodejce takové náklady neuzná a neproplatí.

V rámci reklamace se takové nároky vyplácejí celkem běžně. Ono když někomu hrozí, že to po něm budete vymáhat soudně, velmi pravděpodobně vyhrajete a on kromě dvou tisíc za posudek zaplatí ještě dvacet za soud, rychle si to rozmyslí.

SIce u soudu to nemá váhu znaleckého posudku, avšak cena nějakých 350-400Kč není až tolik. A náklady jsou to účelně vynaloženy, neboť se jedná o zjištění stavu.

A také máš následně jistotu, že ty máš pravdu, a znalec ti to pak kulatým razítkem potvrdí. Je to na každém jak se rozhodne postupovat.

Nemá to vůbec žádnou váhu, protože máte příslušný předmět a můžete tak vadu kdykoliv předvést před soudem či znalcem; není tak potřeba žádné svědecké výpovědi. Znalec nepotvrdí nic, co mu napíše někdo jiný, ale provede vlastní zkoušku úplně stejně, jako kdyby to žádný další servis neviděl (dokonce to může dopadnout i hůře, pokud do toho bude vrtat nějaký jiný servis, klidně pak může ve znaleckém posudku být, že znalec nemůže prokázat, že vadu nezpůsobil ten servis, co do toho šťoural). Z toho důvodu nejde o účelně vynaložené peníze a nemáte právo je nárokovat (v rámci reklamace to můžete zkusit a prodejce vám třeba vyhoví, ale soud to nejspíš bude ignorovat).

Ano soud může, a i dělá to, nechat vypracovat svůj znalecký posudek, neboť tento bude třetí v řade. Protože pokud ty jako zákazník si posudek necháš udělat, stejné právo bude mít i prodejce a udělá to (pak jsou to dvojnásobné náklady), a protože posudek prodejce bude jiný (opačný) než tvůj jako zákazníka, pak soud nemá jinou možnost, než nechat zpracovat ještě jeden.... náklady pak platí ten co prohraje.

Jak víte, že posudek prodejce bude opačný? Jak víte, že vůbec nějaký nechá udělat? Prodejce se většinou jen snaží zákazníka zastrašit, jakmile ale ten přijde s posudkem, že je to vada výrobku, tak rychle couvne. Nemá smysl nechat udělat další posudek za dalších několik tisíc, který nejspíš řekne to samé, natož s tím jít k soudu za desetinásobek.

Nevím, kde jsi vzal, že zákazníkovi stačí předvést nefunkčnost laptopu v soudní síni. To jsi viděl v americkém filmu ne ?
Soud nebude na nějaké předvádění reflektovat. Už jen z toho principu, že soudce není IT odborník, a neumí posoudit, jestli je to v pořádku či nikoliv. Bude požadovat vždy papír s kulatým razítkem znalce.

Nevím, kolik soudních sporů jste už řešil, ale soud zjišťuje stav věci, a jestli je na to potřeba znalecký posudek nebo ne, je čistě na jeho zvážení. Pokud věc viditelně nefunguje a lze (i svědecky) prokázat, že to způsobil prodejce nedbalou opravou (úplně stačí, že před výskytem reklamované vady to fungovalo), tak ani není znalecký posudek potřeba. Znalecký posudek se většinou dělá, pokud soud nedokáže rozhodnout, jestli vadu způsobil prodejce nebo zákazník (po 6 měsících od prodeje neplatí fikce skryté vady při předání), ne ohledně toho, jestli to funguje nebo ne, to bývá očividné.

Záruka na OS Windows je tak problematická, že od ní dává i M$ ruce pryč a říká OEM.... řešte si to s prodejcem.

Což je problém prodejce a vás jako zákazníka to nemusí vůbec zajímat.

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #62 kdy: 09. 04. 2015, 21:51:37 »
Jistě, veškeré náklady lze nárokovat soudně. V rámci reklamace ti prodejce takové náklady neuzná a neproplatí.

