Jsem konzultant v korporátní firmě, IT, technické věci, a už nějaký ten pátek. Jsem prodáván zákazníkům, pro česko nedělám, každý projekt, jiné chutě zákazníka. Očekávání zákazníka jsou většinou co nejvíce práce za co nejméně dní (peněz). Mít špatný feedback od zákazníků se moc nevyplácí, protože korporát nebude platit drahého konzultanta, který sedí na lavičce. Vyplatí se jednat se zákazníkem na rovinu, neslibovat, nefixlovat, protože zákazník to stejně pozná, a když něco uděláš blbě a přiznáš to, zákazník to ocení. Indičtí kolegové tohle ještě úplně nedávají, ale jsou i takoví, co mne strčí do kapsy, a i takoví, na které nedám dopustit. Ta škála projektů je tak různorodá, že ani nic jiného dělat nechci. Stres ventiluji pohybem, jinak bych skončil asi na práškách. Řada konzultantů začne přemýšlet, jestli ten stres jim stojí za to, a pokud ne, přesunou se do in-house na jinou, klidnější pozici. Jako konzultant vím, že mohu přijít ráno do práce (no dělám hodně remote) a odejít i to stejné ráno s krabicí. Pokud firmě vyděláváš peníze, nechá i na tobě, do jakého projektu chceš naskočit. Zázemí máš 100%. Baví mne to, ale jak dlouho to ještě vydržím fakt netuším.
Ber to jako jeden pohled z mnoha dalších a asi i jiných :-)