Notebook pro World of Tanks

flack

Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #30 kdy: 08. 04. 2015, 12:41:54 »
co_to ja to s wine tiez uz vzdal. Tu niekde skoncil moj posledny pocin https://www.youtube.com/watch?v=HSumDCShrHs s wine a playonlinux. Je to sice fajn niekomu to staci.

Ale dnes pouzivam uz KVM VGA Passthrough a to je uz virtual s takmer nativnym vykonom VGA karty.

co_to a videl si ten screenshot? http://alicekarch.sweb.cz/screen.jpg na mna to posobilo ze tam je privela detailov, odrazov na to ze to bezi na malom rozlisleni a nizkych detailoch.


Alice

Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #31 kdy: 08. 04. 2015, 12:47:19 »
Tak jsem Vám to nahrála. Video jsem ale musela zmenšit neb nemohu na ftp nahrát větší soubor než 40MB.
Při nahrávání videa z obrazovky, ale kleslo ještě FPS na polovinu , normálně je opravdu okolo 20.
Kdy je hratelný tetris nevím , neb to jsem hrála naposledy před 20 lety :) .
Můj hráčský výkon prosím nehodnoťte , prostě jsem jen jezdila s tankem :-D


http://alicekarch.sweb.cz/wot_screen1.mkv

co_to

Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #32 kdy: 08. 04. 2015, 12:51:27 »
Na mobilu to mkv nedam, zasmeji se a okomentuji vever. :)

co_to

Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #33 kdy: 08. 04. 2015, 15:02:08 »
Uznávám, mnohem lepší než bych čekal. Žádné glitche při stínech, žádné stíny.   :D Osobně to považuji za nehratelnou katastrofu, ale to už je právě jen o úhlu pohledu, což jsem zmiňoval hned v prvním příspěvku. Osobně velice pochybuji, že si takto představuje Harvy bezproblémové hraní. J tanky nehraji a nikdy nebudu, ale nemáš žádný smysl pro taktiku a pud sebezáchovy.  :)

j

Re:WoT == FLASH?
« Odpověď #34 kdy: 08. 04. 2015, 17:13:08 »
Ok, je tam flash pro GUI (garáž) - což je logická volba, protože to není nic kritického pro hru a dá se to napsat v čemkoliv funkčním.
z těch 350MB v adresáři flash je 241MB v podadresáři video :-)
Flash na minimapu a HUD - to by si měli raději přepsat do C++, tak komplexní to není :-)

Modování multiplayerové hry - to by přece měli vyvinout maximální snahu, aby to buď nešlo, nebo aby měli všichni stejné podmínky! Začínám ztrácet iluze :-) Vidět na minimapě, kam je nepřítel otočen - to je určitě nefér a v boji zneužitelné :-( Stejně tak jako nakreslené zásahové zóny :-(

Pořád jsem ale přesvědčen, že jádro hry a engine bude normální C++ - tj. od chvíle, kdy se začne bojovat do odchodu do garáže, s výjimkou těch 2D záležitostí.

Ehm, oni naopak minimapu do flashe predelavali. Puvodne flashova nebyla, a mimo jine prave po tyhle predelavne vzroztla zatez CPU o dobrych 30%. A ses opravdu naivni, ta hra BYLA puvodne vyvijena jako FLASHOVA hricka.

Co se tyce modifikaci, to je jedna z mala veci ke ktere se tvurci stavi presne tak, jak to ma vypadat - tedy cokoli je mozne, je zaroven zcela vporadku. Ale ve hre neudelas nic jako wallhack, protoze narozdil od smejdu od EA, proste nemas data => nemas co zobrazit. Coz sebou samo nese jiny potize, ale je to jedinej spravnej pristup.
Na druhou stranu, wg jsou naprosto neschopni vyvojari, lepsi tym by udelal hru 10000x kvalitnejsi. Prikladem budiz jejich cachrovani s loginama, kdy nejdriv servery rozdelujou, pak je zase slucujou, pak vyrabej uzasnej "multicluster", kde kdyz chces hrat s kamosem, tak mas smulu ... protoze neco tak trivialniho, jako ze mas nejakej loginserver (a ani ten nemusi byt jeden) a pak mas proste hromadu hernich serveru, na kteri distribuujes jednotlivy bitky (v principu klidne kazdou na samostatny, ale to asi netreba) je nenepadne, a to, ze by pro system spottingu vyuzili GPU (co asi jinyho umi rychle a ve velkym makat s vektorama) je pro ne na urovni vyroby lode Enterprise.