V rámci reklamace se takové nároky vyplácejí celkem běžně. Ono když někomu hrozí, že to po něm budete vymáhat soudně, velmi pravděpodobně vyhrajete a on kromě dvou tisíc za posudek zaplatí ještě dvacet za soud, rychle si to rozmyslí.
Dobře jsi napsal "velmi pravděpodobně vyhrajete"  ale jsi absolutně jistý že vyhraješ ?
I v tom článku je dole vyjádřeno vše, tedy možné jsou všechny varianty.

A o tom, že by se běžně vyplácely i náklady na posudek.... Je otázkou na jaký výrobek.
U bot a podobného zboží bych tomu i věřil. Dokonce v případě HW bych tomu TAKY věřil, ale u OS ?

jen tak lehce, který soudní znalec by posoudil zda ten OS funguje či ne ?

A poslední.... já nerozporuji oprávněnost. ALE, nepletu-li se laptopy se dodávají na prodejně ve stavu zvaném preinstalace.

A jak jsem pochopil tato preinstalace fungovala dobře.... problém je s výsledným produktem tohoto procesu, tedy s nainstalovaným OS.... pokud tedy byl laptop koupený s OS Windows OEM.

Opravdu bych chtěl vidět výsledek toho soudního procesu, nebo alespoň znalecký posudek, který by striktně řekl, že stav při prodeji JE stav z nainstalovaným OS Windows. A tedy uvedení do původního stavu při prodeji, je o že tam mám nainstalovaný OS, včetně driverů, účtů a pod....

Možná jen trochu přehlížíte to o čem píši.
Fakt neznám prodejce, který by prodával s FUNKČNÍM nainstalovaným OS Windows, tj. ve stavu kdy mohu po zapnutí PC/laptopu dát start a jít na internet.
Nebo vy takového znáte ?


SIce u soudu to nemá váhu znaleckého posudku, avšak cena nějakých 350-400Kč není až tolik. A náklady jsou to účelně vynaloženy, neboť se jedná o zjištění stavu. A také máš následně jistotu, že ty máš pravdu, a znalec ti to pak kulatým razítkem potvrdí. Je to na každém jak se rozhodne postupovat.

Nemá to vůbec žádnou váhu, protože máte příslušný předmět a můžete tak vadu kdykoliv předvést před soudem či znalcem; není tak potřeba žádné svědecké výpovědi. Znalec nepotvrdí nic, co mu napíše někdo jiný, ale provede vlastní zkoušku úplně stejně, jako kdyby to žádný další servis neviděl (dokonce to může dopadnout i hůře, pokud do toho bude vrtat nějaký jiný servis, klidně pak může ve znaleckém posudku být, že znalec nemůže prokázat, že vadu nezpůsobil ten servis, co do toho šťoural). Z toho důvodu nejde o účelně vynaložené peníze a nemáte právo je nárokovat (v rámci reklamace to můžete zkusit a prodejce vám třeba vyhoví, ale soud to nejspíš bude ignorovat).
Ale já nepsal, že znalec potvrdí co napsal někdo jiný. Psal jse, že budete mít jistotu, že jit za znalcem není blbost.
A JAK vrtal ? Neinvazivní metoda, znamená bez změn, a rozebírání. V podstatě si takovou diagnostiku můžete udělat i SÁM, pokud víte jak. Dokonce většina laptopů tyto diagnostické procesy má přímo v biosu a jsou originální od výrobce HW.
A spuštění OS z CD a zjištění stavu HDD, vč. S/N není nějaký štoural.


Jak víte, že posudek prodejce bude opačný? Jak víte, že vůbec nějaký nechá udělat? Prodejce se většinou jen snaží zákazníka zastrašit, jakmile ale ten přijde s posudkem, že je to vada výrobku, tak rychle couvne. Nemá smysl nechat udělat další posudek za dalších několik tisíc, který nejspíš řekne to samé, natož s tím jít k soudu za desetinásobek.
A kde máte jistotu, že nebude ?
Normální prodejce, pošle HW do autorizovaného servisu. A tam buď uznají či ne. V podstatě je to prodejci JEDNO. Protože pokud to uznají, jeho to nestojí nic (max doprava), pokud to neuznají, zaplatí to zákazník.

