Mobilný vývoj v praxi

crusoe

Mobilný vývoj v praxi
« kdy: 17. 02. 2015, 10:27:25 »
Ahojte ,

Aktualne pracujem ako c++ programator . Chcel som si ale rozsirit znalosti o mobilny vyvoj a nechcel som sa ucit zbytocne /mrtve
veci . Viete mi prosim poradit  a odpovedat na nasledovne otazky ?(poprosim iba ludi s aktuálnou praxou v obore)

Videl som ze castou poziadavkou je prenositelnost aplikacie na rozne zariadenia (Android,IOS),

Vyvijate aplikaciu osobitne pre kazdu platformu v "nativnom" sdk? ( čreva aplikacie su uplne odlisne, iba vzhlad a ovladanie je identicke)

Alebo pouzivate univerzalne frameworky ? (Cordova,Enyo alebo nejaky podobny komercny shit ?)


Ake toolkity / utility najcastejsie pri vyvoji pouzivate ?

Je aktualne trh s aplikaciami "nasyteny" ?
Po akych aplikaciach je momentalne dopyt, pripadne aky je buduci trend ? 


« Poslední změna: 17. 02. 2015, 10:38:22 od Petr Krčmář »


ghost

Re:Mobilný vývoj v praxi
« Odpověď #1 kdy: 17. 02. 2015, 10:51:07 »
To ze umis C++ ti usetri spoustu prace, na android i iOS jde vyvijet v Qt v C++ http://doc.qt.io/qt-5/ios-support.html co se tyce hybridnich aplikaci typu Cordova tak pokud mas k dispozici vsechna API ktere potrebujes usetris si praci (otazkou je, zda zakaznik vyslovne nepozaduje nativni android nebo ios aplikaci).

Re:Mobilný vývoj v praxi
« Odpověď #2 kdy: 17. 02. 2015, 11:12:53 »
Ahoj, jsem (mimo jiné) vývojář mobilních aplikací už hodně let, ještě od doby mikro Javy.

Můj názor je že na pořádný vývoj je potřeba použít nativní nástroje té které platformy. O multiplatformní přenostelnosti (napřogramuju jednou, spustím všude) se mluví (nejen na mobilech) už desetiletí a nikomu se to nepovedlo, a z principu (nejen technologického, ale i businessového) to nikdy nebude.

Pro určité specifické typy aplikací (casual games, knihovna na nějaký komplexní algorytmus - ale to se často řeší výpočtem v cloudu) je možné tyhle multiplatformní nástroje použít, ovšem za cenu toho že UI obvykle vypadá... přinejmenším nezvykle na všech paltformách.

Oddělený vývoj pro jednotlivé platformy je nakonec i rychlejší a vyjde i levněji protože mobilní aplikace (snad kromě hard-core her které jsou ale žánr sám pro sebe) obvykle nejsou žádné molochy, naopak to bývají víceméně jednoúčelové utilitky kde právě platformě-specifické integrace do systému a UI hrají větší roli než sdíletelné komponenty.

Tomáš Roll

Re:Mobilný vývoj v praxi
« Odpověď #3 kdy: 17. 02. 2015, 12:30:02 »
Jak se říká, přenositelnost je dobrá jen pro plážová lehátka.