... FPS je max 23 , reálně kolem 18 při hře v pohybu ... hra prostě normálně jede ... ale normálně zahraješ.
Aha, asi mame ruzne vnimani toho, co je normalni, ale 18FPS u WOT stav "zcela nehratelne". Netvrdim ze se s tim neda hrat neco pomalsiho, nejaky to MMO a pod, ale WOT rozhodne ne. Teda ... pokud delas na mape cannon fodder, tak to jo, to se pak da.

znam par takovych, kterym proste nevadi kdyz maji 30fps

hmm, na konzolich co vim je 30fps standard (natvrdo uzamcene) a kolik lidi na nich presto hraje. jestli to neni spis tim, ze mate statisticky velmi nevypovidajici okruh znamych.

casto se udava 30fps (nekdy dokonce i 24) prave jako mez hratelnosti. ale abych byl uprimny, tak jsem zazil jen malo her, ktere mi jely 30+ (na nejmensi detaily) i presto ze jsem splnoval (casto i nekolikanasobne prevysoval) minimalni pozadavky. z poslednich viniku mohu zminit treba Nosgoth - blizim se dvojnasobku vykonu predepsaneho hrou jako minimalni a stejne jsou caste poklesy fps z beznych 20-15 na nehratelnych 5 a mene... (vsimneme si, ze i "bezne" fps je hodne nizko.)

Ono by chtelo o tom neco tusit. 25FPS je na libovolny hrani naprosto vpohode. Pokud je to rock stable a pokud ... !!! HW ve skutecnosti zvladne zpracovat mnohem vic !!!!

Jako zobrazovaci frekvence je to totiz naprosto dostatecny, ale problem je v tom, ze jaksi je treba dostatecne rychle menit zobrazovanou scenu, protoze pokud hrac nevidi, tak jaksi nemuze reagovat. A to je problem nizkych FPS, protoze bezny HW zpracuje presne tolik obrazku kolik jich zobrazi.

Vem si, ze mas latenci 100ms + dalsich 50ms ti prida pri 20FPS tvoje grafarna a rekneme dalsich 50ms jeste trva dalsi zpracovani toho, co se prave stalo. Takze ve skutecnosti mas latenci 200ms. Hrac ktery ma rekneme 60FPS ma latenci nekde kolem 130ms. Tzn ma 70ms navic na to, aby te picnul. A to casto bohate staci.


noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #35 kdy: 08. 04. 2015, 17:50:20 »
jn, pokud je FPS rock-solid, tak u SP her (nebo pomalejsich MP) nemusi byt problem ani nizsi hodnota. naopak muze byt lepsi mit stabilne mene - treba kolem 25FPS, nez vecna horska draha 20-80FPS.

dalsi problem muze byt i distribuce framu v te merene sekunde (mozna popisuju znova to, co myslel "j", nejsem si 100% jisty). totiz pokud ma nekdo stabilne 60FPS ale hra jede tak, ze 0.99s se neco pocita na CPU tak se nic nevykresluje a v 0.01s se vyrendruje 60 framu (ktere se nutne navic ani nemusi zobrazit), tak to neni taky to prave orechove. obcas jsem videl tento jev popisovany jako mikro-lagy, nekterym lidem se to delo v Diablu 3 napriklad (zaseky mozna zpusobene zpracovavanim paketu?). zajimalo by me, jestli existuji nejake nastroje, ktere by popisovany jev zachytili a pripadne vizualizovali. osobne zadne neznam.

pointa tohoto prispevku je, ze jen FPS hodnota (ani jeji minimum) k mereni hratelnosti hry (ve smyslu plynulosti) nestaci.