V případě sporů při reklamaci, to řeší opět tento autorizovaný servis.

V případě vrácení peněz prodejci refunduje tyto peníze jeho dodavatel. Protože to jde od dovozce atd....

Tady však pokud se nepletu, na počátku se nebavilo o vadě HW, resp. HW tedy HDD je údajně vyměněn za nový.
Ale otázka byla, že nefunguje OS který na tom HDD je.


Nevím, kolik soudních sporů jste už řešil, ale soud zjišťuje stav věci, a jestli je na to potřeba znalecký posudek nebo ne, je čistě na jeho zvážení. Pokud věc viditelně nefunguje a lze (i svědecky) prokázat, že to způsobil prodejce nedbalou opravou (úplně stačí, že před výskytem reklamované vady to fungovalo), tak ani není znalecký posudek potřeba. Znalecký posudek se většinou dělá, pokud soud nedokáže rozhodnout, jestli vadu způsobil prodejce nebo zákazník (po 6 měsících od prodeje neplatí fikce skryté vady při předání), ne ohledně toho, jestli to funguje nebo ne, to bývá očividné.
No soudní spory nevedu. Reklamací jsem řešil pro klienty hodně.... evidenci nevedu, snad tisíce ? Z 90% problém byl v komunikaci, (např. prodejce nechápal co klient říká, a reklamoval v záručním servise jinou vadu, než byla) a nebo v přístupu.

Jak chceš svědecky prokázat, že před opravou fungovala věc dokonale a po opravě již nefungovala tak dokonale ?
Když vlastně funguje, ale jen jinak než před opravou ?

A nepletu-li se, tak tady na úvodu zaznělo, že to FUNGUJE ale BLBĚ

A tedy znovu ta samá otázka. Je prodejce (nezastávám se jej) odpovědný za funkčnost preinstalace OS nebo za nainstalovaný OS když tuto instalaci prodejce nedělal ?

Záruka na OS Windows je tak problematická, že od ní dává i M$ ruce pryč a říká OEM.... řešte si to s prodejcem.
Což je problém prodejce a vás jako zákazníka to nemusí vůbec zajímat.
Viz výše, za co vlastně prodejce odpovídá ? Když prodejce tam tento vázaný SW = OS ve stavu PREINSTALACE nedal, neboť jej takto dostal od dodavatele....

Odpovídá za preinstalaci, neboť tam tam je v okamžiku prodeje ? Nebo až za výsledný produkt tedy nainstalované funkční OS Windows ?

A jak je to v případě preinstalace opensource OS FreeDOS ?

Obávám se, že dokud takový spor někdo nedá k soudu a soud nějak nerozhodne, budeme se tady hádat hodně dlouho.

Přiznám se, že osobně mám štěstí. Buď laptopy nemají 2 roky vadu žádnou, a nebo sice mají, ale zákazník to nenese prodejci ale vyřizuji to osobně. A tak vždy jde-li to, před reklamací je prováděn image původního OS (již nainstalovaného vč. app SW a dat) a tento image po vyřízení reklamace se nahrává zpět. Takže je 100% původního stavu při prodeji, tedy vyjma např. vyměněného HDD.

A protože to testujeme sami, víme zda a jak to bylo opraveno. 
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---

nobody

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #63 kdy: 09. 04. 2015, 22:34:27 »
po koupi - rozbalit -> dokonceni instalace -> funguje dobre
po reklamaci - rozbalit -> dokonceni instalace -> funguje blbe

rozdil mezi "po koupi" a "po reklamacei" je DOBRE Vs BLBE, ma za to byt zodpovedny zakaznik ???

Sten

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #64 kdy: 09. 04. 2015, 23:37:22 »
Dobře jsi napsal "velmi pravděpodobně vyhrajete"  ale jsi absolutně jistý že vyhraješ ?
I v tom článku je dole vyjádřeno vše, tedy možné jsou všechny varianty.

