Už se vás AI někdy na něco zeptala?

Mlocik97

  • *****
  • 900
  • Ubunťák, JS dev.
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Už se vás AI někdy na něco zeptala?
« Odpověď #15 kdy: 22. 11. 2024, 21:02:01 »
Tak teraz mi Gemini na otázku k výberu monitora odpovedal:

"Memory.Memory(creation_date=None, text='I bought a new shirt.')"

????


Zopper

  • *****
  • 785
    • Zobrazit profil
Re:Už se vás AI někdy na něco zeptala?
« Odpověď #16 kdy: Dnes v 08:01:23 »
Inak osobne "AI" alebo presnejšie LLM považujem za nepoužiteľné. Z 1000 otázok to 500 odpovie totálny nezmysel, 498 otázok je aspoň k téme ale odpovie to nepresne, a 2 otázky to zvládne odpovedať správne a presne.

Ono strašně záleží jaký model, jaký má system prompt, a na co a jak přesně ho používáš. Změň model, zeptej se jiným způsobem, a budeš mít úplně jinou zkušenost. A taky je vhodné mít v mindsetu, že to "i" v AI není "intelligence" ale "intuition". A brát to jako odpověď někoho, kdo má načteno a pamatuje si spoustu věcí, ale odpovídá takovým tím duchem nepřítomným způsobem:
"... neposloucháš a koš taky nikdy nevyneseš!"
"To máš naprostou pravdu, miláčku."
<Uražené ticho, které zamyšlence probere z kómatu a začne si zpětně přehrávat posledních pět minut hovoru.>

Nemá to žádný koncept fyzických věcí, akcí, prostoru. Zná to jen a pouze slova. Takže chtít po tom něco mimo striktně textové úkoly je asi jako chtít po někom od narození nevidomém, aby ti pomohl s barvama. Jo, bude znát teoreticky, že existuje něco jako komplementarita barev. A asi dokáže i z paměti říct, že tyhle barvy se k sobě obvykle nehodí a tyhle ano. Ale pro toho nevidomého to je pořád zcela prázdný koncept. Jen to někdy dokáže dobře maskovat.

LLM jsou v obecné rovině skvělé na manipulaci textu: vezmi tenhle krátký naštvaný rant a udělej z něj slušný dopis na SVJ se správnou gramatikou. Jestli udělala práci dobře, nebo ne, nejspíš poznáš rychlým přečtením.

Relativně dobře (hlavně ty silnější modely ChatGPT přímo na OpenAI) taky zvládají řešit malé běžné programovací a podobné problémy, protože to je v princpu taky založené na manipulaci textu (běžné = spousta tréningového materiálu na stack overflow, v manuálech, atd), kde se dá relativně snadno a rychle zjistit, zda je odpověď správná (funguje/nefunguje, poradil správnou konfigurační volbu nebo ne), takže jsou fajn pomocník pokud zabloudíš mimo svůj hlavní obor. Třeba backend lopata, která chce spíchnout nějaký Javascript. A i ve tvém hlavním oboru to může být šikovná "gumová kachnička," když žádný kolega, co se v tom vyzná, není zrovna poblíž a ta ai reálně problém nevyřeší, ale v diskuzi s ní si to vyřešíš sám.

Ale chtěj po tom něco, co vyžaduje elementární chápání fyzického světa, nebo problém, se kterým se moc nesetkáš v diskuzích, a začne selhávat.

Nicméně i ta selhávající AI, která je aspoň typicky slušná, dokud neuděláš prompt-hacking, je asi lepší, než otrávený a uražený first-level zákaznický support, co zákazníka pošle v podstatě do zadele, nebo se ani neobtěžuje odpovědět na stížnost ohledně UX eshopu, a ten chat zavře bez odpovědi. Rejp rejp do Smarty a do Alzy, v pořadí. A pak se tihle lidé diví, že je firmy nahrazují chatboty.  ::)