Distribuce certifikátu Let's Encrypt

Distribuce certifikátu Let's Encrypt
« kdy: 07. 03. 2025, 19:16:51 »
Ahoj, mám udelany wildcard Le certifikat pro všechny domácí stroje najednou a prozatím distribuci řeším přes rsync když si vzpomenu. Existuje nějaký nástroj který by mi to nějak ulehčil? Jde mi o to že mi přijde koncepčně docela rizikové povolovat root přístup abych mohl číst a zapisovat soubory v /etc. Tak mne napadlo třeba mit chroot účet který by pak měl namapovany pristup k adresarum LE ale to už začíná být dost nastavování, takže bych uvítal radu 🙂

Re:Distribuce certifikátu Let's Encrypt
« Odpověď #1 kdy: 07. 03. 2025, 19:58:16 »
Hlavně není potřeba ten certifikát nahrávat jako root do /etc. Já s certifikáty zásadně pracuji jako běžný uživatel, generuje mi je uživatel letsencypt a uchovává je v /home/letsencrypt/certs/.

« Odpověď #2 kdy: 07. 03. 2025, 20:48:40 »
To máte samozřejmě pravdu. Dobrá připomínka.

« Odpověď #3 kdy: 07. 03. 2025, 21:04:18 »
Klienti pro ACME obvykle umí spustit nějaký příkaz po vytvoření nového certifikátu. Je pak možné spustit skript, který ty certifikáty přes SSH nacpe do všech služeb. Samozřejmě by se měl autentizovat SSH klíčem.

« Odpověď #4 kdy: 07. 03. 2025, 21:24:59 »
Certifikát uložit na jednotné místo (může být http endpoint, key-value storage, vault), ze kterého si jej cronem budou stahovat všichni, kteří jej potřebují, a notifikují navázané lokální služby.

Nebo opačnou cestou - třeba pomocí ansible certifikát periodicky distribuovat na všechny servery + notifikuje služby, které jej používají.

« Odpověď #5 kdy: 07. 03. 2025, 22:16:02 »
Nevim kolik tech stroju je, ale bezne to resim tim, ze kazdy stroj ma certifikat vlastni, vystavuji se pres DNS overeni a zadne certifikaty se nikam distribuovat nemusi. Muzete vystavit 5 stejnych certifikatu tydne, takze kdyz clovek nepridava jeden stroj za hodinu, neni s tim problem.

vpn22

« Odpověď #6 kdy: 08. 03. 2025, 11:01:53 »