Pokud ta firma reklamaci odmítla a po zpracování posudku přijala, pak jsem si výhrou jistý.

A o tom, že by se běžně vyplácely i náklady na posudek.... Je otázkou na jaký výrobek.
U bot a podobného zboží bych tomu i věřil. Dokonce v případě HW bych tomu TAKY věřil, ale u OS ?

V čem se předinstalovaný OS z hlediska občanského zákona liší od rozvázaných tkaniček v botách, jejichž zavázáním teprve vznikne problém?

jen tak lehce, který soudní znalec by posoudil zda ten OS funguje či ne ?

Kterýkoliv, který se specializuje na IT, třeba tento (první výsledek na hledání v Googlu). Jinak zde nejde o problém, jestli OS funguje (i servis uznává, že nefunguje), ale kdo za to může.

A poslední.... já nerozporuji oprávněnost. ALE, nepletu-li se laptopy se dodávají na prodejně ve stavu zvaném preinstalace.

A jak jsem pochopil tato preinstalace fungovala dobře.... problém je s výsledným produktem tohoto procesu, tedy s nainstalovaným OS.... pokud tedy byl laptop koupený s OS Windows OEM.

Opravdu bych chtěl vidět výsledek toho soudního procesu, nebo alespoň znalecký posudek, který by striktně řekl, že stav při prodeji JE stav z nainstalovaným OS Windows. A tedy uvedení do původního stavu při prodeji, je o že tam mám nainstalovaný OS, včetně driverů, účtů a pod....

Možná jen trochu přehlížíte to o čem píši.
Fakt neznám prodejce, který by prodával s FUNKČNÍM nainstalovaným OS Windows, tj. ve stavu kdy mohu po zapnutí PC/laptopu dát start a jít na internet.
Nebo vy takového znáte ?

Televize se dodává zabalená v krabici a bez nastavených programů, přesto se záruka vztahuje i na funkčnost, kterou můžete využít až po vybalení a vyhledání multiplexů. Pračka se dodává s bubnem přimontovaným k transportnímu zajištění (dokonce se podle návodu k použití jinak dodávat nesmí), přesto se záruka vztahuje i na odmontovaný buben. Nastavení předinstalovaného OS pomocí průvodce, který se automaticky spustí, je uvedení do provozu jako kterékoliv jiné.

Ale já nepsal, že znalec potvrdí co napsal někdo jiný. Psal jse, že budete mít jistotu, že jit za znalcem není blbost.
A JAK vrtal ? Neinvazivní metoda, znamená bez změn, a rozebírání. V podstatě si takovou diagnostiku můžete udělat i SÁM, pokud víte jak. Dokonce většina laptopů tyto diagnostické procesy má přímo v biosu a jsou originální od výrobce HW.
A spuštění OS z CD a zjištění stavu HDD, vč. S/N není nějaký štoural.

Ano, můžete si to udělat sám nebo v servisu, ale jak jsem psal, můžete mít problém s vymáháním nákladů.

Je otázka, jestli to ten servis udělá správně. Když se rozhodnou ten laptop otevřít a disk vyjmout, třeba protože ten notebook nemá CD mechaniku či jim to přijde jen špatně zapojené, po prodejci už možná nic nevymůžete (do zapojení HDD bylo zasaženo, takže pokud je problém s HDD, pak může prodejce tvrdit, že to způsobil ten servis) a bude mnohem těžší to vymáhat z toho servisu.

Jak jsem psal, pokud bych do takového průzkumu investoval, tak rovnou do znaleckého posudku. Znalec vám zadarmo po zběžném ohlédnutí řekne, jestli to pravděpodobně má cenu zkoušet, a náklady na znalecký posudek se vymáhají snadno.

Normální prodejce, pošle HW do autorizovaného servisu. A tam buď uznají či ne. V podstatě je to prodejci JEDNO. Protože pokud to uznají, jeho to nestojí nic (max doprava), pokud to neuznají, zaplatí to zákazník.

