Kontrakty jsou vyhodne oboustrane. Firmy si mohou dovolit dat vice penez, protoze vedi ze je to jen docasne na projekt. Pokud zavadim novou fabriku, tak nepotrebuju sitoveho architekta pote, co mam sit postavenou, ale staci mi nekdo, kdo to bude spravovat za daleko mene. U vyvojaru to muze fungovat obdobne. Hlavne ty kontrakty jsou skvele v tom, ze tam potkas dalsi lidi, co rozsiri tu tvoji sit kontaktu a muzou te treba doporucit dale, ale je daleko tezsi do toho "vlaku" naskocit. Chce to zkouset a zkouset...
Zalezi na zamestnavateli, to je ruzne. Casto, i na nejnizsich pozicich ve vetsich firmach pro ne neni problem zajistit na nejakou dobu bydleni, treba v nejakem spratelenem B&B kterych je v irsku 11 do tuctu, v dostupne vzdalenosti od pracoviste. Dublin je takove mensi Brno s vice lidma a doprava v Irsku funguje dost vselijak. Uprimne jsem ocenil, pote co jsem zacal cestovat po evrope, prazskou MHD. Uz chapu proc je jedna z nejlepsich a nejlevnejsich na svete
Ve vetsich mestech (Dublin, Cork, Limerick, Galway) se to jakz takz se skripenim zubu da, jinde je to ale na auto nebo kolo a musim rici ze auto je zavazek celkem tezkej, nicmene planuje-li clovek zustat dele tak ok, a v pohode je i auto s rizenim v levo, jen je treba ho mit na irskejch znackach.
Spise bych nepocital s tim, ze by zamestnavatel hradil napriklad cestu na pohovor, jak tu nekdo nekde nadhazoval ze je zcela bezne, pokud clovek neni opravdu jedinecnej a vyjimecnej a vylozene neoslni, ale vylouceno to take neni.
Celkove jsou zamestnavatele na jine urovni nez u nas. Zatimco u nas je pro ne zamestnanec jen nutne zlo, prostredek k videlavani penez, ktery je mozne kdykoliv nahradit idealne necim levnejsim tak v zahranici se dost dba na vedlejsi benefity a lidi po tom, podobne jako v USA jdou spise nez po vlastnich penezich. Casto to byva treba firemni kantyna, sportovni centrum, slevy na sportovni vybaveni, vybaveni domacnosti, firemni pujcky, byty etc.a predevsim zdravotni pojisteni, ktery je celkove v irsku velkej benefit.