Ahoj, jsem (mimo jiné) vývojář mobilních aplikací už hodně let, ještě od doby mikro Javy.
Můj názor je že na pořádný vývoj je potřeba použít nativní nástroje té které platformy. O multiplatformní přenostelnosti (napřogramuju jednou, spustím všude) se mluví (nejen na mobilech) už desetiletí a nikomu se to nepovedlo, a z principu (nejen technologického, ale i businessového) to nikdy nebude.
Pro určité specifické typy aplikací (casual games, knihovna na nějaký komplexní algorytmus - ale to se často řeší výpočtem v cloudu) je možné tyhle multiplatformní nástroje použít, ovšem za cenu toho že UI obvykle vypadá... přinejmenším nezvykle na všech paltformách.
Oddělený vývoj pro jednotlivé platformy je nakonec i rychlejší a vyjde i levněji protože mobilní aplikace (snad kromě hard-core her které jsou ale žánr sám pro sebe) obvykle nejsou žádné molochy, naopak to bývají víceméně jednoúčelové utilitky kde právě platformě-specifické integrace do systému a UI hrají větší roli než sdíletelné komponenty.