V případě sporů při reklamaci, to řeší opět tento autorizovaný servis.

V případě vrácení peněz prodejci refunduje tyto peníze jeho dodavatel. Protože to jde od dovozce atd....

Při prodejích mezi podnikateli (kde neplatí závazky ze smluv se spotřebitelem, hlavně § 1812) platí často jen rok záruky. Delší (spotřebitelská) záruka pak jde na účet prodejce a za opravu platí. To je typický problém různých malých prodejců, kteří nemají záruční smlouvy s dodavateli. Častá je také nějaká spoluúčast (nevím, jestli i u HW). Je to samozřejmě problém prodejce, ale může to být důvod, proč zkouší zákazníka odehnat.

Tady však pokud se nepletu, na počátku se nebavilo o vadě HW, resp. HW tedy HDD je údajně vyměněn za nový.
Ale otázka byla, že nefunguje OS který na tom HDD je.

Ano, což může být způsobeno mimo jiné vadným HDD, proto se to tu probíralo jako jedna varianta.

Jak chceš svědecky prokázat, že před opravou fungovala věc dokonale a po opravě již nefungovala tak dokonale ?
Když vlastně funguje, ale jen jinak než před opravou ?

A nepletu-li se, tak tady na úvodu zaznělo, že to FUNGUJE ale BLBĚ

Podle zákona to nefunguje, pokud vada brání běžnému užití. Podle popisu to sice naběhne, ale nedá se to používat, tedy ve smyslu zákona to nefunguje.

A tedy znovu ta samá otázka. Je prodejce (nezastávám se jej) odpovědný za funkčnost preinstalace OS nebo za nainstalovaný OS když tuto instalaci prodejce nedělal ?

Prodejce je odpovědný za funkčnost věci, pokud byla použita podle návodu k obsluze nebo obvyklým způsobem. Instalace OS z předinstalačního obrazu je z hlediska zákona totéž, jako třeba smontování skříněk IKEA podle přiloženého návodu. IKEA je pořád odpovědná za to, že panty na skříňky sedí a fungují, přestože nebyly na ty skříňky namontovány při prodeji, ale byly dodány v krabici (či koupeny samostatně jako kompatibilní) a namontovány zákazníkem.

Viz výše, za co vlastně prodejce odpovídá ? Když prodejce tam tento vázaný SW = OS ve stavu PREINSTALACE nedal, neboť jej takto dostal od dodavatele....

Zákazník to koupil od prodejce a ten za prodanou věc plně odpovídá. Prodejce může kvůli opravě odkázat zákazníka na třetí stranu (autorizovaný servis), ale je čistě na zákazníkovi, jestli to využije nebo ne.

Odpovídá za preinstalaci, neboť tam tam je v okamžiku prodeje ? Nebo až za výsledný produkt tedy nainstalované funkční OS Windows ?

Odpovídá za to, že se výrobek dá používat ve shodě s návodem k použití nebo obvyklým způsobem, tedy i za nainstalovaný funkční OS, pokud byl nainstalován z předinstalačního obrazu.

A jak je to v případě preinstalace opensource OS FreeDOS ?

Odpovídá za to, že nainstalovaný FreeDOS funguje. Pokud tam dáte jiný OS, pak jste provedl zásah do produktu a prodejce za vady vzniklé tímto zásahem neodpovídá, s výjimkou případů, kdy prodejce inzeroval, že to s daným OS funguje, a neprokázal*, že vada vznikla instalací daného OS jinak, než podle návodu k tomu notebooku (OS, ovladačům, …) či obvyklým způsobem.

* Pravděpodobně. Po 6 měsících od koupi to může být zákazník, kdo to bude muset prokázat, ale to záleží na konkrétním případu, jelikož důkazní břemeno je sdílené.