Hmmm

Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #36 kdy: 08. 04. 2015, 17:51:38 »
Tak jsem Vám to nahrála. Video jsem ale musela zmenšit neb nemohu na ftp nahrát větší soubor než 40MB.
Při nahrávání videa z obrazovky, ale kleslo ještě FPS na polovinu , normálně je opravdu okolo 20.
Kdy je hratelný tetris nevím , neb to jsem hrála naposledy před 20 lety :) .
Můj hráčský výkon prosím nehodnoťte , prostě jsem jen jezdila s tankem :-D


http://alicekarch.sweb.cz/wot_screen1.mkv
Podla mna je toto uplne v poriadku. Beha to pekne, plynulo a mimo toho niekto na zaciatku diskusie pisal, ze si aj tak treba povypinat vsetky efekty, cize neviem o co ide.
Urcite by som si nekupoval tento notebook, ak by mi islo primarne o hry, pretoze uz coskoro nemusi stacit, ale urcite to nie je nic comu by sa dalo vysmievat este v dalsich dvoch diskusiach...

flack

Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #37 kdy: 08. 04. 2015, 18:32:04 »
Tak jsem Vám to nahrála. Video jsem ale musela zmenšit neb nemohu na ftp nahrát větší soubor než 40MB.
Při nahrávání videa z obrazovky, ale kleslo ještě FPS na polovinu , normálně je opravdu okolo 20.
Kdy je hratelný tetris nevím , neb to jsem hrála naposledy před 20 lety :) .
Můj hráčský výkon prosím nehodnoťte , prostě jsem jen jezdila s tankem :-D


http://alicekarch.sweb.cz/wot_screen1.mkv
Podla mna je toto uplne v poriadku. Beha to pekne, plynulo a mimo toho niekto na zaciatku diskusie pisal, ze si aj tak treba povypinat vsetky efekty, cize neviem o co ide.
Urcite by som si nekupoval tento notebook, ak by mi islo primarne o hry, pretoze uz coskoro nemusi stacit, ale urcite to nie je nic comu by sa dalo vysmievat este v dalsich dvoch diskusiach...

Plynulo? fuuha ved to podla mna ide horsie ako keby to bezalo na mobile. To uz WOT blitz na android mobile ide plynulejsie:D Ale chapem zjavne som jedine co zaspal dobu.


Alice: Btw sa nezda ze to hra " mladej" , ale ty:D tie uskoky. A este taka drobnost neviem naco tam mate XVM mod ak Vam to nezobrazuje statistiky.... chyba Vam tam XVM font pre tu PlayOnLinux wine "emulaciu". Potom Vam tam nebude zobrazovat tie "farebne stvorceky" , ale cisla. A mody mozu a zhorsuju plynulost hry na slabej masine. Ja by som toto "v pohode" nenazval. Mozno to v "pohode" spustis, no realne sa to od herneho zazitku tej hry vzdaluje uplne inym smerom.


A este raz pre "tazatele" kupuj dedikovanu grafiku. Pokus sa co najviac dostat hore v tejto tabulke http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html pre info ten intel 4000 do tejto kategorie nespada. Ak chces upiect CPU klidne ale inak na to zabudni. Znacky uz nikomu neradim. Kazdy vyrobca to dnes "sidi" ako sa len da. Skoda ze sa notebooky nepredavaju bez HDD uz v zaklade.

Alice

Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #38 kdy: 09. 04. 2015, 07:27:25 »
1. Taky mu ten notebook na hraní nedoporučuji . Jen jsem chtěla demonstrovat, že i na takovém kancelářském notebooku za pár kaček to je hratelné.
2. Ano, občas si taky zahraji, ale mě baví spíše artyna.
3. Kamarád co hraje WOT  má PC za 80tis :-D a furt bečí jak je to pomalé atd ...  ale to jste vy chlapi , furt je vám malo :)
4. Předtím jsme hráli na notebooku s dockem Gigabyte M1405, kde byla nějaká Nvidia a to bylo horší než na tom Lenovu :)
5. A když se podíváš do statistik, tak zas tak špatně to nehrajeme :-D

Takže, tím bych to uzavřela . Tazatel nechť si koupí notebook jaký chce, nicméně cokoliv co bude mít  dedikovanou grafiku bude na tom lépe než mé Lenovo B590.

Pááá Alice

Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #39 kdy: 09. 04. 2015, 13:23:28 »
Mam T420 s i5-2410M a 1600x900px.

WoT s aplikovanim vsech voleb WotTweaker + unres tool => cca 40fps stabilne.
Ale je to o tom, ze nesnasim v te hre mit jakekoliv efekty, vybuchy apod, potrebuju co nejmene rozptylovani od "prace".

Co je na tomhle malo informativni? Jakou to ma intel grafiku v procaku vite(ja ne, nezajima me to), ze to je perfektne hratelne vite taky. Jediny dulezity parametr je FPS. A kdyz mate vice nez 25fps tak je to proste v pohode hratelne. A ze nemam stiny a vybuchy apod? Byl bych hlupak kdybych resil vzhled te hry kdyz se pocitaji jenom zasahy.
Takze az tady zase nekdo bude blektat, ze to na intel grafice neni hratelne tak lze.

