Pravděpodobnost, že majitel VoIP operátora něco zneužije je asi stejná, jakože si Kellnerová vykrade svůj vlastní peněžní ústav Air Bank.
Tvůj příklad kulhá na obě nohy.
Jistě, nevleze tam každý brigádník z pobočky, leč když se u velkých operátorů protočí desítky a možná stovky lidí, co mají k hovorům přístup, tak je pravděpodobnost zneužití o mnoho větší.
Právě proto, že se u velkých firem protočí mnoho lidí, tak to již z principu nutí firmu vytvořit bezpečnostní zásady a práva pro jednotlivé pracovníky. Funguje tam princip hierarchie a kontrolních orgánů. Ve firmě VoIP operátora, která má 2 zaměstnance (majitele) takové zásady fungovat nebudou, protože jsou to kámoši, kteří se vzájemně neudají. Ale to už jsme si psali, začínáme se točit v kruhu.
A na logy zapomeň, z toho se každý zaměstnanec snadno vykroutí tím, že si při zadávání prostě spletl číslo. Holt mýlit se je lidské...
No tak se jednou splete, pořídí jednu nahrávku, do protokolu se napíše "lidská chyba", zaměstnance pokárají. V pohodě. Ale znovu opakuji, že my se tady nebavíme o jedné nahrávce, nebo náhodném real-time odposlechnutí hovoru. Bavíme se o systematickém odposlouchávání, které může trvat roky. U malého VoIP operátora je to zvládnutelné levou zadní, ale u velkého mobilního operátora výrazně složitější (téměř nereálné) kvůli bezpečnosti, organizační struktuře, kontrolám..., které jsem již popisoval.
Neboli mobilní operátor u paušálních tarifů přesně zná jak tvoje nacionále, tak i tvoji útratu a platební morálku, čímž se lehce stáváš dále (ne)zajímavý klient pro jiné. U VoIP se naopak o tobě Odorik nemusí dozvědět prakticky nic co se týká osobních údajů.
U předplacené karty se o tobě mobilní operátor také nic nedozví a přesto ti callcentra budou volat. Minimálně útratu o tobě Odorik ví, takže tu nejdůležitější informaci o tobě má. Znalost telefonního čísla je marginálie. Stačí když dáš inzerát se svým tel. číslem a už si ve veřejné databázi. Odposlech hovoru, o kterém mluvíme, je mnohem citlivější záležitost.
Přičemž přesně to, o čem píšeš, se týká mobilních operátorů naprosto stejně, protože i u nich lze hovory bez problémů nahrávat a nikdo nekontroluje, jestli se tak děje oprávněně či nikoliv.
Takže tvůj Odorik uplatňuje stejné zásady bezpečnosti jako T-mobile? Taky má Odorik nějakou certifikaci bezpečnosti? Taky má Odorik několik kontrolních orgánů?
Pošli odkaz na tvého VoIP operátora kde se dočtu jaké zásady a certifikáty bezpečnosti uplatňuje, stále čekám... To, že nikdo nekontroluje zaměstnance mobilních operátorů právěže není pravda.
Možnost úniku hovorů ze serverů VoIP operátora je takřka nulová, o čemž svědčí již opakovaně zmiňovaný fakt, že není znám ani jeden případ, kdy by se tak stalo.
Když si dnes spustím v obyváku VoIP server, zítra začnu nabízet VoIP služby zákazníkům a pozítří začnu hovory nahrávat na svoje šifrované disky, které budu mít ve sklepě a ke kterým budu mít heslo jen já, tak jak by se o tomto mém nahrávání hovorů mohl někdo dozvědět? Této možnosti triviálního odposlechu VoIP serveru, na moje disky ve sklepě, ty říkáš "možnost takřka nulová"?
Kdo konkrétně mi v takovém pořizování nahrávek hovorů zabrání nebo kdo odhalí, že nahrávky pořizuji?
Pokud jde o jakéhosi mého oblíbeného VoIP operátora, tak ten se ti určitě nebude svěřovat se svým zabezpečením a v podstatě ani není důvod, proč by tak měl činit nebo dokonce, aby to kdesi popisoval na nějaké stránce. To je jeho věc a tvoje úplně zbytečná starost, ...
Ostatní firmy se svěřují se svými zásadami bezpečnosti:
https://www.t-mobile.cz/ochrana-udaju/bezpecnost...přičemž pokud se ti na VoIP něco nelíbí, tak ho nepoužívej a je po problému (tedy po tvém problému, protože zjevně nikdo jiný takový problém nemá).
Jak mám nepoužívat VoIP když nevím zda člověk, kterému volám používá VoIP? Když ti jako zákazníkovi Odoriku zavolám, tak můj hovor půjde přes jeho server ať se mi to líbí nebo ne.