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #65 kdy: 10. 04. 2015, 00:12:39 »
Panove, je hezke, jak to tady resite, ale vsimli jste si, ze tazatelka se na nas vykvakla a neinformuje o tom, jak to probiha? V lepsim pripade ted nekde tluce prodejce po hlave obcanskym zakonikem, ale asi to tu uz necte.

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #66 kdy: 10. 04. 2015, 08:38:37 »
Ale to nevadí... jen je nech ať se perou :)

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #67 kdy: 10. 04. 2015, 18:58:29 »
Ale to nevadí... jen je nech ať se perou :)
Tady se nikdo nepere, jenom PetrTv sem posílá svoje absurdní myšlenky a Sten se snaží na ně trpělivě odpovídat.

Dobře jsi napsal "velmi pravděpodobně vyhrajete"  ale jsi absolutně jistý že vyhraješ ?
Když mám chuť na pomeranč, tak vím, že v supermarketu ho velmi pravděpodobně budou mít a že mi ho prodají.
Ale můžu si tím být absolutně jistý? Nemůžu. Tak na pomeranč raději zapomenu. (aspoň pokud budu uvažovat stejným stylem jako PetrTV.)
Filip Jirsák: "Úplně stejně se ale jedná o podvod, když uživatel zamlčí provozovateli webu, že blokuje reklamu."

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #68 kdy: 12. 04. 2015, 10:02:32 »
Ale to nevadí... jen je nech ať se perou :)
Tady se nikdo nepere, jenom PetrTv sem posílá svoje absurdní myšlenky a Sten se snaží na ně trpělivě odpovídat.
Jistě, pro někoho jsou tyto myšlenky absurdní.
Vycházíte z předpokladu, že zákazník je absolutní pán, a vždy má pravdu.
Zajisté tomu chci také věřit, stejně jako tomu, že se soud vždy postaví na stranu zákazníka a bude uvažovat "selsky"

Zkušenosti, které mám, toto výše uvedené tvrzení však nepotvrzují ve 100%.

Tak jak popisujete že se má kupovaný výrobek se systémem "dodělej sám" fungovat dobře jak po koupi tak po reklamaci, je stav který má být, a já s tím souhlasím.

ALE uvědomujete si, že předpokládáte odpovědnost prodejce i za Vaše chyby tedy ?
Někdo tady spomínal IKEA výrobky, chcete tvrdit, že když tu skříňku podle návodu složíte špatně, tak zreklamujete toto špatné složení ?

A ptal sem se (pochopitelně odpověď nedostanu) zda po reklamaci dostala tazatelka laptop s preinstlací, nebo s NAINSTALOVANÝM

Citace: slowthinker link=topic=11006.msg127383#msg127383 date=1428685109
[quote author=PetrTv. link=topic=11006.msg127328#msg127328 date=1428609097
Dobře jsi napsal "velmi pravděpodobně vyhrajete"  ale jsi absolutně jistý že vyhraješ ?
Když mám chuť na pomeranč, tak vím, že v supermarketu ho velmi pravděpodobně budou mít a že mi ho prodají.
Ale můžu si tím být absolutně jistý? Nemůžu. Tak na pomeranč raději zapomenu. (aspoň pokud budu uvažovat stejným stylem jako PetrTV.)
[/quote]
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #69 kdy: 12. 04. 2015, 10:09:04 »
Když mám chuť na pomeranč, tak vím, že v supermarketu ho velmi pravděpodobně budou mít a že mi ho prodají.
Ale můžu si tím být absolutně jistý? Nemůžu. Tak na pomeranč raději zapomenu. (aspoň pokud budu uvažovat stejným stylem jako PetrTV.)
Nevím srovnávat supermarket a koupi pomeranče s soudním procesem, je fakt trochu legrační.

Když budeš mít chuť na pomeranč a zajdeš do supermarketu, není jistota ŽE SI HO KOUPÍŠ, pravděpodobně tam ho mít budou, ale existuje jisté nezanedbatelné riziko, že zajisté nemusí být pro tebe dostatečně dobré, mohou být plesnivé, malé, drahé.

