Já myslím, že důležité bylo řečeno na začátku - vybrat si nějakou doménu (banky, telco, ..., ..., ....) a na tu se soustředit. Tam se nejdřív dívat na inzeráty, tam se ucházet o práci, tam sbírat kontakty. Tak si člověk osahá, o co je zájem, a postupně se třeba dostane i k tomu Erlangu či úplně něčemu jinému zajímavému.
Upřímně řečeno, člověk co se po večerech naučil jazyk zkoušením tutoriálů - to je prostě junior (a tak nějak pak vypadá indický kód). Naopak klidně vezmu člověka, co ten jazyk ani pořádně neviděl, ale rozumí business oblasti a má zápal učit se nové věci. Protože ten Erlang se pak naučí taky, když bude potřeba. A lehce, protože ten jazyk/technologii používám proto, že se v něm lehce řeší problémy příslušné domény.
A nemyslím, že tohle je pomalá cesta, která vede ke cubiclu. Pokud je člověk aktivní a zapálený, poroste profesně/znalostně velmi rychle.