BTW co neni zakazano je povoleno a tak hodnotim i hitzony apod. Taky jsem je nekde kolem 5.-6. tieru pouzival, ale po tydnu si clovek zvykne jak mirit.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #40 kdy: 09. 04. 2015, 16:57:16 »
Jediny dulezity parametr je FPS.

V mem predchozim prispevku jsem se snazil (asi marne) toto mylne tvrzeni vyvratit.

cca 40fps stabilne
...
A kdyz mate vice nez 25fps tak je to proste v pohode hratelne.

Navic je to velmi subjektivni, nekteri (myslim ze TotalBiscuit) breci ze i 60FPS je ukrutne malo a bojuji za 120FPS v kazde hre. Jini bezne hraji na 30FPS a neciti zadne problemy. Stejne tak je to s tim nerovnomernym rozlozenim framu v case (klidne i pri vyssim FPS) - nekterym  to nevadi, pripadne to ani nevidi, jini obcasne shluky framu vnimaji jako mikro-lagy/zaseky/trhani a kazi jim to pozitek ze hry.

Pred lety jsem si poridil herni notebook a jeste doted toho lituju, byly to vyhozene penize. Je to tezke, velke, baterka vydrzi malo, bylo to drahe, bez pripojeni dalsich zarizeni (mys, klavesnice*, monitor) celkem nepouzitelne na praci/skolu a na rozdil od desktopu tam nejde skoro nic vymenit. O hernim NB bych uvazoval jen v pripade, ze dotycny ma opavdu velmi malo mista, pripadne planuje opravdu caste prenaseni kvuli hrani (lan party).

*: Klavesnice je vytapena grafikou, psani po delsi dobu je velmi nepohodlne.

Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #41 kdy: 09. 04. 2015, 19:14:28 »
Ses proste nejchytrejsi a dokazes prekonavat fyzikalni zakony. Gratuluju!
Děkuji za možnost editace příspěvku.

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #42 kdy: 09. 04. 2015, 19:43:01 »
Ses proste nejchytrejsi a dokazes prekonavat fyzikalni zakony. Gratuluju!

Prosim o vysvetleni. Cim mnou uvedeny priklad "prekonava" fyzikalni zakony? (Nevim, ze bych psal neco ve smyslu, ze jsem nejchytrejsi. Rekl bych, ze spadam do sedeho prumeru. IMO to na veci nic nemeni, i hloupy clovek muze prijit s genialni myslenkou. A naopak i jedni z nejchytrejsich meli hodne silenych napadu - treba oblibeny Einstein.)

Zkusim to tedy detailneji, at muzete jednoduse vyvratit konkretni cast:
Pokud v useku dlouhem 990ms grafika nic nevykresluje (ceka na data od procesoru, ktery ale zpracovava neco jineho) a v poslednich 10ms merene vteriny vykresli 60 framu do bufferu (kvuli obnovovaci frekvenci monitoru se vetsina ani nepouzije pro zobrazeni na monitoru) tak to ve vysledku dava hezkych 60 framu / 1 vterina = 60FPS. Presto ale bude vysledek mnohem horsi (z hlediska hratelnosti - plynulosti), nez v pripade, ze jsou framy od sebe casove vzdaleny stejne, ale hra bez jen na 10FPS - hrac i pres podstatne nizsi parameter FPS zaznamena mnohem plynujelsi animace.

Samozrejme je mozne situaci resit merenim v useku kratsim nez 1 vterina, osobne jsem ale videl spise opacny pristup - meri se delsi casove useky a nasledne se prumeruje.

hu

Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #43 kdy: 09. 04. 2015, 19:56:10 »
Hry hrajou jenom tragédi.

pivo

Re:Notebook pro World of Tanks
« Odpověď #44 kdy: 09. 04. 2015, 22:04:23 »
Hrat WOT pri 20FPS je tragedia ;) Je mi fuk kolko FPS komu staci pravda je ze ta hra pri 20FPS ide nap!cu.

Plus neskutocne lagy, ktore sa obcas objavia.. Bolo obdobie ked to lagovalo vkuse na strane ich datacentier. Ak niekomu vyskoci ping a ma fps 20 tak je deeeeead a ma akurat tak nervy:D