Jenže to by jsi musel trochu více uvažovat nad ostatními možnostmi.

Jenže pomeranč tě bude stát jen pár korun, prohraný soudní spor trochu více.

Ale to je jedno.
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---

Sten

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #70 kdy: 12. 04. 2015, 11:24:16 »
ALE uvědomujete si, že předpokládáte odpovědnost prodejce i za Vaše chyby tedy ?
Někdo tady spomínal IKEA výrobky, chcete tvrdit, že když tu skříňku podle návodu složíte špatně, tak zreklamujete toto špatné složení ?

Pokud složíte skříňku podle návodu a nebude fungovat, pak je to chyba návodu a tedy i prodejce.

A ptal sem se (pochopitelně odpověď nedostanu) zda po reklamaci dostala tazatelka laptop s preinstlací, nebo s NAINSTALOVANÝM

Nevíme, ale je to celkem irelevantní, nevím o tom, že by se preinstalace dala doinstalovat špatně.

nobody

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #71 kdy: 12. 04. 2015, 12:05:14 »
rozdil mezi preinstalaci a nainstalaci je v kroku:
kde jste, kolik je, jake chcete jmeno, jake heslo, jste doma nebo v praci ?
tedy absolutne bezpredmetne toto porad resit :)

toto nelze odcvakat spatne tak aby pricinou problemu jsi byl ty,
naproti tomu nabytek samozrejme lze slozit spatne mnoha zpusoby,
kdy v lepsim pripade jen neco nedolejha, v horsim neco krupne

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #72 kdy: 13. 04. 2015, 08:23:28 »
ALE uvědomujete si, že předpokládáte odpovědnost prodejce i za Vaše chyby tedy ?
Někdo tady spomínal IKEA výrobky, chcete tvrdit, že když tu skříňku podle návodu složíte špatně, tak zreklamujete toto špatné složení ?
Pokud složíte skříňku podle návodu a nebude fungovat, pak je to chyba návodu a tedy i prodejce.
Asi jste nezažil zamítnutou reklamaci z důvodu neodborné montáže

A ptal sem se (pochopitelně odpověď nedostanu) zda po reklamaci dostala tazatelka laptop s preinstlací, nebo s NAINSTALOVANÝM
Nevíme, ale je to celkem irelevantní, nevím o tom, že by se preinstalace dala doinstalovat špatně.
ano já toto jsem zažil.
Při průběhu preinstlace vyskočili chyby, a výsledek byl taky špatný. Chyba byla v image, nikoliv v HDD
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #73 kdy: 13. 04. 2015, 08:27:18 »
rozdil mezi preinstalaci a nainstalaci je v kroku:
kde jste, kolik je, jake chcete jmeno, jake heslo, jste doma nebo v praci ?
tedy absolutne bezpredmetne toto porad resit :)
toto nelze odcvakat spatne tak aby pricinou problemu jsi byl ty,
Já s tebou souhlasím.

Pouze jsem vyjádřil otázku a názor, zda ji byl vrácen laptop s touto preinstalací, či již plně nainstalovaný. Což se ale již nedozvíme.

Jestli tedy nefunkční byl jimi nainstalovaný OS, a nebo byla nefunkční preinstalace, či po proběhnutí preinstalace se následný nainstalovaný OS chová podivně.
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---

Sten

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #74 kdy: 13. 04. 2015, 13:12:34 »
Asi jste nezažil zamítnutou reklamaci z důvodu neodborné montáže.

Pokud je v návodu uvedeno, že to vyžaduje odbornou montáž, a spotřebitel to namontuje neodborně, tak to přeci je v rozporu s návodem. Pokud to tam uvedeno není, pak to odbornou montáž nevyžaduje a tento důvod zamítnutí reklamace je nelegální.

ano já toto jsem zažil.
Při průběhu preinstlace vyskočili chyby, a výsledek byl taky špatný. Chyba byla v image, nikoliv v HDD

Pokud byla image špatně, tak za to přeci nemůže chybná doinstalace uživatelem.